"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

28 август 2021

Сионий Велички Повелителят на Травеститите

"Да станеш майор няма никога ти, капитане" (Володя Висоцки, из "Случай в ресторант")
- Ще там по една торба пари на всеки от митрополитите в светия синод и ще ме направят митрополит и мене - хвалил се наскоро Сионий в компания.

Ще станеш ти митрополит, ама друг път. Най-много да станеш архиепископ на пръднята ми и екзарх на Гадаринските свине от Евангелието.

* * *

Мои приятели клирици от други епархии на БПЦ се притеснили какви пак ги върша, та се обадили на свои познати от Братството в Бачковската света обител, където сега безчинства алкохоликът и престъпник-педофил, изнасилвач на юноши Сионий, освен в Троянския манастир,

- Внимавай, пази се, онзи е побеснял, - предупреждават ме - обикалял като разярен бик и крещял по твой адрес, че сега вече щели да хвърчат глави.

Ха! Че какъв пък бик може да е тоя окуцял от подагра, оглупял и ослепял от ракия нерез?!

Я, слушай бе, дърт педал такъв!! Мене не ме стресна преди години в Пловдив Николайчо с тройната си охрана и с пръчлясалите си попове в хр. "Свети Дух" на Петдесетница, които бяха ужким плъзнали да ме търсят из храма да ме бият, а все ме заобикаляха, все едно не ме виждат. Не ме стресна и поп Силвестър с радикализираните си националисти с мутренско-ченгеджийски "хватки" в студиото на "Съдебен спор", нито поп Георги с цялото корумпирано IV-то РПУ във Варна зад себе си. Та, ти ли ще ме уплашиш бе, мишок, заедно с Васко - депутат и кенефджия и Тошко - шофьор и сладоледаджия?! В Гигинския манастир на стреснат от тебе ли ти приличах?!

Абе що не се вдигна аз тия дни да дойда на поклонение в Бачковския манастир? Ами да! Рекох по телефона на отец Назарий онзи ден да ти предаде, че си прасе. Подобава на един християнин обаче да говори в очи и лично. Мисля да дойда, за да се погледнем.

* * *

Около 2006-7-а новоповярвал и току-що въцърковен млад мъж, мой приятел, записа т. нар. "паралелен" двугодишен съкратен курс в Софийската Духовна Семинария за завършили вече средно образование, докато там ректор беше епископ Сионий. Завърши и като се върна, в потрес ми заразказва:

- Светлъо, не можеш да си представиш какво представлява помещението след пиршество на ректора! Първо пристигат скъпите коли и лимузини на гостите - свещеници и владици. На сутринта приключват и викат именно нас "паралелците" да почистим подире им, а не малките гимназисти, та да не се смутят от гледката. По пода се търкалят празни шишета от скъп марков алкохол, угарки от цигари с марихуана, ползвани презервативи също.

* * *

Преди малко изгледах видео-разговора на Цанов с младия хомосексуалист Васил Василев "Църква на греха", препоръчвам ви го да го изгледате и вие. 
 
Отговаряйки на коментар под предната публикация в блога ми от читател, казвам: Този младеж нитo познавам, нито съм разговарял с него. Част от разказаното от него видях и с очите си в Гигинския манастир, срещайки Сионий, а останалите неща, които споделя, отдавна се знаят и говорят в цялата БПЦ и от мнозина са лично виждани също.

Но е нужно едно уточнение. Сионий е освободен от член на комисия по образованието към Министерството, заедно с това синодът го освобождава и от поста на ректор на БПЦ през 2009-та година. Васил и Цанов внушават, че изпращането му за викариен епископ след това на тогавашния митр. Дометиaн във Видинска епархия е вид повишение. Не е, във Видинско Сионий е изпратен "на заточение", в "девета глуха", това е може би най-бедната епархия в БПЦ, даже храната за "курбаните" (празничните трапези) на Катедралата им във Видин често се осигурява от... Червения Кръст. Докато Семинарията, подобно на Троянския, Рилския или на Бачковския манастир, е със ставропигaлен статут - на пряко подчинение към светия синод, не на някой отделен митрополит. 
 
Това беше време, в което Негово Светейшество Патриарх Максим ежедневно изискваше да му се носи всичко публикувано за Църквата в българската преса, та да може да реагира своевременно и адекватно на евентуални скандали. Така и един от старите игумени на Троянския манастир - еп. Теодосий Деволски беше скоропостижно отзован оттам, задето си беше позволил да крещи по двама, неособено прилично макар, държали се в храма младежи в инвалидни колички...

Но тогава имахме истински Патриарх и поне двама-трима митрополити на място. А сега нямаме патриарх, ами имаме "Дядо Мраз" и сбирщина безхарактерни нехранимайковци, същите като Сионий, макар по-страхливи.

И второ уточнение. Васил явно не знае, но през годините са пускани от родители на пострадали от сексуалните посегателства на Сионий подрастващи множество жалби. Десетки. Но са преждевременно оттегляни, заради натиск от Сионий - билo със заплахи, било с пари.

Следва

Няма коментари:

Публикуване на коментар