"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

17 февруари 2024

За поп Сливестър Янакиев "от къщния покрив"!


"На пет изстрела път от Бургас, / там където започва харманът, / Чудна Къща наричам "у нас" / и какво, че стените й падат?!" (автоцитат от "Мирни песни")

Чета във facebook-профила на преоблечената като сливенски поп селска мутра Силвестър Янакиев - интегрираното в българското общество ромче Станимир. безбройни и злостни хули и оплювки срещу Негово Преосвещенство Агатополския епископ Иеротей Косаков... Но стига сме се занимавали с дядо Иеротей, няма смисъл, защото без друго не съществува почтен човек не само в Сливенска епархия, но и в цялата БПЦ, който да може да изрече лоша дума против него... През 2016 година например, когато се прибрах от Сърбия окончателно, новият Варненски митрополит Йоан ме повика на личен разговор чрез отец Георги Фотакиев. Какво друго сме си говорили не е важно, но той между другото ме попита:

- Какво мислиш за архимандрит Иеротей?

Точно тогава предстоеше епископската му хиротония на Иеротей. Отвърнах. без дори за секунда да се замисля:

- Добър, много добър, умен и вярващ човек! - добавих и още - Може би даже прекалено добър...

Йоан кимна... Когато в течение на разговора споменах Велички епископ Сионий, Йоан извъртя обаче лице в гримаса на погнуса... Е, питайте го бе, питайте го, нали сега е там при вас в Сливен. Нека отрече, ако съвест няма!!! Питайте и отец Георги имаше ли такава среща! Аз за такива работи никога не лъжа! Е, за други работи лъжа редовно и с удоволствие, особено за пари, щото все нямам и все ми трябват, и все е спешно... Но сега пари не искам, не че не ми трябват, просто умея да обичам и да мразя безплатно... Той и Силвестър сега обяснява, че не лъже и мрази лъжата, но посочва ли ви кого да попитате, за да го потвърди? Не, а аз ви посочвам.

Но чакайте, послушайте да ви разкажа аз пък за Силвестър с факти, дати, места и имена за неговите дела, цели, похвати и поведение.

Това е преоблечена като свещеник мутра. Повтарях го с години, накрая, оказва се, го е казал и дядо Иеротей и то така, че Силвестър добре да го чуе, както го цитира сам Силвестър във facebook-профила си.

По време на изборите за нов Варненски митрополит след убийството на дядо Кирил, поп Силвестър и отец Георги Фотакиев обикалят из епархията, за да агитират за Велички епископ Сионий. И ми разказва тогавашният викариен епископ на Сливенския митрополит Йоаникий дядо Игнатий, Проватският епископ Карагьозов.

- Когато научи митрополитът ни къде е и с какво се занимава, пред мене му позвъни по телефона и му заповяда да се прибира веднага в Сливен. Силвестър му отговори да си гледа работата.

А отец Георги пък сетне ми разказва още:

- Аз мислих, че само ще разговаряме и убеждаваме избирателите по братски, обаче...

В дома на отец Станислав от Вълчидолско разговорът не потръгнал и Силвестър извадил, слагайки на масата, пачки с пари.

- Не можех да повярвам какво се случва, - разказва Фотакиев и аз знам, че не лъже, да, той понякога украсява истината или спестява части от нея за други неща и го прави така, че чак сам си вярва, че и се кара с тоя, дето не му вярва, ама за тия неща аз зная, че не лъже и затова го обичам въпреки всичко друго  - изпаднах в шок!

И докато единият бил в шок, а другият се усмихвал, отец Станислав ги изхвърлил от дома си и двамата. Последното ми е потвърдено и от отец Станислав.

Междувременно ги придружавали в тези  обиколки двамина млади хора. Единият е вече покойник - лекувал се при Фотакиев наркозависим и мой приятел - К. от Бургас К. ми разказваше през смях:

- Оня, дето беше със Силвестър, беше на около 20 години, целият в мускули, огромен, фитнес-маниак. Седнали сме в едно кафене, докато отците си вършат работата и аз се опитвам да започна с него разговор. Питам го на колко е години и какво работи. А той ми вика: "Ами на 20 съм и блъскам във фитнес-залата!", а аз: "Ами друго какво?", той: "Ами нищо, само блъскам..."

След връщането му в Сливен, Епископът Игнатий решава да започне, с благословията на дядо Йоаникий, процедура по разпопване на Силвестър, заради греха му на съучастие в симония (опит за купуване на митрополитски сан в полза на еп. Сионий), но започват по телефона заплахи срещу него, включително и по домашния телефон към престарелия му баща. Игнатий решава да се посъветва с митрополита си дали тези заплахи са сериозни. Дядо Йоаникий казва, че ще проучи и отговорът след това е, че са напълно сериозни. Игнатий бяга. Сега е в Неврокопско и... работи продавач в пекарна... Питайте и Игнатий бе, той пък, за разлика от мене абсолютно никога и за нищо не лъже! Познавам Човека! От близо 20 години го познавам! Той не е просто мой приятел, той ми е Другар! И той, и брата му Тодор Карагьозов...

Ех, в Сливен всинца добре знаете всичко, дето ви пиша, нали?! Знаете го по-добре и от мен. Вие добре знаете, че отец Ромил от Айтос не се самоуби тогава в гората и затова, въпреки истеричните тиради на Силвестър, че това е самоубийство, включително по медиите, вие всички бяхте на опелото му, отслужено от митрополита, с епископа и целия честен презвитерион. Ако нямате съвест отречете!

А забравихте ли, че точно около това време имаше едни полупрерязани автомобилни спирачки, заради които едва не стана смъртоносна катастрофа с кола на Поморийския манастир, в която е било предвидено да пътува еп. Иеротей, но по случайност не е бил в нея. Ето го тука и сигналът им до полицията от онова време. И не преразказан, а в заснет документ: "Сигнал до полицията от Поморийския манастир"...

 

* * *


Какъв ми е интересът сега да правя всичко това ли? Никакъв. Просто тати е от Карнобатско. Зная, виждал съм го, даже съм спал на кревата, на който съм и "направен". В село Крушово се намира, освен ако неинтегрираните брат'чеди от съседното село Барган на интегрирания сливенски циганин Силвестър не са го вече откраднали...

Ей, Станимире, чуй ме добре - Този път няма да мине!!!

1 коментар: