Митрополит Кюфталан Варненски и Великопреславски (тоест Йоан или още по-точно Иво от Ямбол) е почнал да обикаля вече открито хотелчетата край митрополията в търсене на мъжки ласки, без даже да си прави труд да облича анцуг поне, за да се преструва, че ходи някъде да спортува, а напълно цивилен "по гезмето" си се носи с гъза напред. С нетърпение чакаме момента кога ще си обръсне брадата или поне ще започне да я засича в стил "интимна прическа" подобно на митр. Антоний, като истински модерно ляв синоден свиркаджия.
От друга страна пък е сторил и нещо много хубаво. Освен, както писахме наскоро, че окончателно изхвърли поп Георги от "Аспарухово", пращайки го да си дава религиозните представления в тясното храмче от селски тип в кв. "Галата" и отказа да утвърди поп Добромир като председател на храмовото настоятелство в "Аспарухово", касирал е въобще проведените избори тази година за църковно настоятелство в храм "Свети Княз Борис" там и ги е пренасрочил за 27-ми този месец.
Добър ход на пухкавия амбриаж! Защото макар с друг председател (отец Ясен Керчев), настоятелството беше пълно с хора на поп Добри, а при Ясеновата пословична отстъпчивост, предпазливост, за да не речем путьовщина и плашливост, известна ни още от годините ни заедно в прогимназията, Добри щеше да продължава с кражбите, злоупотребите и "от сянка" да си продава мурафетите, а Георги да манипулира и влияе, макар отвън - откъм "Галата".
Честито, Величко, вече и настоятел "от резервите" не си.
Йоан е сторил и още нещо умно - изтеглил е от храм "Свети Никола" към Катедралата един добър свещеник, богослов и администратор (отец Михаил Манев) и е върнал там отец Пламен, изключително консервативен свещеник тип "занаятчия", за да поозапти другата махленска секта, превзела енорийски храм - тази на "святошите", дето дотам са се опрелестили покрай отец Василий Шаган и Борко Аврамов, че се въобразяват за духовен каймак в епархията, фантазирайки се едва ли не за част от духовния и ангелски свят... Той, отец Пламен, се беше заел преди години в храм "Свети Никола" впрочем точно с това, а аз не можех тогава да го разбера - да постави в ред храма и да защити нормалната за нашата традиция църковност, защото едни насъбъращи се от цяла Варна ненормалници, прочели по три тънки книжки и пишещи четвъртата, бяха почнали да се въобразяват за духовни революционери и обновители на Православието, окрилени от връзката си духовна с такива като Борко и отец Василий.
Като се захване Йоан и с третата енорийска секта - тази на псевдоинтелектуалите и пишман-артистични парвенюта в храм "Свети Атанасий" при поп Дончо, може и да спра да му натяквам, че е еблив и тлъст гей.
П. П. На картинката в началото на текста - как се вари жаба чрез постепенно затопляне на водата до завиране. Жабата се кефи, че й става все по-топло, докато неусетно се свари. Не се пуска в гореща вода директно, щото ще изскочи.
Честито на "силните" варненски попове, дето решиха, че като си избраха и нагласиха владика, ще го командват вечно!
Наричам впрочем едните "отци", а другите "попове", като разделителната линия прокарвам не на принципа кои лично уважавам, а кои не, а според това, че първите, каквито и да са, поне не са престъпници и ако творят безумия, не е от зло сърце, ами от неопитност, суета или от глупост.
Митрополит Йоан е муден и отчасти мързелив, но ми се струва, че се опитва да вкара ред в епархията. Дано неговите действия да не са продиктувани от пристрастност. От друга страна е меко казано дразнещо това, че се е превърнал в катедрален свещеник и почти не ходи никъде - нещо, което дядо Кирил смяташе за недопустимо. Не познавам добре споменатите в публикацията свещеници и не мога да взема отношение относно правотата на владишките решения спрямо тях.
ОтговорИзтриванеЧудесно, но упоменаването на +Антоний, абе, много безсмислено.
ОтговорИзтриванеП.П. Оформянето на брадата...това е нещо, което е съвсем нормално.
Тъй де, всеки полов орган трябва да е окосмен по по източна традиция, а по западна подстриган и прилежно сресан на тонзура.Тъй вели икуменизмът!
ОтговорИзтриване