"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

09 май 2016

Писмо до папа Франциск за моите скорошни намерения

"В чистом поле мчатся кони - Сердце радостно поёт!" (из "Ты прости меня, родная", казашка песен)
Здравей, драги папо,

Аз съм Светльо. Приятел съм на леля Румяна Демирева от Пловдив, която преди няколко години също ти писма писмо, в което ти обясняваше, че е влюбена в митр. Николай. Ти едва ли можеш да произнесеш името ми - вероятно ще ти се получи като у моя приятел молдованеца Витя Чеботар, нещо като "Шветлю" и е абсурдно да ме знаеш кой съм, но това не ми пречи да ти споделя едно-две неща като размисли за тебе и за всичките ти милиард и двеста милиона последователи... 

Ти едва ли си, естествено, като някои български свещеници и архиереи, основно сливенски и пловдивски, че след това, дето ще го прочетеш за себе си и папизма си, да ги изпратиш последователите си да ме набият, но ако все пак решиш да го направиш, почакайте, моля ви се, докато си взема тоя месец аванса, за да си купя водка "Zitnja" - действа ми като галски магичен елексир и започвайте да идвате на малки групи от по 20 милиона, защото иначе няма да е справедлива битката - ще имате нечестен превес, изсипете ли се всички наведнъж пред къщата на мама Надка, където отвреме-навреме живея. Пък е и къса, и тясна улицата ни за една толкова мащабна битка.

Та, слушай, папо драги, какво ще ти кажа, щото ми писна да чета и да слушам какво ти разправят тия, които говорят с тебе от мое име като православен - ту ти предлагат да подписвате уния, признавайки ти първенството, като оня Вартоломей - истанбулски патриарх Димитриос Архондонис, ту те обявяват за главен еретик и ортак с дявола, както неколцина гръцки митрополити наскоро. Или докато ти заявяват чрез сайта си, дето в самата България не се чете, че римската ти църква никаква църква всъщност не е, а в най-добрия случай религиозна общност, някои от тях ти изпращат (от името на всичките) през главния секретар на Ватикана кардинал Пиетро Паролин, мили писма, в които обясняват как ще се радват да си възстановим скоро църковното единство, като българският архимандрит Дионисий Мишев в писмо от 23 03 2016 г., тъй че се чуди човек във война ли сме с тебе или в уния като българи.

На нас българите, папо, много хора ни се чудят, чудим се и ние сами на себе си, затова, за да избегнем чуденията и недоразуменията, реших да ти пиша не като българин, ами като... и аз не знам вече като какво...

Та, слушай сега - хич да не ти пука и да не им обръщаш внимание на нашите балкански субекти - да не ти дреме на странната шапчица т.е. и гле'й си кефа, но не с невръстни дечица, като някои твои кардинали, щото е подсъдно, ами с наргиле например, както го правят някои наши епископи в ставропигии в БПЦ... По-добре е да се тревожиш какво аз планирам да сторя, защото имам намерение съвсем скоро да ви прибера като православно прословутото филиокве и тогава ти ще останеш само със странната си шапка и претенцията, че си единствен Божий свещеник в цялата Вселена, също като Турския патриарх Вартоломей - последен и едничък наследник на византийските императори. Нещо повече даже планирам - ще измисля пнеуматоокве - че Бог-Син предвечно е роден и от Отца, и от Светия Дух и тогава просто не знам къде ще се денете от изненада и гърците, и латиняните.

Славяно-български Поздрави!

Няма коментари:

Публикуване на коментар