"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

03 август 2020

Поп Силвестър и търговията с педерастия


следва от 
"Аферите на поповете Янакиеяи

Минах вчера-вечер през Варненската Катедрала да се поклоня Богу пред иконите. Нарочно избрах време, за което бях сигурен, че няма да видя поп. Щото видя ли вече поп, религиозните ми чувства и убеждения не просто се разколебават, но почти гаснат и изчезват. 

Ама добре, че са владиците пък! Видя ли владика, почвам силно да вярвам в съществуването поне на дявола, а така, индиректно, укрепва и се засилва и вярата ми в Господа-Бога. Щото тъй както българският владика е чедо на сатаната, дяволът пък е Божията маймуна, по думите на един религиозен мислител... Владиците ни денонощно се надлъгват и с човеци, и с дяволи. А някои, както казваше един покоен вече мой приятел и свещеник, се мислят за толкова искусни, та вярват, че могат да онодят дявола, както си лети във въздуха... Ех, талантлив и харизматичен беше той - старият Фотакиев! А синът му Гошо е циркаджия.  При това не от цирк "Дьо Солей", ами от цирк "Добрич"... Но тя природата си отпочива, както казвал Толстой, коментирайки посредствеността на децата си в контраст със собствената гениалност... Та, докато си мислят тия, че ще "изпердашат" дявола, оня се извърта и им го набива отзад, обясняваше отец Христо. 

Това са владиците ни, дето след като ги наебе дяволът, раждат попове духовно, раждат ги през... гъза си. Та затуй е и авторската ми пословица - български поп - владишки изрод, като добавка към старата поговорка "Попско чедо - дяволска унука". 

Това последното ще го онагледим с пример - както например поп Георги Фотакиев подражава на владиката ни във Варна (и на владиците ни по принцип) в меркантилността, стремежа към лукс и мутринския лайф-стайл, така духовното му чедо в енорията му и храмов настоятел Тихомир Бинев (Тишо Фаса) подражава нему и даже сътрудничи с него в дребни далавери. Например в разпространяването из енорията и нарко-центъра на контрабандни цигари.

Но ние сега искаме да поговорим за астралния му близнак на Георги - свещеник от съседна на Варненско-Великопреславската епархия - Сливенската. За приятеля му Силвестър Янакиев. 

Силвестър е с кръщелно име Станимир, сменил го при ръкоположението си за свещеник, без да е приемал монашество и с единствена дъщеря, която е нарекъл Себастияна (пак добре че не се е нарекъл себе си на св. Мойсей Мурин, а нея Шехерезада), следователно още от тук можете да си наумите за какъв човек говорим - с мания за великолепие и преекспонирана по цигански шармантност. 

Та когато Силвестър заговори за "коефициент на полезно действие и злоупотреби", като в случая със секретаря на Сливенска митрополия, както е според него, аз всякога се сещам за две-три неща. Сещам се първо за коефициента на полезно действие на самия Силвестър около 2007-ма година. И по-точно за участието му в работната група при светия синод в инициативата за въвеждане на религиозно образование в държавните общообразователни училища. Цялата тая група, докато истерично защитаваше нуждата от религиозно образование, спъна фатално въвеждането му, пропускайки златното за това време - правителствата на НДСВ (а ние познаваме пресантиманта и благосклонността на престолонаследника на Третото Българско Царство към източното православие) Нито един глас в тая група не се надигна срещу безумието да се опитват от името на БПЦ да прокарат и наложат една концепция за преподаването на предмета, абсолютно несъвместима и суспендираща по същество светския характер на Конституцията ни и на държавното училище. По гайдата на наглия като Силвестър, но значително по-тъп и от него църковен активист Емилиян Погончев, те изискваха двуконфесионално религиозно образование (православие и ислям) с трети профил секуларна етика за атеистите и имагинерна възможност за включване на римокатолицизъм на по-късен етап.

Само да сравним - в Гърция вероучението е едноконфесионално - Православие. Само че, в Гърция преамбюла на Конституцията е Символ верую от Никеа и Цариград, Православието е официална религия (но не и държавна идеология впрочем), депутатите се кълнат в Името на Светата Троица, свещениците са държавни служители на държавна заплата, а митрополитските назначения утвърждава гръцкият президент. Така че, тясно конфесионалното преподаване в държавното училище (даже едноконфесионално) не руши философската политическа рамка на държавността. В Русия профилите на предмета са шест и са избираеми. Сред тях, заедно с Православието, виждаме също ислям, също и будизъм, както и секуларна етика. В Сърбия вероучението е мултиконфесионално като възможности. Всяко абсолютно, регистрирано по закона вероизповедание в Сърбия, имащо подготвени кадри по държавни образователни изисквания, може да заведе в едно училище паралелки, стига да намери желаещи родители и деца. Сръбският модел впрочем е взаимстван от немския и австрийския. 

Няма какво да говорим тука за френски или американски модели. Ще кажем само, че нашият, предложен от синода, го няма никъде и е несъвместим с всички възможни световни конституции. Може да го роди само кухата кратуна на Погончев. Не го възприеха нито правителствата на НДСВ, още по-малко ще се приеме от следващи. И Силвестър да не обели през цялото време думица тогава!? Същият, дето сега грачи срещу некомпетентност и безполезност, които му се привиждат у Вълкан Янев в Сливен.

Толкова по въпроса дали има морално право да бъде Силвестър ментор и коректив на нечия експертност.

А схемите, гешефтите, далаверите? Безнравствеността? Силвестър основава фирмата си "Нове соле" (противоуставно, защото свещеник, според устава на БПЦ, не може да се занимава с друга дейност или допълнителна професия, освен свещенство) заедно с жена на свой бивш приятел, която, съблазнена от Силвестър, слага с него на мъжа си рога. Друг свещеник пък, мой личен приятел от София, се е заканил спипа ли го, да го набие сериозно, задето е канил попадията му на интимни уикенди в Троянския манастир под домакинството на еп. Сионий.

Интересна е и историята с йером. Атанасий от Карнобат, пребивавал в Бесарбовския манастир в Русенска епархия. Преди години митр. Наум буквално го откупва от тръгналия да го гони и пребива Силвестър срещу 10 000 лева. По време на педерастката междуособна война около Троянския манастир излязоха секс-чатове на Атанасий с гей-насоченост. Първоначално Силвестър яростно отричаше достоверността им, обявявайки ги за монтаж и фалшификати, защото Атанасий тогава вилнееше като... хомофоб публично, сиреч като негов съратник. Впоследствие възгледът му на Силвестър се промени и разбираме сега, че от побой, подобен на тоя, който Силвестър преди години е нанесъл на монах от Поморийския манастир по друг повод, Атанасий го спасяват 10 000 лева на църковната гей-дружинка в лицето на митр. Наум Русенски и Боби Цацов Маркизата - любовникът на Наум Русенски. 

В случая какъв се показва Силвестър? Не ли обикновен рекетьор?!

И накрая искам да го попитам - Силвестре, ако педерастите ти дадоха десет бона, за да не набиеш един от тях, дадат ли ти двадесет, ще им дадеш ли и да те ебат в гъза?!


* * *

подробности за Троянските изстъпления на Силвестър мoжете да видите в коментарите под статията ми, цитирана с линк в началото на тази.

Следва

2 коментара:

  1. Да ти кажа Светльо,че то такъв синод като нашия няма в света,защото полезния коефициент на интелегентност е 0.00,а на любимия им Силвестър(посрамващ името на светията), е под тяхното!Така че,няма какво да се очаква от тях,освен тотална разруха на църквата,която и без това е в колапс от години!

    ОтговорИзтриване
  2. А,относно Наум,той вече понася последствията от безумното си управление и блудно-педерастки живот,тъй като му предстои операция на щитовидната жлеза, а в момента се оригва непрекъснато,като една свиня,каквато всъщност е! Тъй че,Бог поруган не бива,но най-жалкото е,че не се разкайва за нищо! Е,с такива владики,каква да е църквата!? Тях ги интересуват пари,пак пари и е....е,по възможност с млади момченца! Всъщност,като цяло и според каноните и разясненията на св.отци,ние на практика няваме църква!!!

    ОтговорИзтриване