"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

08 ноември 2021

Хипнотизатори (Одесса, мама!)

Толкова да обичам кренвирши! Някой път даже сънувам, че ям точно кренвирши, точно както сънувах редовно, докато бях съботянин, че ям... цигари, защото ги бях отказал временно. Пържени в олио, запечени с кашкавал по средата, попарени и затопени в домашно сварен доматен сос ги ям! Отядох си в Украiна на кренвирши.

Тука не ям, защото ги прави Майстор Цвятко с маймунски ташаци, соя, свинска кожа и тоалетна хартия. После по седмица почти чак душата ми имам чувството, че смърди.

Хубави горе-долу кренвирши тука правят и продават братя Томови, ама магазините им са далеко от вкъщи. Има и на руския кореком "Березка", ама като мина оттам, все съм пиян и въобще не ми е до кренвирши, щото си купувам главно бира само от хмел и малц.

- Яла ли си икра, истински руски тарама-хайвер?

- Не.

- Аз пък преди години в Средно-руските възвишения се тъпках с шепите с такава!... Почакай тука, сега ще донеса и черен чай.

И тутак-си тръгнах към "Березка". 

Влизам вътре и с пълна радост колкото ми глас държи:

- Имате ли украiнски чай?!

А рускинята зад касата просъсква:

- Украински стоки не продаваме!

"Тъй ли, - викам си аз на акъла - сега ще те подредя тебе!"

Взимам черен чай "Майски" и тръгвам към хладиника с икрата. Много добре виждам, че е с катинар заключен, щото напръстникът е 14.00 лева, обаче почвам да дърпам вратата, като да е авариен изход на наводняваща се подводнцица.

- Гаспадинйе, какво правитйе!? - изпада оная в истерия, докато тича да ми отключи катинара.

- Как к'во ма?! Пазарувам!


* * *


В хотела, дето работих, на рецепцията се сменяха рускиня и украинка. Харесвахме се и с двете, чисто приятелски, разбира се. Обичаха да слушат плановете ми да ида до Луцк, ама никак не вярваха, че наистина ще го направя. Е, сега ще онемеят!

- Откъдето мине хохол, - викаше ми рускинята - евреинът подире му няма работа, щото няма какво да открадне! На тях всички са им за нещо виновни.

- Остави я тая бе, - викаше ми украинката - ти не знаеш за вас пък българите какви ги разправят, на тях всички сме им с нещо длъжни.

В тоя момент пристига таксиджията ни с разкъсана риза и зачервена буза:

- На спирката се сбиха руснаците с украинците. Опитах да ги разтърва и такъв шамар изядох, чак не разбрах кой точно ме плесна!

А през това време на улицата около десетгодишно украинче от гостите на хотела хвърля пиратки и след като гръмнат, крещи: "Да живее Украiна!!!" Едно русначе пък, докато се прави, че стреля с детската си пушка с пластмасови сачми по гларуси и лястовици, го гледа и си мърмори: "Аз ще те подредя тебе, само вашите да отидат до магазина!"

Тая каша ония двамата я забъркаха нарочно - Путин и Жириновски - безкрайни руски националисти уж, а всъщност евреи и двамата, първият по майка, а вторият по баща! Тия сцени тука са забавни, ама там славяни леят славянска кръв, заради жидски интриги!


* * *


А одесчани верно май са българи! Само там и тука можеш да срещнеш поне по двама откачени на един квадратен метър!

В предверието на тоалетната на автогарата застанал някакъв дядо с ампутирана до китката дясна ръка и ми вика:

- Извинете, бихте ли ми запасали анцуга, че нещо се е изхлузил?

Запасвам го, а на излизане жената на касата ме пита:

- Абе, що му се връзваш на тоя?! Живее сам и понеже му е скучно, само чака да отвори тоалетната и на който мине, му се моли да му вдигне гащите!

Обръщам се и го чувам същият да се моли на нов посетител:

- Извинете, ще ми вдигнете ли гащите?

Пред ресторанта ме пресреща около 30 годишен здрав и прав мъж, подушил, че съм чужденец:

- Ах, сираче съм аз, - вика жално-жално - а хората зли, никой не ми помага!

"Абе наркоман си ти, - мисля си - на челото ти го пише, чак от самолет се вижда, ама айде!"

- Как се наричат вашите пари?

- Левове.

- Ау, какво страшно и славно име! - казва.

"Ебах ти идиота", казвам си пък аз.

- Ще ми дадете ли някоя пара от вашите, просто така, "на памят"?!

Подавам му 20 стотинки. Грейва, мисли си май, че е получил нещо на стойност поне два долара. 

- На колко се равнява това?

- На десетина цента.

В тоя момент дотърчава бесарабският българин - моят спътник от автобуса Варна-Одеса, дето беше решил да ме пази до Киевския автобус точно от такива като него.

- Какво ти взе, колко му даде?!

Казвам му.  Поглежда просителя ми и като вижда киселата му физиономия, прихва да се смее.

Няма коментари:

Публикуване на коментар