В блог "Лирика" - "Ней"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

в блог "Богословие" - Семейство и Библия

05 октомври 2024

Поп Ясен Простото, шишето с вино и Хубавата Славена

 


за честта на Хубавата Клисарка

Поп Ясене Керчев, толкова си прост, че сигурен съм - майка ти и баща ти никога не са те показвали на бабите и дядовците ти от срам, че си се родил такъв. Впрочем си и грозен, но това не е важно, нямам намерение нито да те целувам, камоли да те еба. Като цяло си един много противен и вътрешно, и външно човек, затова и като дойда в храма в Аспарухово, взимам си благословия само от отец Венцислав, не и от теб, понеже се страхувам да не ме урочасаш гагаузка мъжка вещице с брада и черна рокля.

Спри да правиш деца, защото жена ти рано или късно ще роди крокодил. И то заради тебе, не заради нея. Тя беше симпатична, даже хубавка, може да се каже, преди да се омъжи за тебе и да се слеличоса от скуката, която сам по себе си представляваш.


* * *


Но хайде сега по същество. Как си посмял да се караш на Хубавата Славена, задето не успяла да ме види как съм откраднал вино от храма?! Тя го видя чак отвън на масата в двора, когато го отворих да го изпия, а аз я излъгах, че съм го донесъл от магазина. Ами ако от стреса се сбръчка и погрознее, ще можеш ли да направиш друга такава хубавица? Дълбоко се съмнявам, че ще се справиш, орангутане!

Първо на първо момичето нямаше как да ме види да взимам шишето, защото бях сам в храма и си го пъхнах под колана на панталоните откъм гърба. Да, там именно го пъхнах, а не в гъза си, както на мое място би сторил ти, заради простотията, лакомията и духовната си извратеност.

Второ тази бутилка не съм я откраднал, защото стоеше насред храма в една отворена найлонова торбичка, заедно с шише олио и пакет брашно. Следователно просто ме е чакала. Олиото и брашното ти ги оставих,  за  да си правиш тутманици с тях. А ако отец Венцислав беше там, щеше  да разреши да я взема, защото понякога сам ми дава, вадейки от склада, когато ти не гледаш, свидлив и лаком спаружен гагаузки заднико.

На трето място по тоя начин помогнах за спасяването на някой алкохолик от чернодробна цироза.  Защото ако това вино, което ви остава, подарено впрочем от миряните в храма, не го продавате на други миряни за треби с надценка дори на самия пангар, както с очите си съм виждал да правят някъде или другаде насред храма и още се чудя защо не съм сигнализирал в НАП, вие го преварявате на ракия и я продавате по пет лева литъра, а ти лично и го продаваш на Антон Василев с погребалната агенция, който го ползва за ритуални цели.

И най-накрая - започни да посрещаш, обгрижваш и да се държиш мило с посещаващите храма хора, вместо да ги гледаш в ръцете и да ги плашиш, брадат караконджул такъв! Както правеха отците Георги и Добромир, затова и храма беше епархийски рекордьор по треби. А сега не стъпва вътре почти никой. Това беше преди онзи дебел простак и пасивен гей митрополитът да прокуди надалеко последните двама, защото той тъй прави с всеки, който с нещо блести или се откроява пред него. Затова тях махна, а теб остави и то като председател, защото си идеалното за него невзрачно и даже гротескно некадърно недоразумение и като човек, и като свещеник.

Вземи се в ръце, вместо да висиш постоянно в блога ми и да дебнеш какво и дали съм писал за тебе, както твърди Велико или да следиш на камерите в храма и в двора през телефона си кой какво прави, както и си видял явно, че в двора пия вино. Вчера впрочем, докато звънях и на служебния телефон в храма, а после и на твоя мобилен номер, при един от разговорите линиите се преплетоха, заради това допускам и че подслушваш телефоните в храма, освен че киризиш на видео-камерите.

Само питам - Ти за какъв си се взел бе, нещастник?!

А онзи ден дойдох с добро. Даже те попитах как си, а ти:

- Слава  Богу на крака и с акъла си...

- Слава Богу - рекох и аз, макар да си помислих друго, а именно: "То ти половин шепа акъл имаш всичко на всичко, та остана и нея да изгубиш!"

Няма коментари:

Публикуване на коментар