Мнозина днес ни убеждават, че лъжливите пророци действали и прелъстявали людете извън Църквата (и предимно вън, според тях, от клира й) и съвсем рядко успявали да прилъжат някой църковен човек, при това главно някого неукрепнал или със слаба вяра. Така и онова вашето хулиганче с расо, отче В-не - поп Ст-р, се опитваше индиректно да ни убеждава в едно телевизионно предаване за йогизма наскоро.
Той представяше себе си като някакво вярно куче Господне, пазещо овчиците на Свети Петър от лошите вълци, в случая от йогите. Нам се пада обаче с тебе да се запитаме кой от самия него ще ни опази, но това е засега друга тема.
Той обясняваше на опонента си йогист и на водещата, че адресатът на неговата риторика е друг, за разлика от техните адресати - на йогата - йогите, а на водещата - широката аудитория от телевизионни зрители. Той, видите ли, седи пред оградата на Църквата, като вярна овчарка (в неговия случай по-скоро каракачанска, отколкото немска) и пази християните от измамите и заблужденията, идещи отвън.
А едно настрана, че според Христос, Божието Слово трябва да се проповядва по площади и стъгди, на всекиго и всички, по всяко време и на всяко място, даже "с време и без време, уместно и неуместно", според Апостола и пак според Апостола, трябва да сме готови всякога "да отговаряме пред всекиго, който ни пита, за нашата надежда"... Оня обаче, нашият човек, добре знае, че на всички нецърковни и светски що-годе нормални хора отдавна им е опротивял, защото те, за разлика от нас, не си слагат розови очила и им е напълно ясен що за стока е, а неговите пасоми, ако трябва да им говори в храма, в който служи, се броят на пръстите на едната ръка. Знае и че повечето от християните дори, попадащи на наставления и поучения от него чрез телевизията, сменят канала.
Е, как да не смениш канала, след като си го чул да обясняват с брат си - също свещеник от вашата Епархия, преди време по друг повод, че мирският свещеник може спокойно да поебава чужди булки, без това да навреди сериозно на реномето му сред енориашите, щото бил "наш човек" и след като му споделяме други разни благини, що да не са и общи с него жените ни?! Но според "теологията" на Докторанта от ПБФ на ВТУ за съжаление жените не се оказват "общи помежду ни, броейки и неговата", а негови само общи - общи за него - не, че необщността на неговата е голяма загуба от мъжка гледна точка, тъй като я гледам по снимките им заедно... Затова, когато уловят него при чужда булка, митрополитът ви му го опрощава, но уловят ли те с митрополита си нас, не ни мърда анатема или поне дълга епитимия... Щото жените са общи, но само за него и без неговата, като за последното - слава Богу.
Естествено е в такъв случай неговите проповеди по време на Света Литургия в храма му да ги слушат не повече от 9-10 човека. Трима, намиращи се във финансова зависимост от него, трима, попаднали в психическа зависимост пак от него, трима негови близки роднини или непосредствени комшии и един, който е влязъл в храма случайно, за да се сгрее на кюмбето тип "циганска радост" или щото е чул, че "в черквата дават вино".
И след като християните не го търсят да го слушат в храма, нито четат интервютата му за разни газети и сайтове и коментарите из facebook, ами обикновено се извръщат погнусени и потресени, спънат ли се в самодоволната му хулиганщина, като в изсъхнало едномесечно лайно, естествено е да потърси по-висока трибуна, за да им досажда, като в случая телевизията.
На това впрочем се дължи и забраната за тебе, за която ми сподели, да публикуваш статии, материали и коментари където и да е, о-че В-не, една забрана, чийто инициатор е именно той и двата му сол-ташака поповете П. Г. и Б. Гл., дошла след твоя великолепен текст за онова списание... От ревност и завист е тя и по никаква друга причина, задето тебе те търсим и слушаме с интерес, а на него не спираме да се смеем и да го подиграваме.
* * *
Защо се занимаваме сега с него ли? Защото този е един от ония, които Свети Павел нарича "лъжебратята, които бяха се вмъкнали да съгледват свободата, която имаме в Христа Исуса, за да ни поробят" (Галатяни 2:4), като според Павел, ако се случиш между такива, в опасност е не само свободата ти, ами и животът ти даже:
"Много пъти съм бил и в пътешествия; в опасност от реки, в опасност от разбойници, в опасност от съотечественици, в опасност от езичници, в опасност в град, в опасност в пустиня, в опасност по море, в опасност между лъжебратя..." (II Коринтяни 11:26)
Когато се сбогува с Църквата в Ефес (Деяния Апостолски 20:15-36), където е преседял години, той събира старейшините (презвитери), Презвитерю В-не, за последни, заветни думи и наставления и ги предупреждава, че не само ще се вмъкнат помежду им такива, ами и някои от тях самите ще се превърнат от пастири, църковни наставници и учители в свирепи вълци.
Лъжливите пророци и според Иисус в Евангелието на Матея, и според Блажения Павел, са в самата Църква и това са пастирите и учители, епископи и презвитери, който са се обърнали от овчари във "вълци-грабители", както ги нарича Леви-Матей или "свирепи вълци", според сравнението на Павел. И вместо по подобие на Архипастиря (Пастир на пастирите) Христос "да полагат живота си за овцете", те тормозят, малтретират, излагат на рискове или разпродават причта, за да угодят на търбуха си, който пак според Павел, този път в Посланието до Архиепископа Тит, се е превърнал "в техен бог".
В това няма нищо странно, нищо неочаквано, защото както видяхме предния и по-предния път, вълците-грабители са самите книжници и фарисеи, седнали на "Моисеевия трон" по думите на Христос в същото Евангелие на Матей, те са именно тези, от които доверилите се на духовната им грижа и опека хора най-малко очакват опасност и злонамереност. Следователно е на лице приемственост - между старозаветните книжници и фарисеи и църковните такива. За тях, според Евангелието на Йоана, Христос-Господ говорил така:
Още на I-вия Апостолски Събор в Йерусалим Апостолите Павел и Варнава, заедно с църковните представители от Антиохия - новопокръстени християни от езичнически произход и Апостолите Петър, Яков и Йоан ("стълбовете" на Църквата в Йерусалим) - водачите на християните от юдейски произход, се разбират и съборно решават, че на новопокръстените в християнската вяра езичници няма да се налагат изискванията и предписанията на Мойсеевия Закон, освен две-три от тях, според Събора - най-важните. Впоследствие Павел и Яков се споразумяват всеки от двамата да извършва Апостолското си служение сред точно определена група вярващи - Яков сред юдеите, които приемат вярата в Христос, а Павел - сред езичниците, които се кръщават в новата вяра.
Групата "бракониери" обаче, под предтекст, че били "изпратени от Яков" (Галатяни 2:12), шетали подир Павел из новооснованите църкви сред езичниците и поставяли под въпрос както проповедите и наставленията му, тъй и Апостолския му авторитет, настоявали, че Павел на християните не бил нещо дообяснил, щото не бил правилно и сам доразбрал "за Евангелието и Закона на Мойсей". Те били толкова нагли и арогантни, че чак св. ап. Петър се плашил от тях и понякога им отстъпвал, макар Петър да би сред тия, които най-ревностно защитавали Апостолската чест на св. Павел иначе. Тези наглеци и безсрамници на Галатяните припомняли, че Павел, преди да приеме Христа, бил гонител на Църквата, на Коринтяните пък обяснявали, че няма какво да му треперят и да му се плашат толкоз, щото бил "страшен" и дръзновен единствено в писмата си, докато на живо бил същински "мишок" - "силен и строг в посланията си, присъствието му обаче слабо и говоренето му нищожно" (II Коринтяни 10:10)
И Павел "избухва"... На Галатяните им пише, че тия, дето ги убеждават, че освен всичко друго, трябвало и да се обрязват като юдеите съгласно Закона на Мойсей, по-добре сами да вземат да се кастрират, щом искат да се толкоз благочестиви, а на Коринтяните, че при всички тия техни нови "духовни наставници и учители", развилнели се, докато той е по затворите, те все пак имат един духовен отец само, който ги е "родил" в Христа - той (I Коринтяни 4:15)
Павел не го прави, заради нараненото си честолюбие. Той знае кой е - чистокръвен юдеин, при това от племето на Вениамин (едно от трите, запазили съвсем чиста кръвта и потеклото си), уважаван фарисеин бил, преди да стане Християнин, образован в юдаизма от самия Велик Учител Праведния Гамалиил, учен и книжовник бил Павел, признаван като такъв и от римляни, и от юдеи, римски гражданин по наследство... Те нему не могат да сторят нищо, но могат да повредят на спасението на "ония малките", дето ужким ги "спасяват" от самия него те.
И заради смирението на Павел, който няма защо да се обяснява с разни новоизлюпени комплексари, обикновено паразитиращи на негов гръб, обаче все пак го прави, заради душите на своите духовни чада, Бог го е въздигнал до Вселенски Учител чрез посланията му, който вече не наставлява събрания от по двадесетина-тридесет души в "Ефес, Коринт, Филипи", ами цялата Съборна, Света и Апостолска Църква през всички векове.
* * *
Затова, отче В-не, гледай си енориите, проповядвай Благовестието, а в техните "светове" не се намесвай, не им пречи... Нека те пишат, без никой почти да ги чете, нека обясняват каквото им хрумне по радиа и телевизии за смях на света и за срам на християните в България...
А ти си имаш служение апостолско...
Лъжливите пророци и според Иисус в Евангелието на Матея, и според Блажения Павел, са в самата Църква и това са пастирите и учители, епископи и презвитери, който са се обърнали от овчари във "вълци-грабители", както ги нарича Леви-Матей или "свирепи вълци", според сравнението на Павел. И вместо по подобие на Архипастиря (Пастир на пастирите) Христос "да полагат живота си за овцете", те тормозят, малтретират, излагат на рискове или разпродават причта, за да угодят на търбуха си, който пак според Павел, този път в Посланието до Архиепископа Тит, се е превърнал "в техен бог".
В това няма нищо странно, нищо неочаквано, защото както видяхме предния и по-предния път, вълците-грабители са самите книжници и фарисеи, седнали на "Моисеевия трон" по думите на Христос в същото Евангелие на Матей, те са именно тези, от които доверилите се на духовната им грижа и опека хора най-малко очакват опасност и злонамереност. Следователно е на лице приемственост - между старозаветните книжници и фарисеи и църковните такива. За тях, според Евангелието на Йоана, Христос-Господ говорил така:
"Истина, истина ви казвам, който не влиза през вратата на кошарата на овцете, но прескача от другаде, той е крадец и разбойник. А който влиза през вратата, овчар е на овцете." (Йоан 19:1,2)Тези "крадци и разбойници", представящи се за пастири, не закъсняват да се появят и да започнат пъкленото си дело още във времето на служението на Божествения Павел. Те обикаляли подире му, следвали го неотклонно по петите и когато издебвали случай да е в друг град или по затворите, в които те самите успявали да го тикнат в съдействие юдеите, тези "християни" започвали да преиначават думите му или директно да ги отричат, думите които бил говорил по църквите, обикновено основани от самия него.
Още на I-вия Апостолски Събор в Йерусалим Апостолите Павел и Варнава, заедно с църковните представители от Антиохия - новопокръстени християни от езичнически произход и Апостолите Петър, Яков и Йоан ("стълбовете" на Църквата в Йерусалим) - водачите на християните от юдейски произход, се разбират и съборно решават, че на новопокръстените в християнската вяра езичници няма да се налагат изискванията и предписанията на Мойсеевия Закон, освен две-три от тях, според Събора - най-важните. Впоследствие Павел и Яков се споразумяват всеки от двамата да извършва Апостолското си служение сред точно определена група вярващи - Яков сред юдеите, които приемат вярата в Христос, а Павел - сред езичниците, които се кръщават в новата вяра.
Групата "бракониери" обаче, под предтекст, че били "изпратени от Яков" (Галатяни 2:12), шетали подир Павел из новооснованите църкви сред езичниците и поставяли под въпрос както проповедите и наставленията му, тъй и Апостолския му авторитет, настоявали, че Павел на християните не бил нещо дообяснил, щото не бил правилно и сам доразбрал "за Евангелието и Закона на Мойсей". Те били толкова нагли и арогантни, че чак св. ап. Петър се плашил от тях и понякога им отстъпвал, макар Петър да би сред тия, които най-ревностно защитавали Апостолската чест на св. Павел иначе. Тези наглеци и безсрамници на Галатяните припомняли, че Павел, преди да приеме Христа, бил гонител на Църквата, на Коринтяните пък обяснявали, че няма какво да му треперят и да му се плашат толкоз, щото бил "страшен" и дръзновен единствено в писмата си, докато на живо бил същински "мишок" - "силен и строг в посланията си, присъствието му обаче слабо и говоренето му нищожно" (II Коринтяни 10:10)
И Павел "избухва"... На Галатяните им пише, че тия, дето ги убеждават, че освен всичко друго, трябвало и да се обрязват като юдеите съгласно Закона на Мойсей, по-добре сами да вземат да се кастрират, щом искат да се толкоз благочестиви, а на Коринтяните, че при всички тия техни нови "духовни наставници и учители", развилнели се, докато той е по затворите, те все пак имат един духовен отец само, който ги е "родил" в Христа - той (I Коринтяни 4:15)
Павел не го прави, заради нараненото си честолюбие. Той знае кой е - чистокръвен юдеин, при това от племето на Вениамин (едно от трите, запазили съвсем чиста кръвта и потеклото си), уважаван фарисеин бил, преди да стане Християнин, образован в юдаизма от самия Велик Учител Праведния Гамалиил, учен и книжовник бил Павел, признаван като такъв и от римляни, и от юдеи, римски гражданин по наследство... Те нему не могат да сторят нищо, но могат да повредят на спасението на "ония малките", дето ужким ги "спасяват" от самия него те.
И заради смирението на Павел, който няма защо да се обяснява с разни новоизлюпени комплексари, обикновено паразитиращи на негов гръб, обаче все пак го прави, заради душите на своите духовни чада, Бог го е въздигнал до Вселенски Учител чрез посланията му, който вече не наставлява събрания от по двадесетина-тридесет души в "Ефес, Коринт, Филипи", ами цялата Съборна, Света и Апостолска Църква през всички векове.
* * *
Затова, отче В-не, гледай си енориите, проповядвай Благовестието, а в техните "светове" не се намесвай, не им пречи... Нека те пишат, без никой почти да ги чете, нека обясняват каквото им хрумне по радиа и телевизии за смях на света и за срам на християните в България...
А ти си имаш служение апостолско...
Няма коментари:
Публикуване на коментар