"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

05 февруари 2019

Давай Сватя, изяж го! (Педерасти в Мъглата)


следва от "Дончовата шапка"

Да приказва кой каквото си ще, ама в квартал "Аспарухово" винаги е било най-хубаво и ако ли не най-хубаво, то поне най-весело... Толкова са особени поповете тука, така неистово се мразят, даже ненавиждат помежду си, че даже не успява да се задейства железният принцип в БПЦ "Гарван гарвану око не вади" нападне ли ги трето лице, па било то и мирянин.

Седим си онзи ден в храмовия двор с попа Добромир Сватята.

- Обичам те! - вика ми той, а аз му пращам въздушна целувка в отговор - И много те уважавам! Заради познанията ти по... Стар Завет!

"А аз много те уважавам заради туй, че на закуска можеш да изядеш 12 татарски кюфтета с половин кило кашкавал и 10 кроасана с крем "Шампанско" вместо хляб... Уважавам те и как пееш на литургията, без да ти пука, като обран турски ходжа..." Но му го спестявам... Нека си пее, както си знае човекът! Поп Георги, дето тъй хубаво пее, че някой път като че сам себе си слуша във възторг, каква е файдата?!... Знаете ли, протестантското богослужение е социо-центрично - занимава се с нуждите, проблемите и общите преживявания на общността. Римо-католическото е папоцентрично. Православното би трябвало да е Христо- и Богоцентрично... А литургията на Аспаруховската папа Георги Фотакиев е Гошо-центрична. Освен, дето докато пее великолепно, някой път сякаш трансцедентира от себе си, за да се слуша отстрани, в проповедта занимава основно и най-вече Събранието със себе си, проблемите си, интригите около себе си - свои и чужди и чувствата си. Даже преди години имаше цяла проповед как му бил излязал фандул на гъза, че ходил на плажа със запретнати шорти да го изгори! Тъй че, по-добре да не се изказвам, а да река както казва Блаженият Павел, макар по друг повод и за друго: "Кое да избера не зная!" - дали трелите на Сватята, дето ги извива като ранен в сърцето тюлен в размножителен период или литургия в стил "Аве Цезаре, аве на мен!" като Фотакиевата... Решавам по-добре да задълбоча интригата, щото ми се гледа сеир.

На въпроса на Сватята как да се справи с Георги (вярва си май, че съм му съюзник, даже си въобрази при срещата ни, че подадената за ръкостискане ръка е покана за благословия, та се опита и да ме прекръсти), пускам мухата:

- Почни да занимаваш Църквата в Аспарухово на всяка литургия със себе си и своите проблеми с него, както прави той...

Замисля се, ама е нерешителен. Такъв си е. Никога не е имал топки за открит бой, щото като малък в училище явно по-малко са го били от поп Ясен, който вследствие на това стана "войник", макар и само в собствената си глава. Решавам да форсирам нещата, както аз си знам:

- Знаеш ли кой всъщност пусна слуха, че в някаква кола са те видели да се целуваш по устата страстно и дълго с мъж?!... Фотакиев. Изкоментира го преди години, когато някой сподели, че наскоро те били виждали да го правиш това с непълнолетно момиче.

Полудя:

- Аз съм мъжкар за разлика от повечето ми събратя мъжки путки в рокли! Крадецът вика дръжте крадеца, да не разправям аз пък какво ставаше в семинарията, докато учихме заедно! Аман от вашите интриги!! Нали си казал, че ще извикаш за Георги пак Жоро Игнатов и "Съдебен спор", както вика за поп Силвестър! Хайде, викай ги!

...То като иде реч за интриги, аз и по-брутално компроментиращи неща за Георги знам, споделени ми от поп Сватята лично, ама засега ще ги спестя. Както и да е, давай да върви цирка и бирата да е студена. Мислят се за "Болшой театър", а са всъщност цирк "Добрич"... Абе какво са им правили на тия легендарни съученици в Софийската "духова" семинария за времето на емблематичното ректорстване на еп. Сионий Велички?! Това ли е причината и за истеричната хомофобия на Силвестър, парадоксално съчетана с непрестанно увъртане около Сионий през годините?!... Както и да е, спирам, за да не изям вече съвсем наистина шамарите!

* * *

...А с нея записахме кучето й за поменаване в светата литургия. Айра се казва, молете се и вие за нея. Първо решихме да го сторим по каноните, питахме отец Алексей в храм "Свети Никола" дали може да му чете молитва за здраве и успех. Щото то е много добро куче! Все води в къщата й другите кучета от квартала нагости, а те редовно го бият и хапят. Отец Алексей изнамери някакви молитви за домашни любимци, за които се разбрахме да се четат в двора на съседния храм "Свети Архангел Михаил". Слязохме там и се опитахме да запишем Айра за молитви. Обаче ни изгониха!

- Значи в цирка може да ги правят на маймуни и да ги дресират по всякакви начини, а в храма не ги пускат! - сви юмручета тя.

А аз си казах наум "Права е, божествено права, като всяка хубава жена!" И записахме Айра да й четат името за здраве в литургията, заедно с нашите имена. Падна се да ги чете именно на Алексей, докато служи отец Василий Шаган онзи ден.

- Грях е май да се пушат цигари, отче? - пита го тя в разговора ни след литургията.
- Абе-е-е... - почва моят приятел дипломатичен, както винаги.
- А грях ли е, дето записахме Айра за здраве в литургията?! - питам аз, преди да е довършил.
- Ох, леле! Аз лично ги четох!

Оставихме го ококорен.  

1 коментар: