"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

27 юни 2021

Поп Георги Фотюто и тримата олигофрени

"Трима олигофрена разбиха и унищожиха енорията ми - сподели ми Велико вчера, преди да се скараме, че бил казал поп Георги Фотакиев в коментар на последните събития - Велико, Юлиан (единият син на поп Добромир) и оня Светльо Ангелов!"

Аз това, което разбих, а смятам, че аз я разбих именно, защото останалите олигофрени в списъка я бият от сто години и досега все те бити си ходеха, не беше енория.

Това беше енория само в началото, както я заварих - сериозни, почтени и трудолюбиви хора от квартала с отношение към храма си и инициативите му. Те постепенно се оттеглиха, като се нагледаха на простотията попска. Аз разбих една квази-православна секта, превзела енорийски храм - чета хаховци, нехранимайковци и дребни мародери с религиозна зависимост от гуруистичен тип, насъбрани от попа от целия град и околностите в "Аспарухово". И крайно време беше кварталът да ги изхвърли с все попа им при съдействие от митрополита и известна литературна помощ от мене.

Та и как съм ги разбил?! Тези пак са си заедно, само че, в храма в кв. "Галата" - едно тясно храмче тип "коридорче". Могат да изведат отвънка тонколони, за да го чуват попа си как се представлява и тия на двора, като се събират.


* * * 


- Ако бях владика, щях да ползвам Светльо Ангелов като оръжие! - споделил преди години пред Велико поп Добромир.

Е, да, ама точно поп Добри няма достатъчно акъл за такова оръжие, щото хитростта не е акъл, тя е "умът на глупака", както казват французите. И видяхте сами наскоро как му "гръмнах" в ръцете, че съм ебаси своенравната пияна томахавка.

П.П. Очаквайте в най-скоро време разказ за изборите за настоятелство в "Аспарухово" днес, ръководени лично от митрополита със забрана да се кандидатират определени лица и хулиганското поведение на Велико и групата с "духовни чада" на гръцкия монах Михаил Хаджиантониу в храма!

Няма коментари:

Публикуване на коментар