"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

07 май 2017

Чичо Атанас Воевода и двамата комити (Не трогай мою мать!)


"Петко е хитър гидия - войвода се лесно не лъже" (из песен за Капитан Петко Войвода)
продължава от:

Пътувам днес, след края на нощната смяна като охранител в МОЛ "Варна", от Варна към Белослав, за да участвам в литургията там и в братската трапеза след празника, да се причастя и да се зарадвам после на людете... Минаваме покрай село Константиново с автобуса и се сещам за чичо Атанас. Звъня му по телефона:

- Атанасе, защо си се обаждал на майка ми бе, за да ме заплашваш как ще ме пребиваш?
- Не, не, не съм, не съм говорил, само sms пратих!!... Изтрий си публикациите с лъжите за мене, иначе ще те пребия!
- Ти знаеш ли, че за това, което съм писал, имам и снимки даже??

Млъкна, не ми отговори повече на позвъняванията.

А аз наистина имам снимки, днеска ги получих преди малко от хора, прочели написаното досега и решили да ми дадат доказателства за това, че написаното е вярно:
На снимките са именно чичо Атанас загърнат в националния трибагреник, чичо Доньо с лилаво яке и сини дънки и някакъв трети, неидентифицируем от мене субект, единствен отзовал се явно на призива на Атанас в "двете му facebook-страници и двестата групи" за организиране и участие в "националистически" протести.

Атанас вече се е сдобил явно с "чета от трима души", това е хубаво - значи се развива. По български си имаме "чета" - един воевода, един касиер и един предател. Чудим се само кой е "предателят". Щото воеводата го знаем - това е Атанас, воеводата "в сянка" също знаем - това е Доньо. Тия двамата в свое време и по свой начин са участвали в политическия живот и за известно време даже са лидерствали тук-таме.

А може би Доньо се е появил там от няма и къде. а Атанас е и воевода, и касиер, и предател - по необходимост и съвместителство, а третият пък на снимката просто е статист, разхожда се около тях.

Че Наско е воевода на всички ни е ясно - такъв стана тутак-си още, докато се появи да работи като охранител в магазините на "Пикадили", както вече ви разказах. Наско е и касиер. щото за всеки подобен "протест" получава сума от 200 лв. от семейна двойка, чиито само малки имена информаторите ми споделиха - Пепа и Деньо. 

А защо мисля, че Атанас е и предател ли?!

* * *

Цяло лято си "работихме" като охранители в "Пикадили - Парк" тримата - аз, Сашо, Гошо и другия Гошо, докато в ранна есен не дойде да смени "втория Гошо" един трети Гошо от друг магазин на "Пикадили" в града. Заедно с Гошо дойде и чичо Атанас. А бяхме си направили "схема" - трябваше да сме през по-голямата част от деня в магазина по двама, но все-таки бяхме направили тъй, че да "охраняваме" по един,  ако другият предвиден по график има някаква неотложна работа. Това продължи до края на лятото. Първи дойде новият, "трети Гошо", който веднага разбра "схемата" и се съгласи с нея... След месец Гошо ни каза, преди да го преместят обратно:

- Внимавайте, идва един Атанас, пазете се от него, той много "говори"...

Дойде Атанас и още същата седмица почти, след месеци наред безметежност, "изгърмяхме" и аз, и Сашо - на два пъти няма и час, след като си бяхме тръгнали преждевременно от работа. По-точно изгърмя накрая Сашо. Аз не изгърмях, щото... лъжа бързо.

- Ало, Светльо, защо не си на работа?!- пита ме по телефона шефа, появил се "ненадейно" при Атанас в магазина, точно 45 минути, след като съм си тръгнал нерегламентирано. 

А аз:

- Мама! - това с мама винаги действа - Мама, шефе, я... блъсна автобус 12-и номер!!

Не посмях да я "убия", колкото и да ми се искаше...

- Но как така?! - изпада шефът в шок от другата страна на слушалката.
- Ами отишла до магазин "Макао" да си купи бирени фъстъци - най-важното, да знаете, в лъгането са детайлите, те създават усещане за достоверност - и автобус "12" я бутнал насред магистралата в началото на Аспарухов мост, защото пресякла отгоре, вместо през подлеза, бързайки за да ми сготви за след работа! Сега е сам-самичка, мъжът й е в Кайро на... турне, а сестрите ми са студентки и са на лекции в Търновград. Прибрали са я с линейка в болницата с два счупени крака и бързам да ида там!
- О, съжалявам, ужасно съжалявам, дано всичко се уреди!

Ще съжалява шефът ами, нали и той си има "мама"!?

...Втори път се случва съвсем същото. По-точно сцената е "2 и 1/2", понеже втория път шефът проверил присъствието ни по време, когато е трябвало да съм на смяна заедно със Сашо. Дошъл, Сашо му казал, че съм нейде "из магазина", шефът повече нищо не попитал, ами си тръгнал "по живо по здраво". А случай 2 1/2 протича пак по време на смяна "заедно" с Атанас. Пак съм оставил Атанас да "покрива постата" и пак, половин час по-късно, пристигнал "ненадейно" шефът.

- Ало, Светославе, къде си, защо не си в магазина?!
- Мама... - почвам отново аз, но осъзнавайки прекрасно, че сега трябва да измисля нещо още по-шокиращо - се... насра!
- Как така?!! - със сигурност шефът не го очакваше.
- Ами нали е със счупени крака, - започвам с "обясненията" - пък и самичка, щото мъжът и е все още в Дубай, а сестрите ми във Велико Търново, като съм дошъл на работа й се досрало, нямало кой да я занесе до клозета, та се насрала горкичката... Напуснах смяната, за да я... почистя и подсуша.
- О, съжалявам! Желая ти успех!

* * *

...Да, всичко започна и свърши с мама. В момента, в който разбра, че се познава с майка ми, Атанас ми разказа как при запознанството им преди много-много години, понеже бил "пълен с тестостерон", веднага я бил "хванал за цицата". Пък тя му била зашлевила шамар... В този същия момент си рекох наум, че ще му върна, задето си помисли, че безнаказано ще ми го разкаже. Щото мама мога да я обиждам и мразя само аз, за всички останали е светица. Толкоз.

* * *

Четите доброволци по българо-турската граница, регулиращи прилива на близко-източни бежанци, са нападани виртуално от разни хора - един от тях е чичо Атанас, другият е Перата от Бургас. Перата получава солидни финансови дотации от западна фондация за интеграция на бежанците, от които претендира, че ни пази по-добре от четниците ни... А чичо Атанас в двете си "страници във facebook и двестата групи" плюе по четниците, щотоможе би сега Перата му "плаща тока". 

Как беше "пословицата" - "Един българин - воевода, двама българи са чета, трима българи - чета с предател"...

Няма коментари:

Публикуване на коментар