"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

13 януари 2018

+Живко Манекенът, поп Силвестър и що не съм в затвора


"...ония нека си крещят:
какъв не съм, какъв ще бъда,/ къде съм спал, какво ще ям.
Пикая им на таз' присъда - / за тебе днеска ходих там..."

(автоцитат из "За Тебе днеска ходих там")
На 40-ия си рожден ден вчера се събудих, да съм си жив и здрав, в ранното предпладне, пуших цигари, пих кафе и сетне отидох до кухнята да си направя четири сандвича "Двете мечки". Върху тънка филийка фабрично нарязан царевичен хляб се намазва леко чеснова майонеза, поставя се отгоре й широк резен от едър червен домат, сетне се нареждат обилно на два реда (затова сандвичът съм го кръстил "Двете мечки") колелца сух шпек-салам, машинно нарязан. Най-отгоре се слага дебел правоъгълен резен сирене, отрязан така, че да покрие цялата филия. Филиите се запичат на фурна в намазнена, желателно е със зехтин, тава.

Докато ги изяждах, се замислих какво всъщност заслужавам да ми се случи, вместо това, навръх рождения ми ден - юбилей. Заслужавах всъщност да ме събудят полицаи с шамари и да ме закарат с ритници, вместо с автомобил, в съда. Да бъда осъден още в ранния следобед без адвокат и привечер да съм въдворен във Варненския затвор, където отдавна ми е мястото. Там, какъвто съм красив, умен и харизматичен, а и не мога да се бия добре, моментално бих станал "кучката на всички"... 

А по-хубав, по-умен и по-харизматичен от мене е само бившият ми приятел отец Г., който никога и никъде не пропускаше да го каже по мой повод, особено пийне ли, щото, да знаете, той винаги "пие, но не се напива". А единствено по-хубав, по умен и по-харизматичен от нас двамата е поп. Дончо. Мисля че, това негово мнение на Г. е осведомено от тъща му, но оставете сега тези неща, не са ни те темата!

Митрополит Живко Манекенът - нине здравствующий владика "на нещо си там" +Антоний, въобще не е в тази класация, ами се рее далеко над всички нас, бидейки абсолютно съвършен, според сайт на сем. Пеевски, което според мене съвсем не е случайно, но няма да ви кажа защо, тъй като се страхувам ужасно от "ядосани синове". И не са само сайтовете, които го твърдят - това е мнение на съвсем всички, които са си го слагали Живака "и отпред, и отзад" - от епископи, през митрополити, та до олигархки и някои други каки, които инак са прекрасни хора и аз дълбоко уважавам като личности.

Оставете обаче вие и Живко, когато аз лично в тесен кръг наричам "миторполит Здравейко" и "Тинтявата", а други "Здравчето", ами дайте да ви кажа какви са най-новите приключения на поп Силвестър Янакиев, който е от Сливен уж, пък се оказва, че заедно с туй е и от Велико Търново, и от Дъблин. Моите приятели от Великотърновския богословски Факултет, които преди години ядно укорявах, задето са го приели за докторант по теология там, по такова трасе на научна кариера са го хлъзнали, че сега ме уверяват техни близки - Силвестър никога няма да завърши тази степен на образование. На всичкото отгоре един от тях го наричал не "отец Силвестър", ами му викал по рождено име - "Станимире" или даже "Станимирчо". Представяте ли си каква травма е това за човека, сменил, без да е утвърден в БПЦ тоя обичай за бялото духовенство, името си от Станимир на Силвестър при ръкоположението си?! За същия тоя човек, който е кръстил дъщеря си Себастияна, а тя пък гордо се изписва във Фейсбук като Себастияна-Силвестър?!

А каква е връзката между +Живака и поп Силвестър ли? Дъблин! Как така Дъблин?! Откъде-накъде Дъблин?!

Ами чисто и просто Живко, който любезно отклонява инак молби на завършили в реномирани гръцки и сръбски богословски факултети  българи-свещеници да се преместят в неговата епархия, обяснявайки им, че епархията му не ги познавала, сякаш на самия него повече от три пъти му е виждала очите, е изпратил Силвестър за мисионер на "българското православие" в... Дъблин със скромна заплата от 5000 евро, където Силвестър се е появил точно... два пъти за цялото време на своето назначение.

* * *

А каква пък е връзката между тях двамата, мен и Варненския мъжки затвор ли? Ами че, май ще е по-добре властите да ме опандизят, отколкото тия сега да ме спипат...

Няма коментари:

Публикуване на коментар