"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

23 март 2018

Сънувах Една Жена (кондомбле в 7/8-ми)

"Првото коло све млади момци... Пусти ме, мила нано, да гледам" ("Коло се виjе краj манастира", Нишка народна песен)
Преди да си тръгна, сънувах сън... Сънувах нещо много странно. Една ситуация, в която биех и бях бит. Тогава се появи в съня ми Една Жена, която ме измъкна по много чуден начин от всичкото това...
"Другото коло - нишки девоjки... Пусти ме, мила нано, да гледам"
Сетне ме въведе в някаква колиба за... кондомбле. Не че съм наблюдавал кондомбле, нито пък да съм виждал, камоли бил в такава колиба наяве, но просто през последния месец леко попрекалих с четене на Жоржи Амаду и с ракията... Там в кръг танцуваха няколко девойки, а танцът им приличаше на българско хоро...

- Има четири вида Църкви - като ме придърпа настрана, каза ми Жената...
"Третото коло млади Невести, пусти ме, мила нано да идам"
- Кои са те, кажи ми, моля те! Да не е реч тука за някакъв ужасен икуменизъм - рекох да си направя майтап, че вие ме знаете, аз с всичко си правя майтап, както е казал народът ни, сякаш специално за мен: "хем насран, хем голям".
- Провери в творенията на твоите "любими" гоголевски руски "святоши" - усмихна се благо Тя.

* * *

Разказах преди тръгване съня си на изповядващия ме в последно време свещеник. Не, че исках, просто като му намекнах за него, а той жадно разтвори очи, "разпознал" Жената, в която се надявам и се моля сам да не съм се припознал...

- Какво ти каза Тя?! - поиска да знае.

След като му го разказах, поиска да чуе казала ли ми е и кои са видовете Църкви. Аз нямах Нейн отговор, освен последния, който ми се стори като шега към мене, а като се замисля, шегата може да е била всъщност индиректно към него... Затова му предложих мое тълкувание.

Може би, това са двете Църкви на земята - тази в Пустинята и тази в мира сего. Третата е Църквата на светците - Църквата в Небесата, а четвъртата е Църквата в Преизподнята, където Христос-Бог не престава да слиза от Възкресението си до днес, за да възкресява духовно мъртвите... Така тези "четири църкви" образуват Кръста Господен.

- Да, - замисли се той и благо се усмихна, тълкуванието ми му се хареса очевидно.
- А може би това са същите тия три Църкви - в Небесата, на Земята и под Земята, а четвъртата "църква" да е "сатанинската синагога", за която говори св. ев. и ап. Йоан Богослов в Апокалипсиса. така пак се образува Кръст... Ако напреки линията в предния вариант се образува от Двете Ръце Христови, то напречната линия при втория вариант е летвата за Изтезанието на тези Ръце. И този Кръст (вторият) е по-верен исторически, защото точно там при него бяха и подиграващите се на Господа иудейски първенци и свещеници.
- А кои са "сатанинската синагога" днес? - продължи да любопитства тоя.
- Може да сте вие: кастата на нашите български свещеници, все пак сънят е в палатка за бразилско кондомбле, но беше в 7/8-ми разпев - предположих.
- Не сме всичките такива!! - подскочи като ужилен той.
- Не сте, не сте... - зауспокоявах го.

Но наум си рекох: "Айде бе, как пък да не сте?! "Заели сте ръцете си на Христос в Евхаристията, ломите хляба вместо Него, но сърцата ви не са на Кръста, ами с убийците Му, с ваалимите и с мамона, отци-братя!"  

1 коментар: