Църковните съдилища и "разследвания ли"?
Праведните протести срещу архим. Дионисий?
Да ви го обясня по-издалеко нека...
* * *
Когато гръмнал скандалът с педофилските изпълнения на еп. Сионий Велички като ректор на Духовната семинария в София, разказва ми, смеейки се, новият "кореспондент" на блог Маран-ата в сферата на "жълтото предание", в синода решили да назначат комисия от двама духовници, които да "интервюират духовно" Сионий и да разберат "истина ли е това".
- И как ще го интервюират? - подсмихнал се присъстващ там епископ ли, митрополит ли, не запомних кой - Ще му отворят бузите на задника и ще питат: "Дупе на Сионий, кажи ебано ли си или не?!?!"
В крайна сметка назначените двама излезли след "духовното интервю" със становище, че еп. Сионий не ляга ни с мъже, ни с жени (за деца и козички нищо май не са казали), даже "ни пие, ни пуши". Е, ний сме го виждали по снимки с наргиле, ама наргилето сигурно не се брои.
Мой приятел, завършил паралелния курс в семинарията, пък ми разказваше друго:
- Светльо, нямаш представа какво е в покоите на Сионий след "братска сбирка" с други владици, идващи тука с лимузините! Викат ни нас паралелците да чистим и събираме празни шишета от уиски, ползвани презервативи, угарки от джойнт.
Какво е правил сам Сионий на купоните, не знаем, не сме били там да светим, може и да е пушил само гюлова вода от наргилето си и пиел билков чай, докато други са мърсували, па той що да стори - толерантен е бил христиенин и нали е патриотин, та според българската стара максима "Гостенинът му е свят".
По важно е друго - комисията на синода излязла със становище, че не е вярно, жалбите от родители били оттеглени впоследствие "по неведоми инспирации свише вероятно". От представляващ синода по образователните въпроси към министерството обаче архим. Сионий е отстранен от самото министерство, както и преди него епископ става другият архимандрит в Софийска митрополия - сегашният митр. Николай Пловдивски, макар че традицията да повелява да стане първо епископ Знеполски по-старият архимандрит от двама, явяващ се в случая Сионий, а не Николай Севастиянов. Знеполският, знаем, държи София, като викарий на патриарха-митрополит и това ни кара да мислим, че всичкото е било една "междупедерастка война" с "предизвестено щастлив край" - за някой по-щастлив. Главата иска морал, а дупето авантюри, върху тоя разнобой се крепи мирът в Софийска митрополия и Българската Патриаршия открай време. Моралът изглежда спазен, гъзът понапляскан, постепенно вмирисващата се рибя глава - спасена... А разказвачът ми после случайно се сетил да попита едного митрополит:
По важно е друго - комисията на синода излязла със становище, че не е вярно, жалбите от родители били оттеглени впоследствие "по неведоми инспирации свише вероятно". От представляващ синода по образователните въпроси към министерството обаче архим. Сионий е отстранен от самото министерство, както и преди него епископ става другият архимандрит в Софийска митрополия - сегашният митр. Николай Пловдивски, макар че традицията да повелява да стане първо епископ Знеполски по-старият архимандрит от двама, явяващ се в случая Сионий, а не Николай Севастиянов. Знеполският, знаем, държи София, като викарий на патриарха-митрополит и това ни кара да мислим, че всичкото е било една "междупедерастка война" с "предизвестено щастлив край" - за някой по-щастлив. Главата иска морал, а дупето авантюри, върху тоя разнобой се крепи мирът в Софийска митрополия и Българската Патриаршия открай време. Моралът изглежда спазен, гъзът понапляскан, постепенно вмирисващата се рибя глава - спасена... А разказвачът ми после случайно се сетил да попита едного митрополит:
- Какво стана с "духовното интервю", какъв е резултатът?
- Какво да стане бе, - отвърнал онзи - двама педали питаха трети дали е ебан и той им каза, че не е!
* * *
Хайде, хайде, отлъчете ме от Църквата като синод! Една молба само имам - пръв да гласува за отлъчването ми дядо Гавриил Ловчански, чиито са думите към отец Димитър Амбарев при избора на Наум за Русенски митрополит:
- Направихме от Русе столица на педерастията! Ха-ха-ха!
* * *
На почти цялото монашество и на бялото свещентство, минали през последните десетилетия като ученици в Софийската семинария, задниците им са "перфорирани" точно там. На това именно се дължи и бясната хомофобия на някои от тях днес. А хомофобията е престъпление, според българския закон, както педерастията е грях и болест според мене пък и не само според мен, но според Библията и безпристрастната психиатрия.
* * *
А как така един архимандрит като Дионисий бе "наречен" за епископ, как така това наречение е подготвяно достатъчно време и всички знаят за него и го очакват, а то е допуснато, пък хиротонията след него е брутално спряна чрез скандали и стихийни протести само за два-три дни? Как така се събират стотици пред синода от София, пристигат даже автобуси с "дежурните протестиращи" от други, далечни епархии от "сините вълни"?
Какво е станало ли?
Веднага след наречението си за епископ, Дионисий е заявил, че ще направи пълна и безпристрастна финансова ревизия на Софийска митрополия. Да. И си остана само "наречен"... Да, стават такива работи.
За да млъкне все пак, Дионисий беше направен сетне предстоятел на Патриаршеската катедрала, наречен-недоизречен макар за епископ, защото тя е със Ставропигиален статут и традицията повелява предстоятелят да е епископ. Ама оня "в торба" не седи, веднага заявил, че ще вкара финансов ред в нея, както и отказал да усвои отпуснатата от държавата сума от 20 милиона за ремонта на храм-паметника, понеже избраната под масата фирма, която да извършва ремонта, му се сторила съмнителна.
Разказвачът ми обяснява:
- Съветвах го да им позволи да изтеглят два-три милиона, а после да ги "ударим" хубаво, той обаче каза, че това ще са църковни пари, тъй че, не може да участва, макар отстрани, в присвояването на "два-три милиона".
- Съветвах го да им позволи да изтеглят два-три милиона, а после да ги "ударим" хубаво, той обаче каза, че това ще са църковни пари, тъй че, не може да участва, макар отстрани, в присвояването на "два-три милиона".
Та си ходи сега Дионисий ни наречен-недоизречен, ни клан-недоклан. Тъй е, като не ще да слуша ни губителите на БПЦ, ни "спасителите" й, дето все стратегии коват да я "спасят", ще ме прощаваш и ти, новий ми кореспонденте, да си имаме уважениeто, ама прав е бил Дионисий - с бензин пожар не се гаси, с лукавство църковност не се "спасява".
* * *
Помията шурти като изведро, драги мои, с мен или без мен, виждате ли я или не я гледате, а някой кара колело - тича си по пътечката на фитнес-тренажора т.е. и го боли... шапката и за мене, и за вас.
Като си спомниш, че спряха ръкополагането на Дионисий, защото му липсваха години за това, сега ми кажи на колко години Николай стана епископ?
ОтговорИзтриване