"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

16 декември 2020

Що попът е с прическа ала "Гаргамел"?

 


"Суета на суетите, всичко е суета, казваше Проповедникът и колкото повече го повтаряше, толкоз по-суетен сам той ставаше!" (моя периfраза по Еклесиаста)

Поп Георги Фотакиев е малко като... Слави Трифонов. Осведомява мненията си при специалисти. Разликата обаче е малка, но съществена. Върху много сериозна култура, възпитание и образование, които Слави има, а явно се вижда, че ги има, защото само един изключително културен мъж може да бъде забавен, когато се държи просташки, докато наш Гошо не може - той и когато се шегува пикантно, и когато се мъчи да се държи "на ниво", все си е простак. По-точно в първия случай Гошо е простак, а във втория обикновен глупак. Та върху собствената си способност да разсъждава. Слави добавя съвети от своите сценаристи и приятели към кой специалист за какво да се обърне. А нашият си ги избира, според както му се струва или както е сънувал и даже тогава, ако не им харесва мненията, ги пренебрегва и принизява. 

Така навремето, когато Пламен Сивов публикуваше в портала си мои статии по два пъти седмично и ги заплащаше (през около 2007-ма година) по 30 лева едната, върху които отец Василий Шаган добавяше по 50, докато получавах престижни награди и номинации от разни журита, поп Гошо се "консултирал" с една своя приятелка, отцепила се от Сивов - Ева Стефанова, питал я мога ли да... пиша. Рекла му, че съм повърхностен. Предаде ми го с видимо престорена загриженост, ужким сам да не остана неосведомен, гаче ми е пукало по въпроса за мнението неговото и на неговите приятели. Гаче може да ме фрустрира мнението на един махлески протак и кокошките му, както него най-редовно го кастрират жените му с премерени и ритмични шутове в ташаците... По същия начин впрочем доста по-късно, благодарение това, че се запозна с тъща си, научих и че съм графоман. Да подчертаем - дълбоко подозирам, че нито Ева, нито тъща му са искали и са очаквали да ми го сподели, даже да ги цитира поименно. 

Но сега не е темата за мене, а за него. Исках да ви разкажа защо днес му е такава прическата. Тип "Гаргамел" - дълга и буйна коса встрани и зад тила, а по темето плешив.

Щото е суетен. 

По-точно е колебаещо се суетен... Слушам го веднъж как разправя на наркоманите в една от "духовните" си беседи с тях.

- Ох, като млад свещеник как се тревожех защо тъй се получава! Жените, дето ги изповядвах, от 20 до 60 годишна възраст, в един момент до една започваха да ми се предлагат сексуално, разправяйки, че са влюбени в мене. Попитах един възрастен сещеник, понеже аз изобщо не се смятам за хубав, защо става така, а той ми отговори, че понеже били големи грешници, обърквали струящата от мене Божия благодат с феромони... 

"Абе, - викнах си аз тихичко на акъла - то всеки твой жест, мимика и усмивка излъчва посланието "Щъ лижа!", гушкаш ги, милваш и даже слагаш ръка на коленете им, както ми е споделяла смутена една от моите красавици, дето сгреших да доведа за изповед при тебе, влизаш в най-съкровените им мисли и проблеми, че то е от ясно по-ясно собственото ти послание към тях какво искаш сам". 

И докато публично твърдеше, че не се мисли за хубавец, в лични разговори с мене на по чашка, споделяше: 

- Ех и сега съм хубав, ама ако знаеш преди години какво беше! Направо Аполон и в лице, и в тяло! 

Ще ви припомним, че нашият квартален варненски Аполон е "кинта и двайсе", стъпил върху тухла "четворка" и с вдигнати ръце. Крака къси, шкембе виснало доземи и възчерен. В това отношение е едно към едно с един свой енориаш с къша под храма в Аспарухово, който също впрочем се мисли за Аполон... 

А Д. разказваше: 

- Един следобед, докато живеех у тях, стана възрошав от следобеден сън и го снимах. Забавна снимка се получи и я качих във Фейсбук. Като я видя, вдигна ми луд скандал да я махна. 

По въпроса пък с външната си хубавина беше се консултирал с тъща си Валя, макар индиректно - не за себе си, а за някой друг. Пак в разговор на по чашка бях вметнал мимоходом, че поп Михаил (Милен Манев) е наистина и обективно хубав мъж. Замълча си. При следващата запивка ни в клин, ни в ръкав научавам: 

- Михаил не е хубав! Консултирах се с разбираща от това жена 

Разбиращата жена естествено беше тъща му Валя. Досмеша ме сериозно. Без да ще, я наричаше "лека жена". Защо ли? Ами тя не е нито художник или фотограф, тя не е и моден дизайнер. Следователно като какъв "специалист", според вас, излиза, че е в качеството си на "оценител"? Като "специалистка" по мъже, не се сърдете - подчертавам: според него тъй излиза. 

Но за прическата му! 

Около 2008-ма започна прогресивно да оплешивява. И тогава не знам какъв "специалист", вероятно зоолог със специализация по южноамериканските маймуни, му препоръча и достави някакво мазило върху основа растения от бразилските джунгли. Намаза си тиквата нашият и косата му започна да расте отново. Първо се възрадва и разгордя, а сетне ме съжали, гледайки голата ми глава, която от 21-годишен си свети гола, от времето на първото й обръсване и после шапката в V-ти Пехотен Шуменски Полк, без да й пука кой какво си мисли за блясъка й. Предложи ми от мазилото. категорично отказах...

И косата му продължи да расте. Но само назад и настрани. Темето му си остана голо, но вместо да замята порастналото отстрани върху него в стил "Михаил Горбачов", той върза израстналото зад врата си на опашка и се качи върху мотор... И сега, видя ли го, чудя се - стария рокер ли е той или е новият Гаргамел?

Няма коментари:

Публикуване на коментар