"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

02 май 2019

Циркът "църква" е пълен


Оня ден сготвих патешки фенери с ориз и патешка супа от фенерите с картофи. Велико беше доволен, бяха доволни и котките му. Сетне не просто се ошамарих, не даже и се опердаших или ошамоглавих, както в Трънско биха казали, с домашно добруджанско червено вино, ами директно се разстрелях с около три литра. И тъй като вече всички ме научиха, че по това време на денонощието и в такива състояния телефон не бива да ми се вдига, затова и накрая ми се "наложи" да се обадя на архим. Никанор, за да споделя впечатленията си от света, хората и нещата в него, както обичам да правя, когато така се "издокарам". Освен това и в блога на Таня Илиева прочетох, че заради необслужвани кредити към КТБ, Никанор продава Гигинския манастир за около 850 000 лева.

От няколко човека поисках номера му, който в състояние на яд бях изтрил, но понеже ме познаваха добре, не ми го дадоха. Даде ми го чак Велинчето Андонова, която ме закле на никого да не казвам, че ми го е дала. Тъй че, не казвайте на другите и вий! Звъннах колебливо и затворих, а онзи взе, че ми върна обаждането.

- Как си, Светльо, какво правиш?! - зарадва ми се човекът.

Аз обаче се бях приготвил да се карам с него, затова реших да го запозная с авва Велико, докато се съвзема от изненадата и се настроя отново скандалжийски.

- Здравей и Бог да те благослови, чадо архимандрите! - викна авва, когото неслучайно клисарят Любчо със сините очи нарича или "всеблагославящия", или "неконтролируемия митрополит на Аспарухово".

Преди време авва така благослови и поп Илия в храм "Свети Никола" с "чадо отче", канеше се и днес да поздрави в храма, благославяйки го, пристигналия най-сетне в Аспарухово митр. Йоан с "чадо дядо", но не му стигна дръзновението, очакваше, че влезем ли в храма, ще настъпи страшен безразборен бой, затова дойде, видя и се... прибра. 

А аз получих нафора.

...Та докато с Никанор авва обсъждаше политика, геополитика и църковни потайности, аз измислих как да се заям с човека, правещ ми пред авва комплименти. Взех слушалката и креснах:

- Абе вие, като оберете до шушка Църквата, дали поне накрая няма сами да се изметете!?

Никанор мило се засмя, което вече наистина ме вбеси, затова го наругах... Май не биваше така с човека. Дано поне си изпълни първоначалното обещание да поздрави Граовката...

През тия дни друго нищо особено не се е случвало, освен, че взех благословия от дядо Сионий Велички поп Георги да върви да се лекува в психиатрията. Това пък стана така:

- Дядо, дядо, Портос съм! Оня дето в Гигинския манастир те надпи! Благослови да вкарам един поп в затвора и лудницата едновременно!
- Е, в затвора недей, ама в лудницата може да иде, щом се налага! Нека малко да се полекува, ако е нужно!

Сионий също май не беше особено трезвен, но това не ми попречи да напиша на поп Георги sms: "Имаме владишка благословия, тръгвай за психиатрията! В твоето състояние обаче не бива да шофираш, иди до там с автобус 32!"

Хитър е попът, нищо не ми отговори.... Помни какво се случи преди години с поп Силвестър и брат му поп Генчо, като сглупиха да ми отговарят на sms-те!

* * *

Нищо ново сиреч и никаква файда от цялата тая война, освен циркът, който се получи. Нищо няма да се промени, докато поповете не кажат "не" на цялата тая "игра на църква", но как, като гарван гарвану око не вади, нито псето хапе ръката, която го храни?

3 коментара:

  1. Нека момчетата се поразходят из градовете да не са само в София

    ОтговорИзтриване
  2. продажната цена на манастира е 896 000 лева заради необслужвани задължения към КТБ. Но манастира няма да бъде първия нито последния, защото там, където е имало ремонти по линия на Фонд Земеделие са теглени кредити. Впрочем е минал първият търг на 22 април и никой не се е явил, може да се чака жълтото еврейче.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То май стана като при на баба Куна Московска в Пловдив със сметката за ток и златния часовник..

      Изтриване