"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

14 октомври 2018

Малки тайни от... Трънско (Латинов и Медрешето)


Слушайте сега нещо безкрайно интересно, което поне на мене ми беше интересно, на вас не знам дали ще ви е... 

Познавате ли брат Христо Латинов? 

...Така. Брат Христо е разколник, заедно с наречения (но недоизречен) за епископ архим. Дионисий. С него имам честта да се познавам виртуално (с Христо, не с Дионисий) покрай един свещеник, вече покоен и наш общ приятел. Радостта да го познавам и "тет-а-тет" получих пък в село Мърчаево преди около две години, където дойде по моя покана и за огромно негодувание на домакинстващия свещеник, съвсем друг, не първият споменат. Когато се видяхме и поговорихме, брат Христо ме насочи да се черкувам във Варна при аргосания от дядо Кирил свещеник Любомир Попов. Не го направих и няма да го направя - дали има нужда да повтарям и обяснявам защо??

Така... По същото време, когато мене ме насочваше как и къде да се черкувам, аз получавам полуслучайна информация, че брат Христо се е сдобил с "послушание" да организира ремонта и реставрацията на някакви храмове в Пловдивска епархия. Питам още тогава, на място брат Христо има ли нещо такова, но не защото съм любопитен, ами защото брат Христо всячески се опитва да ме убеди освен, че мястото ми за "черкуване" е в разкола, но и че митрополит Николай Пловдивски нямал нищо общо със смъртта на митр. Кирил Варненски и Великопреславски. Питам го в очите, защото съм ядосан, има ли нещо новото му "послушание" общо с новата му "позиция" сега, различна от заявената пред о. Бозе п. Отец Димитър Амабарев и в някои медии, а брат Христо в очите ми отговаря, че няма такова нещо.

След година и нещо време научавам пак съвсем случайно от втори лице, нямащо общо с информуралото ме първо, че брат Христо Латинов се е сподобил с благословия да "ремонтира и реставрира храмове не само в Пловдивско, но и във Видинско" по онова време от:

Много "Каноничния"
Пловдивски митрополит Никола Севастиянов 

и 

Не по-малко "каноничния" от него
Белоградчишки епископ Поликарп, по известен с прякора си Кака Поли.

Koe e смешното ли??... Много е смешен фактът, че по онова същото време Христо Латинов успял да изкопчи от циганското Медреше в Перник 50 000 лева за "ремонт" и реставрация в Пловдивско и Видиниско на храмовете, а като разбрал какво се кани той и "благословилите" го да направят с парите, един наш общ познат го помолил (и посъветвал) да върне парите на циганите, защото те знаят как да си ги вземат във всеки един  случай, ако раберат, че с тях е злоупотребено. И Латинов ги върнал до стотинката - това е смешното...

* * *

Верно сте много мизерни (и евтини)... С цялото ми "уважение" - Защо бе?!

Няма коментари:

Публикуване на коментар