"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

15 януари 2019

Едно обяснение в любов за поп Георги


Слушай сега, приятелю, въобще не си прави илюзии, че съм спрял или ще спра да те обичам. Даже може да се каже, че те обичаме само аз и... бившата ти жена, която единствена в момента те защитава и моли да спра "в името на себе си и на децата". Всички останали се подсмихват и искрено се забавляват в момента за твоя сметка, включително адептите на сектата ти зад гърба ти.

А кварталът знаеш ли какво си спомня?... Оня ден говоря с една моя колежка, коренячка-аспаруховка. Вика: 

- Старият поп Андрей, дето всички го изкарват сега какъв ли не, беше съвсем различен... Една женица веднъж му казва: "В къщата ми често има смърт и в родата, ама нямам стотинка ни за маслосвет, ни за водосвет". Андрей й казва: "Нищо, ще дойда, а ти една ябълка обели да си разделим, това ще е таксата".

А ти, приятелю, всичко в пари обръщаш. Седнеш, па уж нищо не искаш почти, уж само "Колкото имате на сърце", па вземеш да споделяш с насълзени очи какво ти трябва, колко са ти дълговете и какви са ти проблемите, решими само по финансов път. И мислиш, че хората това не виждат?! Че са прости?!... О, забравих, че вярваш, че и Господа можеш да манипулираш!... Да, ама не можеш. Даже твоите сектанти по-скоро се правят, че ти вярват.

Когато научих например за здравословните проблеми на едно от децата ти, докато бях в манастира, първо сърцето ми се сви от жалост, защото знам колко си обичаш децата. А после на много места разпитах така ли е, защото те познавам и знам, че в това си приличате с нашата енориашка Амира - в състояние сте да ангажирате огромен брой хора за разрешаване на несъществуващи свои проблеми. Като научих, че проблемът е сериозен и истински, на сто попа се обадих и в двеста манастира, за да поменават сина ти за здраве... И се прибирам от там във Варна, а ти ме кълнеш с най-милото ми?! С Христа, с Причастието ме пращаш в ада! Много ме заболя. Засрами се, ради Бога! И вземи да се смириш!... Не съм ти лабилен наркоман, нито "въцърковен" от тебе сектант-георгевит, за да ми прилагаш дежурните си хватки. Никакви наркотици никога не съм пробвал и в енорията ти дойдох въцърковен, със солидни библейски познания и богословска култура... Тия краставици ги продавай другаде, при сектантите си, дето даже и те се правят, че ти вярват, че си голям богослов (с двете си прочетени на кръст книги - "Колибата", "Пинокио" и една реч на Виктор Орбан) и велик духовник с шепата си евтини номера и манипулации.

* * *

Ето, лошият поп Андрей го няма, изгонихте го с Георги Пенчев, изнудвайки дядо Кирил да го премести чрез лъжи и интриги и сега какво има?! Един храм с двор, оформен като монументален лексикон в стил късен соц. Има една секта със зомбита, които ходят подире ти навсякъде, където служиш, за да слушат "мъдрости" в храма, а сетне на софрите да се радват на пиянските ти изцепки. Има едно храмово настоятелство, което функционира като протестантски църковен съвет. Със събрата си не можеш да се понасяш и всички ангажирате в енорията за селските си схватки. Нарко-центърът ти вече е семеен бизнес и пародия на терапевтична програма...

Е, какво сега? Ще ме пребиеш ли?!... Ами аз, ако не те обичах, щях ли така да ти пиша, че и в ръцете ти да се навирам?! По-добре опитай Божията любов, смиряваща и преобразяваща е тя...

Следва

Няма коментари:

Публикуване на коментар