В блог "Лирика" - "Ней"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

в блог "Богословие" - Семейство и Библия

20 юли 2024

Митрополитът на България (че даже и на Румъния) Предсказател!

- Мъжът ти, като умре от пиене, аз ще се грижа за теб!

Митрополитски цитат по стария календар.

От пиене ще умра ами, има си хас да се спомина от диария, че да стана за смях.

Вчера:

- Веднага изтрий статията си от онзи ден, не знаеш с кого се захващаш!

"Не си ли сестра ми, ела ми го 'фани" (Светльо Витков)

И като не хвана дикиш, след малко пробва другояче:

- Ще те прокълна! Не знаеш ти какво е владишка клетва!

- По кой календар, в кой ден и в колко точно часа?

- Не ме дразни! Пиян ли си?

- Разбира се.

- Не пий!

- Жена ми ми заповяда да се напия. В твоя чест. В момента допивам бялото вино. Два литра от избата в Белоградец. Като отворя водката, тогава вече ще видиш какво ще стане.

- И какво ше стане?

- Такива неща ше чуеш, че ще ти изтръпнат ушите...

Ами ако вземе да ме прокълне наистина? В интерес на истината досега владика не ме е клел, макар че веднъж в Пловдив преди години ме гони из храма охраната на баба Куна Московска, митрополит на Пловдив. Но това не се брои. Обаче са ме клели със светото причастие. Два пъти. Един свещеник, той си знае кой. И още съм жив. Е, не съм много здрав, ама то не е от клетвата, смятам, ами от пиенето. А свещеникът беше действащ, каноничен, от БПЦ, не разколник като тоя "владика".

Обаче пък разправя, че е прозорлив. Освен това е съвсем истинно православен. Предсказал на митрополит Наум, още докато бил йермонах, че ще го изпратят от София във Варна. По онова време Наум по бяла риза, черен панталон и островърхи обувки играел футбол със семинаристите. И сега се сещам за един варненски поет, педераст, не че искам да ги сравнявам, ама онзи ходеше да играе баскетбол със студентите във ВИНС-а, търсейки кой да го наебе. После му предсказал, че ще стане митрополит. За последно му предсказа, че ще стане патриарх. Даже имаше план. Като станел Наум патриарх да му напомни, че му го е предсказал и да изиска от него да върне БПЦ към стария календар... Тогава самият той щял да се върне в БПЦ... Ама работата се отложи... Не, не казвам, че се отмени, а казвам, че се отложи. Аз вярвам в предсказания! Особено във владишки. В попските не особено...


* * *


÷ Разпитах за тебе, ти не си никакъв богослов!

Абе и ти си фейк-владика, ама не ти го натяквам...

- Ти по-добре разпитай на колко бакалаври "богослови" съм писал курсовите рсботи, на магистри магистратури и на доктори части от докторатите срещу прилично заплащане.


Няма коментари:

Публикуване на коментар