"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

30 юли 2017

До Варненската Владика от верните деца на БПЦ


Скъпи дядо Йоане, днес случайно попаднах на една група във facebook, която се нарича "Архимандрит Дионисий - достоен за епископ на БПЦ" със скромен брой членове от около 1000 души. Не знам защо, но доста радушно ме приеха и вече цял час не съм изгонен, което е голямо постижение за мене във facebook.

Остави клюките, които се чуват в групата. Зли хора например разправят, че злополуките на архим. Дионисий в София започнали с това, че не ти дал "твоето", за да стане епископ там, както и заявил, че ще прави в Софийска митрополия ревизия след тебе. Пък като председател на Патриаршеската катедрала заявил сетне, че ще ревизира и нея. Аз не вярвам. Ти си такъв прекрасен и благочестив човек, така увещателно помахваш с ръка към миряните, които ти искат благословия или помощ, с думите "Бог да помага!", че не мога нито искам да си представя, че както митр. Николай според асеновградчани, си имаш и ти тарифа за свещените санове, до които допускаш.

Друго ми е на мене интересно и го намирам за изключително съществено, с тоя въпрос успях да заинтригувам и групата, тъй че, молбата ни е обща в определен смисъл. В тази група научих, благодарение на линкове към публикации в медиите, към които участниците ме препратиха след мой въпрос, че обвинителният акт за църковното дело срещу архим. Дионисий си го писал ти, заедно с митрополита Серафим. Но никъде не го откривам. А това е страхотно радостно събитие в най-новата история на БПЦ. Оправдани са значи хвалбите по твой адрес на приятеля ти Иван Димитров Желев - след 70 годишно затишие, отново имаме богословстващ владика в БПЦ, като онези от времето на Екзархията или тези сега в Сърбия, Румъния и Гърция, при това в областта на църковното право! Хвала и от мен.

Високопреосвещенний Владико, не ни лишавай от радостта на гения си, дай ни на верните си чада да прочетем обвинението ви със Серафим срещу Дионисий, защото в медиите попадам само на откъслечни аргументи от това обвинение, които ми звучат абсурдно, но само и единствено, вярвам аз, по една причина - че са извадени от цялостния текст и контекст на безспорния ти богословски шедьовър, ако изобщо са част от него! Владико свети, осияй ни и ни облагодати с богословието си, както при всяка среща ни подпомагаш с благопожеланията си! Изпрати ми шедьовъра си на адрес portos_@abv.bg или portos777@gmail.com, за да го публикувам. Можем даже, с твое благословение, да поканим поповете Дончо и Тодорчо за рецензенти, тъй и четиримата ще се прославим, а най-много ти!!

* * *

Ако имаш възможност, прати въпросния документ - брилянтно произведение, уверен съм, на богословското изкуство, аргументиращ синодното решение за отстраняването на архим. Дионисий Мишев от хр. "Св. Александър Невски". Прати ми, моля те, ако ти попадне и някакъв официален документ в аргументация на синодното решение епископската му хиротония да бъде отменена, въпреки избора и наречението, защото нийде не намирам и не попадам на такъв, а предвид всецърковния скандал тогава, смятам тоз въпрос за важен!

Целувайки коленопреклонно Архипастирската Ти десница и т.н, и т.н, и тумбала, тумбала-лайка!!...

Няма коментари:

Публикуване на коментар