"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

07 март 2021

Българска Приморска Ракиена Патриотика

Доскоро се възхищавах от обичая на сърбите да правят ракия, освен от грозде (лозовача), но и от дюли (дуня), круши (вилямовка), ябълкова (ябука),, черници (дуднявача)... Презрах аз тогаз обичая ни, Боже прости, да предпочитаме ние българите гроздето, без да разумявам Ази, несвестний, че не защото е "две в едно" (от гроздето правиш вино, а от джибрите му, "преварявайки", и ракия), ами щото по-силен от него е алкохолният градус и в двете.... Мислех си, в помрачения си разум, че останалите плодове, по-скъпи, пестим за ошав или компоти, щото сме свидливи...

Тъй си мислех аз в умственото си юродство, докато не се запознах днес с една варненска бабичка на спирката автобусна при прибиране от работа. От дума на дума я убедих, че корона-вирусът е една голяма политическа измама, та накрая свали маската от лицето си жената. А после се заговорихме за ракия  Послуша тя разсъжденията ми за сръбската "щедрост" да печеш за ракия круши, които само за ошав стават и дюли, дето не е сигурно, че стават и за ошав или черници, дето за нищо не стават, освен за бране и ядене направо от дървото, па рече:

- Чедо, кой те лъже?!

Та извади от чантата си две половин-литрови пластмасови шишенца. Едното с ракия от смокини, а другото с ракия от райски ябълки. Та ми ги подари.

Със смокиневата ракия се напих още в автобуса, а с тая от райски ябълки се донапивам сега. И си мисля: Бре, леле-мале! Ние правим ракия с плодове, дето сърбите, ако ги видят или вкусят, биха ги хербаризирали и турили в мавзолей!

"Откровението" чрез бабата се случи във Варна на спирка "Делфинариума"!!! А аз същий, "евреин недоверчив", презрял бях Предзнаменованието му отпреди две-три години, когато ми подари една друга баба на авто-стоп път за София в село Синдел чудесна ракия (два литра) от праскови, което съм описвал вече другаде...

5 коментара:

  1. Недей така, защото фена на Антоний ще каже,че е лошо да пиеш ракия. Наздраве и не прекалявай.

    ОтговорИзтриване
  2. Ракията найстина е вредна, когато се кърка без мяра. Моят възглед е, че не трябва да се потребяват подобни високоалкохолни напитки, а тези от домашен произход, които са полуени от непознат са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНИ! Препоръчвам употребата да е два пъти седмично по 50 мл.

    П.П. Не знам как се заговаряш с непознати, но на мен ми е неприятно, а това да вземеш нещо и то ракия- не бих го направил!

    ОтговорИзтриване
  3. Допълнение и предложение:

    Днес извървях над осемнайсет/ осемнадесет километра планински преход, насладих се на снежец и слънце, зареден съм и готов за новата седмица.
    Защо не споделиш ракийката с κυρία, все пак ти е върла запалянка!?

    П.П. Mens sana in corpore sano!

    ОтговорИзтриване
  4. А ти изпика ли се на снега и метна ли се в него като чекия на пясък?

    ОтговорИзтриване
  5. До фена на митрополит Антоний. Не пия и не пуша. Ходя пеша, защото е здравословно и не припадам при вида на първия срещнат митрополит.

    ОтговорИзтриване