"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

05 ноември 2019

Защо обичам жените, лудите и циганите

"Медна Пито, недей да ги слушаш, / те не знаят какво е добро!" (автоцитат из "Женски песни")
Седя си тая сутрин на масите пред "Клас Пиле" до малките шадравани и ям силно подлютена пилешка супа, преди да си внеса документите за новата работа в офиса. Тъй люта беше, че малко по-късно, като пръднах, замалко да се насера в чисто новите си гащи "втора употреба".

Ям и гледам телевизия. Първият репортаж е от София. В градинката пред храм "Свети Седмочисленици" паднала вчера брезата, дето била на 60 години и била една от емблемите на София, щото "духнал много силен вятър". Ти да видиш, аз пък мислих, че емблемата на София е недоклатена неоценима столичанка! Че даже я знам и как се казва... Както и да е. Как да е! 

Друга ни е сега приказката, тя е, че за нашата еблива журналистика, дето го "взима" от гъза в устата за половин филия хляб, новината е добра. Защото дървото никого не пречукало, макар в градинката да имало много майки с деца и защото "отговорното лайненце" от екипа на Фандъкова съобщи, че посадили на мястото й нова бреза, без да обясни защо 60 годишно дърво не е "следено". То не можело да се проследи. Те брезите тъй си падали. Да еба майка ти, да еба!

А в "Клас Пиле" работят само турци. Това го знам от един много добър и свестен човек (без никаква ирония го казвам), гагаузин. Де що турчин има във Варна, знае го "по име и ЕГН", обаче твърди, че бил... българин.... Той и поп Георги разправя, че е българин, макар да е нисък и с усмивка като баклава, но това е друга тема, да не се отклоняваме - не се сърди бе, попе, увековечавам те! Циганите ги мразят само простаците! Горда и древна е Индия, харе Кришна, рама-бама!... Та, за да сме в тон със заведението, в следващия репортаж се появява по телевизията манаф. Епископ Сионий Велички.

Сионий щял да прави красив и Бачковския манастир. Аз че се върти там знам още от пролетес, ама вие чак сега научавате, щото не ми вярвате какво пиша. Щял да го украси "в стила на Родопа Планина", според всички разбирания на нашия народ за красота. Той така украси Троянския манастир в Централния Балкан с родопски чанове, че сега очакваме насред Бачковския Родопски в най-скоро време да се затъркалят бурета с троянска сливова ракия. Разбира тоя от "красота". В Гигинския манастир беше се "зачукал" на една маса от ранния предиобед един ден. Аз се присъединих привечер и го надпих. Така хубаво го надпих, че после като се хвалих, игумено Никанор (дето, ако го познавате лично, като се притесни си, "мие ръцете без вода"), чупейки китки заекваше: "Млъкни бе! Млъкни!" Та към 2.00 сутринта Сионий се беше "маскирал" като Василиса Прекрасна. Красота и приказ направо, девойко мори, убава!

Обаче, каквото и да разправят, дядо ви Сионий е пич. Дърт педераст е той. От старата школа - ония ексцентрични ерудити, дето владееха по шест чужди езика. То и два не владее, честно да си кажем, ама пък е пич с присъствие. Нищо, че челастри млади мъже. Щом дават, да челастри. Мене що не ме изчеластри?!... Имам за него обаче новина - владико, както едно пикане е половин ебане, ама два пиканета не правят цяло, така и ти, ако ще не два, ами три ставропигиални манастира да вземеш. митрополит няма да станеш. Старите педерасти сте демоде, БПЦ-БП я владеят вече "гейчета". Аз старите педали ви уважавах, щото без да ви пука, че хвърчат лайна, се ебяхте в гъза, говорейки си на италиански. Уважавах ви за смелостта, не за друго! Ама ви мина времето. Новите само си смучат пишките. В гъза се ебат след клизма. Каза ми го един Кичката, нали го знаеш?

* * *

Обичам жените, децата, циганите, лудите и клошарите. Само те говорят истина, а аз вече остарях, та нямам вкус и време за лъжи. Обичам и арменците, много са човечни! Мъжете не ги обичам, защото са като педерастите - мъжете все за хуя си приказват, като педерастите, дето споменават задника си на всяка втора дума.

Седя си аз вчера на пейка в градинката зад Окръжния съд и пия руска бира... "Ех, конь мой вороной, всегда несеш мне из огня!" (перифраза). Задава се г-н Еньо, около 60 годишен мъж, носи в ръка шише ракия. Уж не го познавах, ама после се сетих, че го зная. 

- Наздраве! Да си разделим ли една цигара? - вади той единствената си.
- Не, - викам -- ти ще изпушиш две от моите - и вадя кутията.

Сяда и въздъхва:

- Клошар съм, брате! По пейките спя. А съм шофьор с всички категории! - показва ми книжката (картата)  за шофьор - Работих в "Градски транспорт", в "Делтакар". Уволниха ме заради голямата ми уста, та не насмогнах на вноските по кредита за апартамента. Курвенски народ! Тежи ми, ех, тежи!
- Добър ни е народа, недей така, много е добър. Затова и престъпниците му се качиха на главата... Я виж царя Калоян! - соча му оня кичозен паметник там, щото няма какво друго да му покажа.
- Добре е правил! - потичат му сълзите, гледайки вдигнатия меч.
-... Що не ми разкажеш?! Аз бях кондуктор и имам да им връщам.
- Знам че, беше, знам и как си напсувал Златев, тъй че охраната вече не те пускала в управлението, затова седнах тука... Баш шефът в сянка се казва Шакарян, държи "Транстриумф". Навремето старият шеф на "Градски транспорт" Пенчев издейства от Германия подарък за Варна чисто нови автобуси "Мерцедес", даде ги на Шакарян, а оня му даде старите си боклуци. Уж щяха да съдят Пенчев, ама не го съдиха, само го уволниха. Сегашният шеф на "Градски транспорт" е Златев, пак човек на Шакарян. Тоя мръсен арменец с варненските пари палат в Ереван си е построил.
- Недей така, може пък да е не е арменец, грузинец може да е, чеченец, осетинец, а само да се представя за арменец... Аз мръсни арменци не познавам...

* * *

Вечерта си купувам бира от "My market"-a над Общината.

- Излезе ли тъмното пиво? - питам.

Един услужлив младеж сред другите клиенти ми сочи:

- Ето, тука има "Ариана"!

На касата се заслушвам в говора му, докато плаща двулитрово "Балканско" и четири пластмасови чаши. Питам го:

- От Северозапада ли си? - докато на езика ми "виси" Враца.
- От Враца съм.

Отвън ме причаква:

- Обичаш ли Враца, врачаните, бил ли си във Враца?!
- Бил съм, - викам - преди 20 години нагости на една Ани, а ти Наташа Войкина познаваш ли?
- Не.
- Не ти и трябва...
- Дай ми, брате, два лева, моля ти се! Вчера работих, 50-60 изкарах, а тия, дето сега ме пратиха да купувам бира, ми ги изядоха и изпиха. А искам едно кенче да си купя само за себе си.... Българче съм, по пейките спя.

* * *

...Ех, Майо Манолова, ех, дърта чанто... лачена. Харесвам те, комунистке, дето "не си кандидат на БСП", ама шефът на предизборния ти щаб се казва... Никола Вапцаров и ходи с бяла риза. Гениална си! Дърева може само чехлите да ти носи! Измети го тоя банкянски Пожарникар с лисичата физиониомия, заедно с целия му престъпен сбирток. Моля те! Не ми пука за колко готин се мисли с тъпите си милиционерски смешки. Не може да се подиграва с моя Народ!

1 коментар:

  1. търновскипоп бургас21 ноември 2019 г. в 9:41

    Да не идва лошата минута да те пребие на пътя

    ОтговорИзтриване