Дни наред седя и е чудя откъде толкоз смелост у тоя боклук и страхливец (макар отново скрит зад някой друг - зад Йосиф Ковчазов) поп Добромир да тръгне вабанк и на саморазправа с другия свещен боклук в Аспарухово - Георги Фотакиев... А то каква била работата! Обикновен предизборен шантаж.
Обадиха ми се хора от енорийския лагер на Боклук Георги и гравитиращи около него, та ми разясниха логиката в поведението и мотивите на Боклук Добромир.
Голяма битка са си дали на изминалите избори за църковно настоятелство при храм "Свети Княз Борис" в Аспарухово вчера. Целта на едните била да разкарат Добромир от поста на председател, а на другите да го задържат.
Добромир като един същи Ахмед Доган возил свои избиратели чак от с. "Звездица". Участвали са в изборите жена му, единият му син, чак брат му, който инак не стъпва в храма в Аспарухово. Че даже и родата на наш Йоско цялата, дето от години също не стъпват в храма. А какво е участието на Велико в цялата схема ли? И що ли беше тази му истерия тия дни, за която научих, да не го описвам в цялата му прелест тук ли, заедно с приятеля му Боклук Добромир? Щял да стане настоятел църковен, ама като "резерва", ако Добромир остане председател.
Така впрочем се разбра и официално кой всъщност е прибрал няколкостотин лева от едната касичка преди години, заради които вече покойният А. влезе в затвора, макар по неговите уверения след това пред мен да е измъкнал посредством клечки от тая касичка едва 8 лева за една доза хероин.
Боклук Добромир е уловен в следните злоупотреби:
- Отарашване на касичките за дарения в храма. Постепенно под давлението на Боклук Георги и неговите хора в предното настоятелство ключетата му от касичките са иззети. Боклук Добромир вдигнал олелия до Бога, та чак чичо Г. П. ходил да им се моли да му оставели "поне едно ключе".
- Вкарването на чужди и външни за Варненска митрополия свещи за продажба в храма. Предполагат, че са внасяни от епархията на братовчед му митрополит Николай, в която Николайчо има собствена свещоливница или са т. нар. "цигански свещи". Съмнението дошло от факта, че въпреки пандемията и карантината, приходите от свещи в храма били по-големи от тези преди карантината. Интерес предизвикал и фактът, че остатъците и угарките, които връщал в митрополията, за да получи срещу тях определено количество нови свещи, каквато е практиката, били повече като тегло, спрямо това на свещите, от които угарките уж оставали и които купувал от Варненска митрополия.
- Във връзка с последното се повдигнал отново въпросът кой и защо преди години открадна от храма мощите на св. св. Кирик и Юлита (описано още тогава от мен в блога ТУК) и то точно във времето, когато се освещаваше храм на тяхно име в манастир на Пловдивска епархия, дали не са изтъргувани. Два храма има впрочем в България, посветени на мъчениците светци Кирик и майка му Юлита - в Пловдивска епархия и в Банкя край София.
- Разбрала се и причината защо "обгрижваните" във II-ри Ресоциализационен модул на нарко-центъра, помещаващ се в храмовия двор, с години назад са плащали безумно високи сметки за електрически ток месечно.
Като вметка ще спомена само, че през 2017-та година станах по собствено желание, освен катехизатор, но и отговорник на този модул. Желанието ми беше продиктувано от озадачаващия за мене факт, че успеваемостта на програмата беше ужасно спаднала спрямо предишни периоди. Не бях допуснат да наблюдавам начина на живот и процеса на обгрижване на наркоманите в I-ви модул пряко, отблизо и продължително, затова се изхитрих да поискам да наблюдавам ефекта от него и тях самите във II-ри модул, за да направя своите изводи. Наред с всичко, което установих и анализирах причините му, бях скандализиран от факта, че задето ползват една "духалка" за по час-два вечер след работа, готварска печка рядко, пералня и бойлер, който е на слънчеви батерии, трима-четирима души са принуждавани да заплащат над месечната си такса за престой, която тогава беше 650 лева (а сега 1800), без да получават и храна, 700 лева за електричество на месец. Обвиних директно и в очите ръководството на центъра в кражба чрез надписване на сметките в скандал хубав и голям. Почти директно ги нарекох крадци и мародери, нищо че ми бяха приятели.
Оказа се, че поп Добромир от години е "завързал" кафе-машината в двора и тази за сладкиши и безалкохолни за електромера на нарко-центъра, вместо към този на храма. Оказа се и още, че е пуснал незаконен кабел към съседния строеж, а срещу безплатния за строителната фирма ток е получавал "комисионна".
Проверката и изобличаването на Боклук Добромир е инспирирана и подбудена от Варненския митрополит Боклук Йоан. Впоследствие обаче резултатът от изборите не само ще бъде утвърден (превесът на хората на Добромир в новото настоятелство и новото му преизбиране за председател) най-вероятно от "високопреосвещения" Боклук Йоан, но и като ръководещ самите избори е бил посочен от него точно Боклук Добромир.
Тези, дето ми се обадиха, са озадачени за причината на последното. Гадаеха дали не е заради "връзката митр. Геласий" - Боклук Йоан е духовно чедо на покойния Геласий, а Боклук Добромир му е племеник. В краткия диалог с мене обаче, стигнахме до друго - точно както преди години Йоан притисна Боклук Георги, за да взима своя дял от печалбата на нарко-центъра, така сега е прожантажирал и Боклук Добромир за дял в далаверите около храма.
Честито кандидат-настоятелю Величко (в дълбоките резерви), изясни се целта на последната ви активност чрез Йоско с твоя изповедник и приятел Добромир, "християнино" с 500 причастия записани в тефтерче и екстраординарни преживявания с икона. Касиер едва ли ще станеш, но може да те направят капел-майстор на курбаните, белким си отядеш най-сетне и само недей да се биеш с бабите за две кебапчета отгоре.
Оди ми са до Варна, нящо, има ли я, тая бира одесос още.
ОтговорИзтриване