"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

18 март 2017

Добри думи към +Николай "по Гай Петроний"

"...защото иде князът на [този] свят. Той няма нищо в Мене..." (Йоан 14:30) "И когато бъда Аз издигнат от земята, ще привлека всички при Себе Си." (Йоан 12:32)
Митрополите, мафията не можеш да я победиш и унищожиш, можеш само да я оглавиш. И ти я оглави. А беше време, в което те обичах, макар че винаги чувствата ми са оставали смесени, даже, като ми беше симпатичен, след като в Рилския манастир те видях очи в очи на три педи разстояние, помниш ли, интервю ми даде даже? Тогава очите ти ме стреснаха - хем лъстиви, хем объркани... Да, ти си ненормален, но освен дето в 21 век да си откачен не е престъпление и не може да бъде дамга, то бе и част от чара ти.

По онова време, когато искрено те харесвах, лимузината ти беше само една и ми се усмихваше, после дойде времето, когато изпрати подире ми цялата си охрана и поповете си, виждайки ме в храма в Пловдив - в хр. "Свети Дух" на Петдесятница тогава, помниш ли?... Ти прати глутницата си, в която си превърнал пловдивския презвитерион и биячите си, сякаш с пушка бях влязал, а не просто, за да се причастя... Но тогава поне ме причасти, после "перколяса". А сега не знам дали би...

Ти се промени, ти пропадна. Щото влезе в битка, която не ти е по умствения и нравствен ръст. Ти обичаш лукса, наркотиците, секса, ти обичаш да те ласкаят и боготворят. Мнозина ги обичат тия неща, но някои могат и да ги пребрегват в името на нещо повече. А ти не можа.

И сега си обречен на пълна маргинализация, малко по-малко, от световната папистка тоталитарна секта, която си въобрази, че недопускайки нашата църковна делегация да иде на сборището на приятеля им по масонска линия в Крит, уж победи. Мислиш си, че спечели и битка срещу червения слугинаж в клира от времето на тоталитаризма, като използва цялото си влияние върху Бойко Борисов да се отворят досиетата им, може би си мислиш, че и срещу масонската Ложа някакви победи си взел.

Не си, сега си заложник на всички тях. Старите десари, някои от които направи архонти, в междупостмилиционерските си войни и ламтежи, ще те крепят, докато имат интерес от теб, масоните, докато си с тях търпим и сговорчив и не почнеш да ги чистиш от клира и тогава ще ти излязат през носа всичките услуги, които си мислиш, че са ти направили, като онзи масон Пламен Сивов например или като Гергов и "архонта" ти Манджуков... 

На папистката пасмина поне не беше заложник, но стана.

Защото знаят мръсните ти тайни, защото планомерно и методично те бият през лицето, колчем им се опериш. Затова настъпи обрата - време да им отстъпваш, малко по-малко, циментирайки позициите им, дето уж разклати и почти отне. Ръцете ти са мръсни - от симония, от братова кръв, от кръвта впрочем на събрат, който зная, че те обичаше и все му омекваше ръката, вдигната над теб, което накрая му изяде и главата, мръсен си от интриги и комплоти. Мъчно ми е за тебе, бивши приятелю, който тъй хубаво ми се усмихваше навремето, ти си кукла на конци в ръцете на враговете си и това е страшно.

Покай се, оттегли се в манастир или поне се затвори в Пловдив и бъди епископ наистина, а не "патриарх в сянка" в Църквата и "сив кардинал" в държавата, какъвто не можеш да бъдеш, не ти достига нито духовен, нито умствен капацитет за това, нито си достатъчно жесток и зъл. Божията война се води с чисти ръце и с открито сърце, ти отдавна нямаш и двете.

Поздрави с любов, изпращам ти ги от прегръдките на Евника.

                                                                       твой Петроний, Гай

1 коментар: