"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

24 април 2021

Писмо в шише до храма в "Аспарухово", дето е до... Варна

 

"Като бях малък, много се страхувах от пиянците. После пораснах, станах пияннца и видях, че ние всъщност не правим нищо лошо!" (Ванката от Бургас из поредицата "Светът на Ванката")
С общи усилия Д. е почти устроен на работа, направени са му нужните документи, уреден е личния му тоалет, даже има пари да си направи и прическа, ако ще, макар да няма как, щото е плешив. За това нещо изказвам благодарностите ни на мнозина - на тоз', на онзи и на третия, без да ги споменавам поименно от съображения за християнско смирение, за да не е възгордеят и да си изтърват Небесната награда. Няма да спомена дори себе си, но не защото смятам, че съм се запътил за Рая, та ако сега се похваля, няма да ме похвалят на Небето. Не! Там и не съм напълно убеден, че ми се ходи - там е място пълно с мазни килимявки и без путки (поне не и голи, камоли обръснати), водка и тютюн, Там имало, казват, само праскови и сливи, дето приличат, особено цепнати, на путки, но не са. Имало и приличащи на цици круши, които съвсем не са цици! А се пропускам да се похваля просто, защото съм скромен симпатяга.

Благодарности изказвам и на властите в кв. "Аспарухово" за изслушването ми в лична среща по моя инициатива онзиден и проявявеното разбиране на обоснованото ми с благост и такт мнение, че не е редно да се вслушват в люде дребнави и отмъстителни и техните злобни сектантски интриги от махленско ниво и тип, та да възпрепятстват един ненарушаващ законите и пълноправен български гражданин в правото му на придвижване, пребиваване или в правото на труд, както и да посещава, ако му се прище, която и да е обществена сграда (музей или храм) и ако биха го сторили, би било наказуемо за тях и подсъдно дори. Всичко това в случай, че евентуално някой би се опитал да ги подведе да го сторят, защото аз познавам методите на тази махленска секта с бизнес, окупирала православен храм.

Сега се обръщам към църковното настоятелство при православен храм "Свети Цар Борис" в квартала на Варна "Аспарухово" с молба да осигурят на Д. едни черни спретнати обувки. Като му гледам балдърите на тоя какаванин - около 43-4 номер, които му трябват за работата му. Па и след като ще го гоните от квартала (както го изгонихте от храма), бос ли, Боже мой, да си тръгне!?

Обръщам се към тях, защото точно заради тяхното поведение такива спряха да се намират в двора на храма, оставени от дарители. Преди хората оставяха дрехи и обувки, за да минават да си ги взимат нуждаещите се даром. Обаче попове, попадии и настоятели, още даже преди да бъдат извадени, се събираха и обираха за себе си и за женичките си хубавите и приятни за носене неща, а останалото, след ден-два престой на масата отвън, изхвърляха в съседния казан, без да си сторят труд да е поне през две улици, камоли на някое сметище. Хората отново носеха, но като почнаха да виждат подаръците си преливащи от казана точно до черквата, се огорчиха и престанаха.

Така че, именно поради липса на описаната възможност да се намери това в храма, заради циганиите на попове, попадии и настоятели, точно те дължат на Д. обувки. И по-конкретно дебелият, но за сметка на това мургав и нисък поп Георги, попадията на дебелият (но за сметка на това висок и прост) поп Добромир грозната Красимира, самият поп Добромир, по чието нареждане ставаше обидното носене до казаните на останалите дрехи посред бял ден, църковният настоятел Тихомир Бинев и симпатичната му, но злобна женичка, прищипната и с тънки устнички, църковната настоятелка сестра в Христа Бога Добринка и много други.

Благодаря за вниманието и довиждане!

18 коментара:

  1. Че какво му е да ходи бос? Вече стана топло. Ти му купи джапанки (вместо да си купиш водка) да си шляпка по асфалта, добросамарянецо.

    ОтговорИзтриване
  2. Ами ако те хвана аз да те пошляпкам два-три часа без да спирам, както си умея, като го вадя от тебе само, за да ти го местя от гъ*а в устата, ще му купиш ли обувки, а на мене водка?

    ОтговорИзтриване
  3. Ще ме хванеш за курецо. Мухлясал мозък. Чудя се на акъла на попа да назначи алкохолик за катехизатор. Дойде му акъла обаче и те изхвърли на бунището, където ти е мястото.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. .....и да не кажеш че съм анонимен.Аз съм Диан.

      Изтриване
    2. Попа бил назначил алкохолик за катехизатор.Той попа ви щото е не е :) Той......е най големия въздържател ;) :) :)

      Изтриване
    3. Алоооо,анонимния :) Няма ли да кажеш кой си или така е по добре......мишка ;)

      Изтриване
  4. Е, спортувахте ли, то нямаше да пишете подобни коментари.

    Анонимен, качи стори в "инстаграм" как си ходиш бос по асфалта.

    Портос, в написаното от теб има повече тестостерон, отколкото в тялото ти...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз съм спортувал :) Сега обаче съм стар и уморен :) :)

      Изтриване
  5. П.П. Защо пишете коментари в подобни часове?

    ОтговорИзтриване
  6. Да бе, да! Усети се на 12-тата година, че съм алкохолик попа, а той щото не е алкохолик от времето още, когато аз бях просто народен пияница?!

    И ме махна не, защото обърна работата на мародерство и бизнес и му го казах, а щото се усети, че пия ракия. А моторът за 60 бона и тойотата хибрид за 80 с една попска заплата и жена, която за нищо не става, с около 8 деца, му ги прати Бог по пощата в дар, задето е лечител-нестяжител. Ай, сиктир оттука бе, оди си вервай, ненормалник.

    Дидо каза да му кажеш кой си, за да му купя джапанки и да дойде да те изшляпа по кухата кратуна с тях.

    ОтговорИзтриване
  7. Леле, уж мъже, а какви нежни неща си пишат...:)

    Да не се сдобрите романтично накрая?

    Спортът ще ви спаси!

    ОтговорИзтриване
  8. До онзи, дето коментира тази, която не е за коментиране, няма да му пусна грозния чекиджийски коментар, само ще го успокоя, че с нея не само ще се видим някога, но и вече сме се виждали, сега я чакам да си вземе.. матурите, та да ми дойде дома.

    А майка ми пък няма какво да я коментира, щото е родила три деца и е работила, а не като него, ако е енориаш-настоятел, да ползва енорията за контрабанда на цигари и пазар за фалшива водка, дето я прави у тях със спирт и дестилирана вода и при все офицерската си митническа заплата, по курбаните, без да е участвал в тях ни с пари, ни с труд, цялото му семейство да изяжда по две порции и да се прибира у тях с по два буркана трилитрови от туршия с "манджа за после."

    ОтговорИзтриване
  9. П.П. До същия, чиито коментар не пуснах, дето в него ми обяснява, че скоро нещо ще ми се случи, ама нямало да е хубаво... Какво друго да ми се случи бе, освен като ти го извадя кален от задника, да ми го почистиш с език?!

    ОтговорИзтриване
  10. Веротно е писано за въобразената ти любов (може и реална да е, знам ли), но това "матурите"...как някакво момиче ще ти обърне внимание на теб? Да не си вълшебник...

    Заплахата е престъпление и е наказуема. Ако си мисли, че остава анонимен, то греши много.

    Нивото на коментарите трябва да се вдигне, защото е отчайващо. Създания, които консумират под двадесет и четири книги годишно - да не се мъчат да драскат!

    П.П. Спортувайте и се учете!

    ОтговорИзтриване
  11. Времето дойде Светльо.Бях ти обещал да ти разкажа още доста неща за центъра.Вече съм готов.Изпращам ти и снимки на чатове ( сякаш съм знаел че нещо ще стане и съм се подготвил) :)

    ОтговорИзтриване
  12. Айде, чак до матури не е работата, преувеличих, за да го дразня чекиджията, ама е някъде там... Па ти, ако искаш, мисли я за въображаема и това, че съм научил изведнъж да пиша на безупречно правилен западно-украински, без да ми е стъпвал крака там, на какъвто са нейните текстове и стихове тук, приеми го за феноменална дарба моя да уча езици, каквато инак нямам и минимална.

    Всеки език уча дотолкова, колкото да се оправям. Научих почти перфектен сръбски, щото ми трябваше за разбиране на преподаваното там, което не се преподаваше на кръчмарски сръбски. И вече го позабравям, пък и там даже в Белград, както говорех на изряден сръбски, уморявах се и минавах на сърбизиран българо-македонски. Руският ми е сравнително на ниво, щото от малък обичам да чета и слушам на руски... Останалите ми езици са на нивото на африкански таксиджия в Париж.

    Пък аз, когато и където поискам, съм вълшебник. Освен това там в някои отношения са още социализъм в Украйна. На 20 години са вече жени, знаещи какво искат и трябва, а не мърли като нашите, каквито направихме за 30 демокрация, дето на 20 са нимфоманки и наркоманки, до 35 си викат една на друга, че са момичета и сетне от момичета стават направо на стари моми, без да са били жени.

    А двадесетгодишните пък ако знаеш как знаят да обичат! Обичат точно както трябва! И ухаят на пролетна роса! Особено тя!

    Около 30-те обичат дрехите, около 40 златото, около 50 ракията. А на 20 само и точно теб, макар че, всичко все пак си е до човека.

    ОтговорИзтриване
  13. Светльо, Светльо,остави го този виртуален " герой".Не виждаш ли че си избива комплексите като се заяжда но.....се притеснява дори да излезе с името си.Говори за спорт а се държи (и най вероятно е) обикновен страхливец който си избива комплексите....тук и то анонимно :) Не му обръщай толкова внимание. :) Той самия го търси.....тук :)

    ОтговорИзтриване
  14. Не бе, Дидо, тоя със спорта е друг, то е един спупер шантав симпатяга, не е оня, дето ти ще го биеш, а аз ще го еба на турска музика, като му обуем твоите чехли.

    ОтговорИзтриване