"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

07 февруари 2018

ВТУ и доц. Стоядинов в Държавата на Проститутките


неискана реплика на текст от доц. Стоядинов

Аз все още съм студент, тоя път в ПУ "Паисий Хилендарски" по богословие, следователно доц. Мариян Стоядинов все още ми е колега, тъй че, ще го наричам "колегата" в тоя текст... Та колегата започва своя умен текст с едни добре разпознаваеми в средите и атмосферата на днешната клерикало-мутренска власт в България клишета, лозунги и формулировки. За един епископат и една олигархия, които имат претенцията да възродят някаква неоправославна "теономия" в обществото, зад която претенция ние много добре знаем какво стои, но сега няма да го коментираме, едно такова съждение е балсам за свинските им уши: 

"Църквите, в които и днес влизаме, са единствените обществени сгради, които са оцелели от времето и на първото, и на второто и на третото ни царство и които и до ден днешен да се използват за това, заради което са издигнати."

Нищо подобно, колега, тези храмове са били не само място за общо богослужение през посочените от тебе времена, но те са били и център, освен на политически живот, съвсем реален често, а не показно-протоколен, но и на обществен като цяло. Целият квартал, градче или село са били заедно в неделен ден и на голям празник на света литургия и всеки по своему е участвал в благоукрасата и поддържането на храма, че и в богослуженията. От проблемите на малките общини, до държавно-политическите въпроси не веднъж. всичко това е решавано в храма след богослужението, че даже и посред него, като на т. нар. "Български Великден". А ако не се лъжа и Въстанието на Асен и Петър в Търновски храм е обявено... Но защо до Асеневци да стигаме? Що не се зачетеш в Каравелов, Талев, Чудомир, в Йовков, дето май си ги изпуснал от сферите на своя интелектуален интерес, като най-много имената им май че знаеш, обаче си научил интересни лафове инак, някои от които си си и измислил, чини ми се, сам, като "широкоъгълна оптика", "обговаряне", "канава на организъм"?

Днешните храмове са търговски предприятия, колега, едни сергии или в най-добрия случай "магазини за по един лев" на религиозни вещи и предмети и салони за "магии" за много повече от един лев на алчни шамани... И парите от това потъват най-редовно безотчетно по джобовете на разни "реси и сюртуци". Я сравни пич, попа, венчал сърцато и без да се тревожи от клюкарите Стоян и Султана Глаушеви в Преспа според романа на Талев, с попа, дето ако не му дадеш 40 лева днес, няма да те кръсти, а ако му дадеш 4000 може да те венчае и за козичката ти?! Я сравни митрополита от Българската Екзархия, тръгнал да раздава дрехи и храни след Въстанието на бедстващите пак у същия автор, в "Илинден" ако не се лъжа, с тоя дето на вас точно в ПБФ при ВТУ "Св. св. Кирил и Методи" ви се усукваше и подмилкваше, докато се пробваше да затрие катедра "Теология" в ШУ "Епископ Константин Преславски", питай го и от мое име последния какво се случи точно с програмите за БПЦ от Фонд "Земеделие", докато тоя "светителстваше" в Софийско преди да се домъкне край "Ой ти, Черно море" и защо бяха спрени?... И го поздрави от дядо Димитър Амбарев.

За каква канава говориш бе, колега, питам в още една реплика по други твои думи?

"Всеки, който познава българската история и си дава сметка, че тя не започва от 1989 или от 2007 г., знае какво да очаква от Българската православна църква, особено в ситуация, в която децата ни са на прицел. Като споменах историята, само ще напомня, че църковният организъм е канавата, върху която тази история е изтъкана."

Тази канава и тази тъкан отдавна е подпалена и изгорена за себични, лични цели от "големи христиени", дето "не пропущат литургия", но и в църква "затуй ходят, че с църквата и търговия", както е пък по Ботьова, ако и него не си чел. Канавата ти е кенеф, драги, тази история е отдавна мъртва и ти няма да я възкресиш, воювайки с призраците в текста на една Конвенция, дето само ти ги виждаш. И правилно ви се подиграва, колеги от ВТУ, проф. Калин Янакиев, щото той поне владее една добра способност за съждение и анализ, усвоена в истински факултет - Философския в София, докато вие умеете май само да кокетничите и да се харесвате - преди на разни фондации, сега на разни владици, 

Не сте за богослови, колега, за курви сте родени. Да.

2 коментара:

  1. Текстът на Стоядинов е безупречен, както винаги. Драги Светльо, удари, моля те, една зелева чорба преди да седнеш да пишеш!

    ОтговорИзтриване
  2. Тука не е въпрос на трезвеност и зелеви чорби, нито до способностите на Мариян Стоядинов. Тука имаме работа с едно ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЛЕКЕ, Светльо Ангелов, нищожно и тъпо парче, особено вонливо, безпринципно и нечестно. Алкохола му е едно от оправданията. То нито може като хората да се задоми, нито да завърши нещо като образование. И това - без да се опитваме да навлизаме в дебрите на неговата духовност. Само това, дето се вижда отвънка. От три четири години го чета. Не е добре човека. Това неговото прилича на Божия мисия.
    Светльо, разкажи ни пак за жените и факултетите си!

    ОтговорИзтриване