"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

13 септември 2022

Логичен и готов да се поучи! (Български Книжици)


Някои казват, че Българинът е умен, а други, че е безумно тъп. Едни, че главата му прелива от мъдрости, други, че е празна като продънена кофа. Според мнозина главата Българска е пълна с интелект, според други, тя е пълна с бръмбари.

Умен и или глупав? Прост или интелигентен? Едно не може да се отрече у Българина, че в главата му има логика!

Минавам онзи ден на път за вкъщи покрай комшийски двор и слушам мимоходом разговор на някаква маса, на която сътрапезници обсъждат обществена философия и геополитика.

- А Путин...
- Пък Байдън...
- А англосаксонците...
- Ненавиждам Английската Кралица!!! Мразя всичко англосаксонско!

Срамота, дъртият вампир тъкмо беше габърдясъл! И каквато и да е била, човек е била... май.

Спирам се, става ми любопитно. Начева скандал!

- Спри да повтаряш и развиваш тази глупост! Не съм ти казал това!!!
- Добре де, добре! Нямам твоята глава, имам си само моята и тя не е... пълна като твоята с информация. В моята глава има само Логика!

А така! Стана значи ясно, че Българската глава, даже нищо да няма друго вътре, е пълна с Логика!

* * * 

Проблемът с кръвоизтичането до смърт почти преди няколко дни се повтори, даже потрети. Превързаха ме в Спешното. Язък само за 26 годишния ми войнишки колан, с който овладях изливите, докато ги чакам на работното си място, защото два пъти сбъркаха адреса. Плувна в кръв, неизмиваема.

- Как се сетихте?! Това е феноменална "превръзка" с тениска и каиш, макар обичайно да не се прави тъй!

Ех, докторче, докторче-е! Няма нужда да си лекар, за да измислиш много бързо как, налага ли се, да не пукнеш по най-нелепия начин от нещо тъй глупаво.

Вчера се снабдявам с направление за съдов хирург от личната си лекарка и започвам да издирвам лекар да ме прегледа "по здравна каса" и изпрати за операция. Е, по здравна каса точно няма. Тоест има, ама записват за след месец и половина часове. Сещам се за болницата и отделението, в което миналия месец лежах. Звъня. Познават ме тутак-си!

- О, идвайте, идвайте още утре по обяд!!!
- Колко пари ще струва?!
- Но моля ви, да не говорим за пари, като нямате, нямате!!! Няма сега да ви извадим душата! Идвайте!!

Ха! Хм? Тц.

И прегледът безплатен, и смяната на превръзката. Даже не трябваше да ползваме и направлението. Слизам на Рецепция за дубликат на старата епикриза, щото оригиналната я загубих. Питам кротко и предварително:

- А колко ще струва услугата?

Отсреща:

- Стига, да не говорим за пари!
- Моля?!? - вече зяпвам от изумление.

Поглежда ме косо в очите и започва да обяснява укорително:

- Ами предния път като започнахме с това, помните ли какви ми ги наприказвахте?! Чух невероятни неща за майка си, за гъза си, за прабаба си, която нарекохте шугава помашка овца. Пожелахте ми светецът от иконата над главата ми да изскочи и лично да ми зашлеви един шамар, защото не било болница това, ами нещо средно между погребално бюро и селска лафка!

Ах, да, да.... Взех да си спомням, май имаше и: "А аз за чий хуй тогаз се осигурявам здравно ма, тъпа путко непоръбена!?" и замервах с ценоразписа дотичалата охрана, смъкнал го отнейде и направил го на топка.

Хванах се за главата, наведох поглед от срам, едва продумах:

- Ох, съжалявам...

Опитах се да й направя комплимент за дълбоките й сиво-сини очи, не за друго, а за извинение, нищо в тези очи особено няма иначе, а тя през смях:

- Не се преструвай, хич не съжаляваш!

Ха, сега де!

* * *

Следователно не само, че на Българинът главата му е пълна с Логика, ами си взема и поука.

Не ни е лош народът, по-точно не е съвсем лош!

П. П. Трябват ми 5-600 лева. Спешно, събирайте, за да не ви пиша и лично. Неудобно ще е тъй!

Няма коментари:

Публикуване на коментар