"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

16 октомври 2017

Дедо Коле, пази си... очните дъна!

 
Според наша съвсем достоверна и специализирана информация от Пловдив, очните дъна на Негово Високопресвещенство митрополита на Пловдив са силно увредени (по-точният израз е разядени). Това не е характерно за люде на неговата възраст, при все диабета му, но аз имам някои предположения как и защо се е случило.

Първото ми предположение е свързано с индианската ракия, т. нар. текила.
 
* * *
 
- Хайде да пием текила! - предложил Високопреосвещенният (по онова време само Преосвещен) на присъстващ свещеник и на живия по онова време все още Силистренски митрополит Иларион.
- Хм, - разколебал се дядо Иларион - какво е това "текила"?
- Индианска ракия - отвърнал веднага Преосвещенният.
- Ами да няма нещо езичническо в нея?! - смутил се старецът.
- Не! - категоричен бил Николай - Изпрати ни я един наш свещеник от Колумбия. Православен!
 
Няма и за час-време Николай така яко се "ошил с текила", както бихме се изразили във Варна, че се наложило да го носят на ръце до кревата в покоите му. А нямало, ако щете ми вярвайте, още дори пладне, камоли икиндия.
 
Второто ми предположение е свързано с приема на кокаин... За скромния си, едва единадесетгодишен опит от работа с наркомани, съм способен горе-долу да различавам поведението и визията на употребяващите кокаин - дрогата на богатите, а познанството ми с Николай не е само медийно и епистоларно, ами имам също макар малък и бегъл, но личен контакт с него. Луксът, агресивното говорене (и поведение), психотичните изблици говорят недвусмислено за смъркане на кока.
 
* * *
 
- Още от семинарията чета критиките ти срещу митрополит Николай - споделя ми преди години един нов приятел - Ама аз учих там точно по времето, когато той беше евфимерий и... знаеш ли, че употребяваше амфетамини?
 
Не знаех, ама като ми го каза тоя, защо ли ми прозвуча съвсем логично?! Още повече, че пак преди години друг семинарист-паралелец ми е разказвал как изглеждат помещенията там след "владишко парти" за времето на еп. Сионий Велички - търкалящи се по пода празни бутилки от марков алкохол, използвани кондоми, угарки от джойнт... 

Няма коментари:

Публикуване на коментар