"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

08 август 2021

II-ри Примерен отговор на медицинските ковид-фашисти

 

"Ще да пия напук врагу, / напук и вам идиоти" (Христо Ботев, из "В механата", в перифраза)

В автобус по линия 409 на "Градски транспорт" Варна пак влиза контрольорка. Стига до мене:

- Светльо, маската! - познаваме се и с нея.
- Не мога!
- Защо?!
- Имам здравословна причина.
- Каква? - става извънредно подозрителна.
- Ами, гледай сега, хубавице, - започвам благо-благо - като съм седнал така, дупката на гъза ми е запушена, а с маска на лицето ще са ми запушени и устата, заедно с носа. Представи си, че ми тръгне пръднята. И какво става? Като не може да излезе през гъза, се връща назад да си намери друг път за излитането си, а стигне ли до запушените ми нос и уста, ще излезе през ушите с бясна скорост... Та понявга така ми се пукат ушните тъпанчета.

Бившата колежка седна срещу мене и опитвайки се да остане сериозна, докато прекрасните й масленозелени очи преливаха от смях, ми задума с благ тон:

- Абе Светославе, на колко години стана, брадата ти е наполовина бяла, а главата ти продължава да ражда и прелива от лудост и невъобразима простотия?!
- Не се смей, това са неприятни неща! - продължих сериозно - Знаеш ли, в гимназията имахме учителка по психология, дето беше загубила при инцидент едното си око и на негово място носеше стъклено. На това отгоре беше и дъновистка, та като почнеше да разправя за поредната си разходка с тия от Бялото братство из Рила и стигнеше до езерото "Окото", умирахме от смях. А мъжът й беше непоправим хаймана и алкохолик. Идваше понявга в междучасията и ни събираше да ни разказва пикантности от семейния им живот. Веднъж например я бил надупил в хола у тях и така рязко й го вкарал отзад, че стъкленото й око паднало и издрънчало по теракота. Едвам го намерили сетне зад дивана окото.

...И в този момент дочух някой да се дави като пред повръщане. Погледнах в тази посока. Около дванадесетгодишно девойче, изслушало всичкото това в притихналия автобус, се опитваше да не повърне. Баща му, който беше с него - един як бабанка, стана и преди да успея да реагирам, дойде и такъв шамар ми обърса, че се прострях на седалката до мене. Бързо ме улови за яката и ме изхвърли през отворената врата на междувременно спрелия на една спирка автобус с ритник в гъза.

Когато се изправих, за да се поизтупам, погледнах и погледът ми спря на друга бивша колежка, чакаща на спирката там. Този път беше рецепционистка от хотела на "Златни Пясъци", в който едно лято преди три години работих - стара мома, която тогава два пъти наебах и повече не й се обадих, защото се оказа капризна и мнителна, но пък добре духаше, със стръв и фантазия така да се каже, даже гълташе!

- Заслужаваше си да пропусна този рейс и да изчакам следващия, - заприказва ми с преливащ от зла радост поглед - само, за да ти кажа, че точно това, което видях, ти се пада, боклук мръсен! Има Господ, има, има, има!

Почти затанцува от радост край мене, като дете край отрупана с подаръци коледна елха.

 
* * *

Ето как, братя прости, но набожни и сестрици грозни, но ебливи, просто докато се разхождам  "по английски" "лошо обръснат, небрежно елегантен и леко пиян", породих вяра в едно сърце съвсем без да искам.

А нашите "духовници" какво "раждат"? Лайна и грозни дела, освен страх в душите на народа - при всяка "вълна" на вируса поголовно се "разболяват"  от коронавирус за пи-ар и всякога го разтръбяват по социални мрежи и сайтове. И никога не... габърдясват. 
 
Но какво да ги чиниш (освен да ги разчиниш) - два типа са новините за себе си, които могат да родят. Едната е тази. А другата как от държавата им дали няколко милиона, с които дарили по разни институции пари, вдигнали или реставрирали манастир, или храм, па отслужили света литургия. А относно последното новината каква всъщност е? Ами че са се събрали, измазали два зида, дали на старопиталище или сиропиталище жълти стотинки под медийни прожектори, отслужили надве-натри Богослужба, опънали софрата още по обед и пили-яли до среднощ, докато се осрали, сетне се изпонаебали взаимно и накрая си поделили милионите, с които всеки купил за себе си и за любовника си "на щат" по една нова лимузина.

А аз що? Като един същи Сократ се разхождам и водя с народа спасителни диалози! Че и се случва даже да ме набият понявга!

10 коментара:

  1. 5:26, кога спиш?

    Трябва да посетиш курсове по комуникации, за да придобиеш умения за отношения с хората. Препоръчвам ти да четеш Дейл Карнеги.

    Ако спортуваше и бе възпитан, то нямаше да те унизят по този начи в автобусчето. Човечището, което те е изхвърлило като празна бутилка от водка, нарушавайки конституционните ти права, за което сам си виновен, защото нямаш воля да си ги отстояваш е постъпил афектирано. Знаеш ли, трябаше да ти приложи граждански арест, защото застрашаваш личната му сигурност с голото си лице, както и развращаваш малолетно лице, вероятно несъзнателно, защото не си го видял, чрез този мръсен разговор. Вместо да даваш личен пример като християнин, да даваш идеи за по-добър и качествен живот на събеседниците си, то им разказваш вулгарни безполезности.

    ОтговорИзтриване
  2. Ти не бой се, стигне ли се дотам да може идиот да ме арестува, аз отдавна ще съм с пушка в гората... А колко е абсурдно някаква контрольорка да те следи "как се носиш", оставям на твоя разум да оцени.

    ЗАКОНЪТ: 1) Мога да ходя с нарязани дънки и гол до кръста с леген вместо шапка на главата и бос из града - това е неприлично, но не е противазаконно 2) Ако тръгна с увиснал или стърчащ гол хуй по улиците е незаконно,

    Що ме преизвиквате да пренаредим "баланса"?! С кърпа на лицето няма да ходя! Нито съм ханъма в харем, ни арабин в пустиня! Казах!

    ОтговорИзтриване
  3. Срещу колко бутилки водка ще се "забулиш"?

    Пъхни се в бъчва ако желаеш като Диоген, за да се чувстваш свободен.

    Започни да спортуваш пък другото ще се нареди.

    ОтговорИзтриване
  4. Леко си минал не те е драл с тука ти.

    ОтговорИзтриване
  5. Водка и въобще концентрат от почти половин година не вкусвам, защото спрях да си владея пиян реакциите и отношенията пиян от водка. Пия само бира или бяло вино - не че съм "много убав" пиян от тях, но поне няма ексцесии Дал съм и нещо като обет (полу) неопределен срок време да не вкусвам.

    ОтговорИзтриване
  6. Браво, че не смучеш концентрат, но разочароващо за продължаващата жажда за опиянение. Харесва ли ти да си безволев?

    ОтговорИзтриване
  7. Щом не бараш твърдо гориво е напредък.

    ОтговорИзтриване
  8. То така се почва. Първо спираш твърдото, после спираш мекото, след това ставаш веган и накрая ставаш гей и избирател на Демократична България. Или при теб май беше обратното. :DDDD

    ОтговорИзтриване
  9. как ето неприлично все, нет цензури і одни гадости. Как не стидно вам о таком писать?!

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен, какво лошо има да не пиеш алкохол? Веганството е малко крайно, но да се храниш здравословно с биологично чиста и натурална храна е задължително!

    П.П. Спортувайте и се хранете качествено и разумно!

    ОтговорИзтриване