"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

11 септември 2021

Битката за Сливенска епархия (РАДАКТИРАНО И ОБНОВЕНО относно ученето на еп. Арсений Знеполски поради недоглеждане по моя вина в Укипедия, поради предоверяването ми на отец Авксентий Делипапазов


По причина на твърде лошото си здравославно състояние Сливенският митрополит Йоаникий е подал оставка, която ще се разглежда на 20-и и 21-ви този месец в светия синод.

Това горе на снимката е скрийншот от разговори между сливенския поп Силвестър, дългогодишен аферист, участник и инициатор на най-мръсните скандали в БПЦ за свои користни цели и игумена на Гигинския манастир Христо Мишков - Никанор, друг емблематичен престъпник в църковните среди.

Интересно е как тези двамата, които доскоро не можеха да се понасят, са се обединили да плюят срещу игумена на Поморийския манастир и викариен епископ на дядо Йоаникий - Негово Преосвещенство еп. Иеротей Агатополски.

Искам да попитам тая мишка Никанор - Христо, не ти ли ми каза лично и в очите преди години, на маса на терасата на Ерулския манастир "Света Троица" в Трънско точно, че Иеротей "ви е отказал" да го направите (ти и шайката около еп. Поликарп Белоградчишки) митрополит на Враца? Как така излиза сега, сине майчин, че този, който тогава извикваше подигравателната ти насмешка със своята наивност и глупост, според тебе, а според мене чистота, сега според вас с поп Силвестър се превърна в "интригант и жив дявол"?

Кое ви обедини със Силвестър бе, създание безнравствено в расо?! Контрабандист си ти и също като Силвестър бандит в храма и аферист! Не ми ли се хвалеше ти сам, че навремето, когато прибра в Гигинския манастир разпопения впоследствие монах Филарет Цанев, си подготвял за Силвестър побой на посрещане от бивши пернишки затворници, задето иде да безчинства и да гони Филарет от твоя манастир, както преди това от Троянския?!

Ще ви кажа кое ви събра - събра ви ангажиментът към дядо Сиси Боата, Сионий Велички и мечтата му да стане най-сетне митрополит. По мои данни старият "герой" от Троянския манастир - хетеросексуален развратник и алкохолик от ромски произход, който сега се "подвизава" в Бачковския манастир - архим. Григорий Лозев, следобед ще пътува към Сливенска епархия, по-точно към Бургас или може би даже, по данни от друго място, вече е там... Преди около час Лозев се похвалил на едного, че с неназовани сливенски свещеници ще раздават около 3 милиона лева, дадени от Сионий, за да подкупват избиратели и синодни архиереи.

Разтреперал се впрочем, като разбрал, че се знае къде е и най-много се притеснил от факта, че не знае от къде му идва, дори попитал: "Ако нещо се провали в тая схема, дали няма да пострадам аз?!" 

Кратък запис на пресен разговор с архим. Григорий:

С една дума шайката на Сионий пак възложи най-отговорната работа на най-безнадеждния човек - Лозев. Страхлив, сприхав, патологичен клюкар, напие ли се, безконтролно избухлив и крамолник... Сионий, глупако, да беше пратил мен, не, че щях да ида, но ако бях аз, никой нямаше да се усети в тоя случай, че минавам през цялата Сливенска епархия, преди да ти сложат официално митрата. Но на бодлива крава Бог рога не дава, както е казъл народът ни или каквато е църковната сентенция - "Реши ли да погуби някого Господ, първо го лишава от разум"

На Сионий обаче в тая надпревара некадърността, самохвалството, клюкарството и пиянството на архим. Григорий Лозев са му най-малкият проблем. За поста на дядо Йоаникий Николай Пловдивски готви всъщност викарийния си епископ Арсений.

За Арсений приятели ми споделиха разни неща съвсем скоро. Според едната версия дипломата му за висше богословско образование била купена, взета "по втория начин", според друга - бил завършил катедра Теология в Пловдивския Университет, като преподавателите идвали да го изпитват лично и на крака в Пловдивска митрополия, за да не се мори и да се "унижава" да ходи сам там. Не знам това дали и доколко е вярно и дали не се отнася всъщност до семинаристкия му период. Не знам.

Оказа се, след проверка, че Арсений е завършил Софийския Богословски Факултет: Архимандрит Авксентий Делипапазов, професор по литургика в катедра по теология към Пловдивския Университет. Hо според Уикипедия ТУК, е приет там, но не го е завършил, а е довършил именно в катедрата по теология на Пловдивския Университет. 

Та, според отец Авксентий, Арсений, вече като йеромонах, е уловен и уличен да преписва в Софийския Университет на изпита по "Обща история на Църквата". Един от най-леките впрочем. А според други мои приятели, намиращите се тогава в прекрасни отношения с митрополията преподаватели от ПУ са ходили там на крака, за да го изпитват лично. Оказва се не само злобен и прост значи, ами също така горделив и мързелив.

Разговора ми с отец Авксентий можете да чуете в Youtube ТУК.

Друго за Аресений не знам. Само че си е пуснал брада точно като на митрополита си Николай, носи очила съвсем подобни на неговите и се опитва да се държи като него. Обаче е няколко педи по-нисък, затова и един от прякорите му е "Куфарът на Николай".


* * *

Интересни са и тия снимки, дето хора на Сионий са изпратили на г-н Георги Паунов - Жоро Манекена. На първата съм аз, аранжиран в стил "сам на маса седеше и печено ягне ядеше" - ям шкембе-чорба с две кебапчета в заведение, намиращо се над ресторант "Водопада" под Бачковския манастир и барака "Чардака". Това е още с пристигането ми - ям там, защото "Водопада" не беше още отворил, а в "Чардака" не предлагаха нищо истински вкусно, камоли шкембе. Не е невероятно да съм всъщност и именно на "Чардака", където първо пих бира с цел да се сдобия с касовия бон. Но и в двата варианта се случва преди да се кача до манастира.
На втората снимка съм вече в р-т "Водопада" на същия ден следобед, за втори път. Аз съм в гръб, а домакинът с лице към мене. Ям печена пастърва на скара с наливна бира, той пие газирана вода "Михалково" от стъклено шише и обсъждаме туй-онуй, предоставя ми документацията по измамите на Сионий и секретаря му Васко Апостолов.

Не знам пратилите ги на Паунов тия снимки какво си въобразяват, че са направили, като са ме снимали с него. Аз описах всичките си срещи и разходки почти в същия ден. Срещнах се с Жоро Манекена и се почерпихме, защото човекът в момента е в правото си, жертва на мутренско-ченгеджийски тормоз, при това в качеството си на законен ресторантьор. Извън това и нашите лични взаимоотношения (и вече приятелство), касаещи само и именно тези проблеми, мене не ме интересува кой и какъв е или е бил Жоро Манекена според интернет... Да, пуснал съм търсачката на google преди да тръгна, да - прочел съм разни неща. Е?

За мене това е открит и умен човек, двама от чиито синове познавам - възпитани и деликатни натури и най-важното жертвата на мутренския произвол на Сионий и шайката му, повтарям и подчертавам, сега е именно той.

Тц, снимали ме още със стъпването на пътя към манастира! А по телефона сетне до един твърдяха, че не ме познават?

Няма коментари:

Публикуване на коментар