"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

02 май 2017

Патриотизъм по български - нищо за обичане


Аз зная Пирдоп, зная и Прохода Козница, седемте реки зная (една по една), минаващи през село Лъджане (Антон) и кривите пътища над пропасти, през които се стига до Копривщица... Клисура зная и Карлово, Калофер зная също... В с. Антон за първи път се напих, а на Козница ядох чорба от глиганско месо, яздих и кон... Миришеше всичко на сено и на сливова ракия, на овче мляко, на череши и на дренки.

Зная Папас Чаир и ливадите навръх Пирин, сред които замалко да се изгубя, зная Садово и Хаджидимовския манастир, откъдето се вижда планината Али Ботуш и българо-гръцката граница, там кумувах. И село Рила зная над Благоевград - там клахме животни - в коленето на свинята участвах, но телето да коля не можах - заради очите, с които ме гледаше, дожаля ми... Знам и градовете Сандански и Гоце Делчев, знам и Петрич. Огняново и минералните бани, където съм се къпал знам.

Знам Кюстендил, където ходих влюбен "по кварталите" - веднъж в Жабокрът, веднъж в Лозно, знам Земен и Средорек, където ме заведе баба ми.

Аз зная Сливница и Костинброд, Волуяк и Петърч, Годеч... Там ядох пъпеш, накиснат в мед, зная и Своге с неговите шопски зевзеци, пих "младо вино" там. 

Аз зная Пловдив, Ямбол, Сливен, Карнобат и Айтос, зная Бургас, Несебър, Созопол, Китен, Приморско, Ахтопол и Поморие - през тях ме водеше татко, показвайки ми всичко, което "трябва да се види" в градовете на Тракия.

Зная и Плевен, баща ми ме заведе и там, а Враца отидох да я видя сам.

Каварна, Шабла и Балчик също знам.

Знам Шумен, където бях войник, знам Плиска, Велики Преслав и... Дивдядово, знам Търговище, знам и Русе. Знам Вълчидол, зная Разград, Делормана, Добруджа. Минал съм ги крачка по крачка.

Зная Мизия.

Знам Габрово, Севлиево, Стара и Нова Загора, Горна Оряховица, зная Търновград и Царева Ливада.

Всеки сантиметър от тая земя зная, която обичам без остатък. Но тая орда, дошла от на майка си путката - дали от Волга, Кавказ или Китай, без значение е от къде, нищо не знае, тя знае само себе си и кого да мрази, от кого да се страхува и на кого да слугува, за да краде. Нейният "патриотизъм" не е моят Патриотизъм, за нея всичко, което аз обичам, е просто пръст и листа, по които да сере и да тъпче.

Няма коментари:

Публикуване на коментар