"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

15 февруари 2024

Писмо до Сливен за Епископа!

"Сыт я по горло, до подбородка. Даже от песен стал уставать" (Владимир Высоцкий)
Мислих да препоръчам на сливналии моето мнение за достойния в избирателната листа за нов митрополит на Сливен кандидат ден (часове буквално) преди избора им, а междувременно да им разкажа всичко нелицеприятно, което знам за някои от останалите кандидати. Не за всички, защото за повечето почти нищо не знам, само за тези, за които знам. А за последните знам достатъчно!... Ей, не ме предизвиквайте вие, дето сте ми разказвали през годините, че ще ви посоча с време, име и позиция, че даже и с адрес до един!... 
 
Стига! Не искам повече! Меня до подбородка уже от всего етого!

 
* * *

 
Преди много години, докато студенствах в Белград и пишех в блога си всичко, което ми се прище, група варненски влиятелни епархиоти отишли при дядо Кирил и настоявали:

- Оттегли си благословията тоя да учи в Сърбия! Виж го какви ги пише и дрънка!
 
А Той, целият почервенявайки от благороден гняв:
 
- А не е ли вярно, което пише?! Той само пише и го описва смешно това, дето вие вършите и го вършите грозно!
 
 
* * *  
 
 
Но вече не искам, додея ми, погнусих се от наученото, а и разбрах, че няма полза да описвам тук това, дето всички знаете, макар в тоя единствен и последен случай да имах намерение да направя изключение... Мислих да го сторя малко преди 28-ми тоя месец. Но днес разбрах, че изборите в Сливен са всъщност на 18-и, т.е. не съм дочул правилно... Исках да е "минута" преди решението ви, за да не могат, да нямат време, разни псевдо-духовни изчадия, мръсни интриганти и преоблечени в расо мутри да използват моята подкрепа за Иеротей срещу него. Но събитията ме изпреварват. Спести ви се тъй много помия, братя от Сливен, остава само в моето сърце да тежи тоя чувал с лайна и змии... Майната му, живи и здрави да сте!
 
Ако стане митрополит викарийният епископ на покойния вече дядо Йоаникий - Иеротей Агатополски, игумен на Поморийския манастир "Свети Георги Победоносец", той ще е от последните митрополити в светия синод на БПЦ-БП, произлязъл от вярващо и църковно семейство, които вече се броят на пръстите на половината една ръка.
 
Какви са останалите ли? Креатури и обслужващ персонал на метастазиралата комунистическа ДС в мутренски групировки и престъпна олигархия масонска измет, "подвизавали" се "от ден до пладне" в манастирите (между 3 и 30 дни) преди "татковците" им със съгласието и в договорка с "чичовците" им да дадат начало на църковната им кариера чрез "пари, шантаж и и връзки", за да ограби чрез тях тая социалистическа номенклатурна сган Църквата, както през 90-те години на миналия век опоска държавата... И накрая да я съсипят тотално.
 
Ако човек на Истанбулския "патриарх" стане Сливенски митрополит, огромно количество енории по Южното Черноморие ще преминат в истанбулски диоцез. А aко човек на Пловдивския антихрист и непрокопсаник Николай стане, ще начене процесът по създаване на дублетни епископии към Московската Патриаршия пак по цялото ни Черноморие, което Николайчо е обещал на московите и Цигарения им "патриарх" Кирчо Кагебейчика.
 
Но стига! Хайде сега за дядо Иеротей.
 
За жената (Петя) от Панагюрище - раково-болната самотна майка на две деца за лекарствата й той прати най-голямата сума, след тая на митр. Антоний. Само че, разликата е, че той й ги изпрати веднага, след като прочете призива ми, а Антоний ги преведе след брутален шантаж от мене чрез тайните му през трето лице. Защо го сторих ли това с Антоний? Защото около 2000 лева не достигаха. Ако ги имах тогава на ръка, аз щях да ги дам. Ама нямах. А Антоний имаше... 
 
Ей, за такова нещо с дявола покер ще играя, че ако трябва и на руска рулетка ще се обзалагаме, а вие ме съдете за това, ако сърце ви дава!
 
Но имах само сто-двеста лева по онова време "отгоре" и толкова й пратих - това са парите на единствения анонимен дарител, пожелал пълна анонимност в списъка, който публикувах тогава... Какво кому съм подарил още не е ваша работа, а от кого съм взел, без никакво намерение да връщам нивга, знаете. Но последното мене не ме интересува, знайте каквото искате - всичко е истина и с никого няма да споря... А дядо Иеротей ми написа тогава: "Кажи й да ми прости, прости и ти, че й превеждам по сметката едва 700 лева, обаче преди дни буквално дарих огромна сума манастирски пари за модерно медицинско оборудване на Военна Болница в Бургас! И нямам сега други!"
 
Докато той следваше богословие в Шумен, защото инак по образование тогава беше само "семинарист", всичките студенти по теология там не плащаха семестриални такси (по онова време теологията още не беше "защитена специалност" и имаше такси)  Поморийският манастир им ги плащаше.
 
За бежанците от Украйна пък даряваше през БЧК.
 
А на колцина селски попове из епархията в Сливен той купи нови автомобили, за да успяват да приглеждат и обгрижват селските си енории?!
 
И на мнозина още помогна, някои от които зная поименно, но не ща да броя. Да му ги наброи Господ!!!
 
Ей, Тракийо, въставай!!! Това не е "заповед", това е Кърваво Писмо!

П. П. Този Човек не го познавам лично. Преди много години само веднъж съм чувал гласа му по телефона... Е и преди около две години още веднъж... Впрочем добър и ясен като у малко момче глас... Тогава, първия път, учих в Белград и ме беше поканил на някаква богословска конференция, дето я беше организирал в Поморие с богослови от София. Аз обаче таман се бях влюбил във "феята със сините коси", Меденка й виках, от Варна и на гара "София" реших да хвана влака за вкъщи, вместо тоя за Бургас. Когато му го съобщих, рече:

- Голяма си п*тка, Светославе!!!

4 коментара:

  1. "Ако човек на Истанбулския "патриарх" стане Сливенски митрополит, огромно количество енории по Южното Черноморие ще преминат в истанбулски диоцез."

    Това сериозно ли??? От какъв зор?
    Кои са хората на истанбулския "патриарх" сред кандидатите?

    ОтговорИзтриване
  2. Макарий е аутсайдер. Опасните са протежетата на Йоан и Николай в лицето на Арсений и Пахомий.

    ОтговорИзтриване
  3. Кой беше Арсений?!... А, сетих се, тоя дето Борислав Плеснев от Родопите (Бог да го прости) наричаше "куфарът на Николай"... Едно злобно и ниско човеченце, което имитира Николай, но няма неговия "размах", защото не е достатъчно луд. А Пахомий? А, пак се сетих - ректор на СДС. Там учениците му викат "Пасивний". Що ли? Щото вероятно им липсва "активния" педераст Сионий.

    ОтговорИзтриване