"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

18 март 2021

Благодарност към Общината в Карнобат!!

"Бързай, Странник, върви скоро / Къща Бащина да стигнеш!" (Христо Ботйов)

Особено след като разказах в коментари под публикацията ТУК как през 2017-а година, ако не се лъжа, на празненството за рождения ден на "патриарх" Неофит в Троянския манастир митрополит Живко-Антоний Манекена по прякори още Тони Найка (щото обожава марката за дрехи "Nike") и Живко Краниста, щото понастоящем вдига краката в качеството си на мъжка метреса на емблематично дебела дама от българската олигархия) пиян плакал над купа с руска салата за непрежалимата своя предна Изгора, над моята лична "фирма" тормозът от разни институции се възобнови. И не само се възобнови, но и стигна невиждана сила и интензитет.

Допреди това на местоработите ми току идваха писма, че сметките ми в банките са запорирани за неплатени дългове  и работодателят просто започваше да ми я изплаща заплатата "на ръка" Следваше писмо, че и заплатата ми е запорирана, а работодателят връщаше отговор, че не могат да я пипат, щото е минималната за страната и продължаваше да ми я изплаща, а те, мили дами и нежни господа, извинете, пак го "духаха".

През тоя месец в офиса на работодателя ми не просто заваляха писма, но даже и запристигаха съдебни изпълнители един подир друг. Последният, някакъв "призовкар" (разносвач на призовки) от Районен Съд във Варна, се държал особено агресивно и бил... отпратен, щото завалията явно е отскоро във Варна живущ и работещ, та хабер си е нямал кой е всъщност собственик на ЕООД-то, в чиито офис нахлува. А и баш сайбията се оказал в момента точно там, за да е циркът пълен. Кой му е наредил да се държи просташки предстои да разбера след поредицата жалби, които готвя. Както и да е. Тези неща вече сме ги разигравали, та се наложи последния път (по-миналото лято) да се обръщам към омбудсман и министър на МВР, понеже в "хайката" тогава се включиха и полиция, и жандармерия с цел "злепоставяне пред работодател". Тогава тормозът спря. Е, ще спре и сега, като стигнем и до Страсбург, и Брюксел. Искате ли?! Знам как, все пак съм с три висши образования по една и съща наука, до едно незавършени. Незавършени, ама три.

Тук използвам случая да изкажа благодарности и на Община Карнобат. Поздравявам роднините си там, щото в Карнобат всеки трети носи фамилия Ангелов, те са от големия клан на Ангеловите от Карнобашкото село Крушово.

Изискали са да ми запорират сметката в ЦКБ (вече впрочем веднъж запорирана, а сега и двойно запорирана - халал да са им на всички моите 14 стотинки вътре) щото се явявам явно единствен и неоспорим пряк наследник на къща с двор в Карнобашко. Аз нито претенция законова съм предявил, камо ли да имам нотариален акт за знаменитата си 150 квадратурна къща с около 700 кв. метра двор в село Крушово между Бургас и Карнобат, но поради 211 лева събрали се неплатени данъци съдът ми запорира сметките, като да я притежавам и ползвам.

Та казват, че ще влязат вътре и ще изнесат вещите, за да ги изложат на търг и парите от тях да приберат за данъка. Ако съм се опитал да ги възпрепятствам, щели да извикат полиция. Аз не само нямам намерение да им преча, че ще ме отърват от двата железни кревата без пружини даже, които преди две-три години, като бях там, видях, че са останали от цялата покъщнина, но и ще им благодаря, дето ще почистят къщата! Да проверят издъно нека също, разчиствайки, няма ли скъпи вещи в обора за дребен рогат добитък, в избеното помещение и курника. Нека източат и септичната яма на дворния клозет. Еднокраката ми психичноболна леля много обичаше да чете книги, Бог да я прости и като й се доакваше, отиваше вътре с книгата, която чете в момента и редовно си бършеше накрая г*за с няколко вече прочетени листа, щото улисана в повествованието и с напиращо на задник си ла*но, често забравяше да вземе стар вестник. Та ако съберат налай*янените от леля листи и ги почистят, могат да сглобят извънредно ценна антикварно книга в жанр "пачуърк" с релефен цветен дизайн тип "японска мазилка".

Нека почистят, обърнат и прекопаят огромния двор тип "земеделска градина", защото там може да е заровено златно съкровище!  Въобще не се шегувам! Прадядо, чийто е бил имота, в село са му викали Цар Костадин. Заработил е на търговски гемии в Средиземноморето средна работа имане и се прибрал на село. 

Цар Костадин обичал впрочем да оседлава коня си за езда в неделен ден и да обикаля площада пред черквата, докато останалите му съселяни са на света литургия. Прабаба Тодора го чакала в единия край на площада и при всяко кръгче му подавала на седлото дамаджаната с ракия. След десетина врътки Царят вече бил пиян като куче и лягал ничком по целия гръб на коня си, като само четирите му крайника висели отстрани, подобно спяща котка върху дворна асма, ако сте виждали. Така той, от когото съм наследил дивия си патриотизъм по бащина линия, изобразявал като една съща жива икона, макар езическа, Мадарския конник (човека, кучето и коня), без да го е виждал даже. Кучето (пиян "на куче") бил той, конят бил неговия си собствен кон, а Человекът - прабаба ми Тодорка. Накрай Человекът улавял за юздите коня и заедно с пияния си "на куче" мъж, спящ на гърба му по шкембе и очи, прибирала у дома... От тогава е впрочем в наше село изразът "Какво си се запредставлявал?!" или "Стига си се представлявал!", което ще рече да не даваш седмичните "представления" на Цар Костадин.

Аз в оня двор имане се съмнявам да намерят, но може открият някоя бъчва с около сто и петдесетгодишна Карнобатска гроздова ракия. Като нищо ще да я е заровил Цар Костадин, за да си има тайни запаси от Царкиня  Тодора. Не забравяйте, че туй е геният, дето е измислил сламката за пиене. Когато прабаба запечатвала хитро канелката на бурето в избата, за да улавя Царя пил ли е без мяра, той хитроумно пиел пак "на корем", щото си направил дълга тръстикова тръбичка, през която смучел от горната страна на бурето. Така веднъж за Коледа се оказало, че ракия няма, а Царица Тодора даже не разбрала как е станало.

Та, копайте! Имане и ракия може да не намерите, но зимъс ще "плющим" заедно филии с лютеница! Защото в най-скоро време ще платя данъка и ще вляза в реално владение, сетне ще засадя домати, пипер и патладжани, ще ги обера, сваря и затворя в буркани, а вас ще почерпя първо, задето сте ми прекопали градината (и изчистили къщата) и после защото ми спестихте пари и време за обиколки из цяло Странджанско да събирам удостоверения за наследници. А къщата ще ми трябва лете да посрещам занапред нагости роднините на моята Невеста от Украйна. Хем да видят Бургас, морето и трудовите му хора в... мое лице, хем "Кеф ти Приморско, кеф ти Бургас!! Там всичките кръчми бачкат за нас!!!"


П. П. Извинявам се, ако напразно във всичко туй подозирам дългата ръка на +Живко Манекена. Може и да е невинен. Може да е виновен митр. баба Куна Московска +Николай Пловдивски. Да съм го вбесил като изясних фамилния му пе*ерастки генезис в скорошна публикация ТУК

Та +Живко-Антоний, к'во става с 5-те стотака, дето ти поисках в коментарите под предната ми публикация? Да ги чакам ли от тебе или да ги търся от "бившата ти", тъй да се каже "севдата" - баба Куна Московска +Николай Пловдивски?!


40 коментара:

  1. Сега какво ще работиш?

    +Антоний, вероятно не знае, че съществува този блог.

    Това, че не си завършил образованието си...не говори добре за теб.

    Каква невеста? С какво си я спечелил?

    Погледни във фейсбук профила на адв. Ивайло Георгиев, който се занимава с такива неща, изглежда го прави със страст (Бърза защита! Ако си получил Призовка, че ще дойдат в дома ти да опишат покъщнината ти и МПС. Ако искаш да ги спреш, Потърси защита! Може да спрем веднага описа!), то стана като реклама, ако искаш не го публикувай. Изглежда доста надежден, погледни и му пиши.

    ОтговорИзтриване
  2. Не ме мисли аз какво ще работя, щото идея си нямаш даже какво работя...

    "Описът" в моята къща в Карнобатско също не го мисли, там наистина в момента вътре най-ценното са осем железни крака от два железни кревата. А 211 лева имам да платя данъка, просто ще изчакам докато ми изчистят къщата, за да си я взема.

    А Невестата си я спечелих сам не знам как, но и нея не я мисли, спечелена е.

    Чакам си 500-те лева от +Живко Пе*ераста. Искам да си купя футболна топка, както вече казах.

    ОтговорИзтриване
  3. Нищо не разбираш от спорт. Футболът е много травматичен, не е за всеки. Човек може да спортува безплатно, защото най-важното е желанието. Интервално бягане с ускорения до 200 метра на 75-80% бързина, а веднъж седмично лек крос, който да е възстановителен до 5 км.

    ОтговорИзтриване
  4. Трябват ти само маратонки с дебела подметка, сменят се на шест месеца, а ако имаш проблем със стъпалото се посещава ортопед, който ще ти препоръча стелки или подложки, за да пазиш ахила.

    Ако спортуваш, невестата ще е много по-доволна!

    ОтговорИзтриване
  5. Море, ще те "ускоря" аз, като покажа снимките от паметника на дядо Симеон, където се "подписа" и разкажа за другия ти "подпис" с език, некрофил и некромант такъв...

    ОтговорИзтриване
  6. Ще отречеш ли, че да се спортува = на здраве? Всички с-ми в тялото функционират в пъти по- добре, костната плътност е по-голяма, развиват се качествата- сила, бързина, издържливост, гъвкавост, мобилност, чевек се представя много по- добре в ежедневието си, а когато остарее няма проблеми като неспортуващите.
    Повече няма да те мотивирам, няма живец и интерес от твоя страна. Времето е перфектно, нама да го харча за теб, успех!

    ОтговорИзтриване
  7. П.П. Спортът на любителско ниво.

    ОтговорИзтриване
  8. Поръчах си "Страдание и възторг" от Ървинг Стоун и "Червен глад" (войната на Сталин срещу Украйна) от Ан Апълбаум.

    Тренирах горна част, увеличих килограмите на упражненията с малко и съм много доволен. Кожата ми е залепнала, сух съм, кръвоносната система се вижда- методиката ми е безотказна;)!
    Известно време бях по къс ръкав и доста жени ме загледаха, дамите обичат и обожават мускули:D

    ОтговорИзтриване
  9. Ех, да беше жива еднокраката ми шантава леля, да й ги пратиш, след като ги прочетеш, колко щеше да ти е благодарна само!!

    ОтговорИзтриване
  10. Добре де, защо не ме похвалиш веднъж какво чета? Заглавията не са ли стойностни? Препоръчай ми книга, хайде.

    Отивам на НСА да побягам възстановително, малко лицеви опори, коремни преси и скокове.

    ОтговорИзтриване
  11. Публикувай го по-късно, защото не желая излишно внимание и някой натрапник :)

    ОтговорИзтриване
  12. Препоръчвам ти любимата си "Добрият войник Швейк" на Хашек, настолната си "Жени" (с оригинално заглавие "Пу*ки", ако не се лъжа, на Чарлз Буковски и "Свещеният вертеп" на някакъв италианец за Ватикана, забравих му името.

    Но за акъла ти, все пак твърдя, най-полезни са комиксите

    ОтговорИзтриване
  13. Авторът на,, Свещения вертеп,, е Лео Тасил.

    ОтговорИзтриване
  14. Старче, кога ще демонстрираш европейско поведение и възпитание? Научи се на дипломатичност, добри маниери, креативност, позитивно отношение. Светът се променя, а настоящите събития ускоряват този процес. В бъдеще ще се живее на луната, на други планети и се работи над това, а у нас, още каруците в столицата пеят песента на колелетата (аме не като на Сали Яшар)...

    П.П. "Не оцелява най-силният, нито най-интелигентният, а този, който най-добре се адаптира към промените" Чарлз Дарвин.

    ОтговорИзтриване
  15. Хвърлих един поглед на "Забавна Библия" от този автор в читанка. Прегледах няколко глави, който се отнасят до Давид и Соломон (любимите ми персонажи) и не ми допаднаха съжденията му.

    ОтговорИзтриване
  16. Абе знам аз, че ти допадат само накъдрени и претенциозни листи с тривиални празни мисли... Пробвай се с "Бог знае" на Джоузеф Хелър, автор на "Параграф 22", щом обичаш Давид, ще останеш втрещен. На едно място се възмущава, че любимото ти флорентинско педи го е издялало необрязан, а на друго от Вирсавия, предлагаща му анален секс и през цялото време обясняваше, че син му Соломон е дебилен, че Притчи Соломонови ги е преписал от майка си Вирсавия.

    Ех, да беше леля жива, как щях да ви оженя, книжарино и колко щеше с теб да е щастлива милата!

    ОтговорИзтриване
  17. Скоро не се бях смял толкова, като сега за Костадин и висящите му покрай коня четири крайника. Като котка на асма... Благодаря, Светослав. Пишете, моля, още такива, вие сте си истински писател, по мое скромно мнение, убеден съм.
    Виктор от bezmonitor.com

    ОтговорИзтриване
  18. Изящна неделя

    Днес господства удоволствието, зимна приказка. Станах сутрин рано в девет, погледнах към планината, която бе обгърната от снежна завеса, а аз нямах търпение да надникна под нея, защото любовта ми към природата е просто безгранична. Отпътувах въодушавен към неделната ми идилия, за да вдишам чист въздух да послушам река Боянска. Бяла пролет, птички пеят, радвах се като дете, защото имаше всичко климатично, което харесвам в този ден- хвърчаха изумителни снежинки, малко слънчице, а на връщане мъгла, но свеща, зареждаща, мистериозна. Изобилен сняг беше навалял, пухкав, а дечица с шейнички се спускаха запленени и засмени, а други потъваха смело с крачка в мекичкия разкош.

    Върхът го покорих, затъваше се и духаше пронизващ вятър, но така ме привлича повече.
    Управлявах моторна шейна, което беше много френетично:) Направих няколко спринта по тридесетина метра по сериозен наклон.
    Вечерях филенце от африкански сом, което е от българска ферма със салатка, зареден съм за новата седмица, надъхан и ще вдигам килограмите на базовите упражнения, надявам се.

    П.П. Авигея е по-подходяща жена, харесвам историята, но щеше да ми допадне повече, ако бе сестра на Навил, а не съпруга (да беше и девствена...идеално щеше да е)

    ОтговорИзтриване
  19. Когато минеш през Варна, обади се да те изплющя отзад, за да ти наместя и чакрите.

    ОтговорИзтриване
  20. Този дето дава акъли на свещеници,как да правят енория, в неделя да ходи на църква, а не да търчи по баирите, нали е много духовен!!! А това сигурно го е преписал от някоя книга.

    ОтговорИзтриване
  21. Да и сигурно книгата се казва "Наръчник за църковни хюмнета", II-ри том за напреднали. Авторът е еп. Сионий Велички - главен Отварач в БПЦ на неразпечатани детски дупета и професор д-р манафолог.

    Абе, отче, казвам ти, че това е митрополит! Слушай го само и пълней с глупости - станал рано-рано в... девет часа! Тия стават преди девет само за архиерейска служба в някой храм и рядко в други, освен в градските централни. Мислят само за пиене (или и дрога, като Николай) и ебане или за плюскане (като Йоан) и ебане, или за фитнес и ебане, като нашия тука човек.

    ОтговорИзтриване
  22. Те други книги не са чели,освен 1 и 2 том!!! И най-им е добре, ако мъжете са женени, не знам защо?!?

    ОтговорИзтриване
  23. Тъй като изгледах "ИСТОРИЯ.BG" (предмет на дискусията бяха жените общественички), то не си пропилях времето, а вие?

    Плагиат, митрополит...страхотна инвенция:)

    Не знам защо се опитвате да ме бичувате писменно, но няма как да ви се получи, тъй като психиката ми е нива над вашата.

    Към анонимното коментаторче: не мога ли да ходя там, където пожелая? Това ми е право, което ми е гарантирано от Конституцията!

    Към "съдържателчето" на блогчето: С личното ми време се разпореждам така, както сметна за добре. И какво от това, че съм станал в девет, тежък грях ли е? Изумен съм от тези дребнавости.

    ОтговорИзтриване
  24. Твоят любимец от Сливен е водач на листа:). Сега и в политиката се тикате, за какво ви е?

    ОтговорИзтриване
  25. На мене политиката и политическото мислене отколе ми е слабост, просто от 20 години не съм се припознавал в някой политически проект. За човек, който не се интересува от политика, Аристотел още твърдял, че е идиот.

    Поповете Силвестър от Сливен и Георги Фотакиев от Варна пък влизат в нея, за да прикрият и узаконят престъпленията си. Георги е по-хитър. Жена му, втората поред законна, е в листата на КОД на Москов, втора в листата за Варна. А Силвестър, понеже е тъп и безочлив, погазва ясно разпореждане на синода. Сега няма да има реакция и последствия, щото БПЦ е разграден двор и рай за орган. прест. групи като техните, но пред едни бъдещи патриарх, синод и сливенски владика вече е компрометиран тотално... На него впрочем и фирма, и кафене не му пречи да има, противоканонично и противоуставно, но се е скрил зад името си по лична карта Станимир.

    А поп Божо Главев, топ-консервата, дето иначе рови костите на отец Александър Шмеман и чорапите на дякон Андрей Кураев с повод и без повод, мълчи за такива неща като бит пе*ераст, както и за съмоленията на митр. Антоний с римските еретици.

    ОтговорИзтриване
  26. Прегледах една новина със заглавие " Грях ли е политиката? Синодът предупреди свещениците да не се бъркат в изборите" в сайт "Марица". Та в заседание, което се е провело на 16.02.2021 е обсъдено това и е решено: "Напомня, че съгласно 6-то и 81-во Апостолски правила, 10-то правило на VІІ Вселенски събор и чл. 139, ал. 1 от УБПЦ – БП, свещенослужители не могат да участват в общински избори като кандидати за кметове и общински съветници, както и да бъдат избирани за народни представители"

    Как ще се развият нещата според теб?

    ОтговорИзтриване
  27. Абе, +Живко, що си станал вчера толкоз "рано" забравих да те питам?! Да не е била на Пеевски майка му в цикъл, та те е оставила да се наспиш през нощта?! И като вдигаш ногите на тоз' женски хипопотам, що ти е фитнес не мога да разбера??

    ОтговорИзтриване
  28. За Силвестър ти повярвах и сега се убедих.

    +Антоний е достоен духовник!

    ОтговорИзтриване
  29. Силвестър в коментар: "Уставът не го позволява. Но Екзархийският устав на БПЦ е нямал проблем с това. Тази точка в устава е поставена заради окръжно от 1947 година. Иначе трябва да плюем на Митрополит Климент (Васил Друмев), Екзарх Антим и десетки други клирици на БПЦ, Еладската архиепископия и Кипърската църква."

    С какви се равнява, а е само поп.

    ОтговорИзтриване
  30. Ами само поп е,ама любимите ти владици му разрешават да се държи по този начин, който най-меко казано е вулгарен! Въпроса е, защо никой не му прави забележка, а иначе има окръжно от синода?

    ОтговорИзтриване
  31. Този устав сякаш е с пожелателен характер. Не знам защо се неглижира подобна постъпка, но трябва да се реагира, за да се защити институционалнияин интерес на БПЦ.

    ОтговорИзтриване
  32. Абе какъв устав, като в БПЦ от най-ниско до най-високо ниво действат безнаказано ОПГ-та, организирани престъпни групи?! Сега се занимаваме със Силвестър. Ами поп Георги Фотакиев с второбрачието си и с първо дете от втория брак, родено доста преди деветия месец след венчавката? А нито Антоний, нито Киприан, а от старите и Григорий Търновски, по устава могат да са митрополити, защото са интронизирани при жив митрополит на катедрата му. Поликарп без завършено богословско образование, с дългове и ред жалби срещу него за финансови афери и измами не може да бъде епископ... Уставът отдавна е "изтърван у ряката" и важи за тях само, когато им изнася лично.

    След издевателствата в Троянския манастир, довели да смъртта на стареца Августин, синодът направи индиректна забележка на Силвестър, без да му споменава името, а той нагло заяви през медиите, че свалят ли му расото, щял да ги пребива. Опитът да го озаптят в Сливенска епархия наскоро доведе до "самообесване" на отец Ромил и сигнали за прерязани спирачки на кола на Поморийския манастир. За какъв устав бълнуваш?!

    ОтговорИзтриване
  33. Устава е в изгода само на тези, дето се мислят за митрополити, ама имат късмет, че никой досега не е проявил смелост да им изплющи едно дело в съда, та тогава да им се изясни, че не са недосегаеми, а устава им може да се обърне срещу тях самите!

    ОтговорИзтриване
  34. Щом не се самосезират, защо не ги сезирате?

    ОтговорИзтриване
  35. Не съм сигурен, че има възможност за сезиране от частно лице, даже и от група миряни не знам възможност предвидена ли е, даже ако ще да са от някаква прицърковна организация.

    Тоя устав отдавна вече никой не го съблюдава, а самият е в много пунктове неактуален и неадекватен на реалностите. Свещеник например, който венчае двойка без граждански брак, подлежи на санкция църковна. Обаче тоя член от устава е правен във време, когато държавата забраняваше църковен брак не само без граждански, но и преди гражданския. Уставът, който е правен съобразно закона, не се промени, макар да се измени закона.

    Устав се промения на църковно-народен събор. А как очаквате синодът да спазва текущия устав, като сам синодът вече почти 15 години не свиква събор, какъвто е длъжен да свиква на всеки четири години по устав? БПЦ се управлява от събор чрез устав. Съборът е принципалът в БПЦ, а синодът е изпълнителен орган на волята на събора. Но синодът не само не зачита устава в отделни казуси, но и радикално гази принципите му, не свиквайки събори.

    Като писах преди години в Двери бг, че подобно на Солон в Атина, Тиранинът Николай подменя народното събрание на Ареопага с архонтски съвет, вдигна страшен вой домораслия ни тиранин. И не случайно именно Аристотел тогава се е противопоставял на Солон, съзирайки тирания в тая подмяна на реалната демокрация с привидна. Архонтският съвет, подменил законодателната роля на общото събрание, в нашия случай е синодът, който е иззел функциите на събора и без всякакъв устав самоуправстват, обслужвайки политико-икономическата олигархия в държавата.

    Отец Станислав от Вълчидолско нали сезира синода при изборите за митрополит във Варна, че именно въпросните двама цигани в расо - Силвестър и Георги обикалят, за да подкупват избиратели в полза на Сионий?! Имам личните разкази на Георги, който тогава ми беше още приятел, как Силвестър извадил пари на масата пред отец Станислав, което уж Георги не очаквал и как домакинът ги изгонил от къщата си заради това. В разговор самият отец Станислав ми го потвърди, каза и че е пуснал сигнал до синода. Коментирайки това по друг повод пред медиите, от синода чрез секретаря си тогава заявиха, че такъв сигнал... нямало.

    Е?!

    ОтговорИзтриване
  36. Ами това е проблема,че някой от свещениците, трябва при такива нарушения да сезира съда със собствения им устав(или по-точно на Николай),та чак свят да им се завие! Те не само устава не спазват, а и канони никакви не зачитат! Колко уж църковни дела са заведени, кой ги завежда, дават ли право на тези срещу които са да се защитят?Не! Въобще за каква Църква, за каква общност, еле па за какви духовни водачи си говорим?!!!

    ОтговорИзтриване
  37. E, eee...

    За това неделя съм в планината, а на преброяването ще посоча, че съм растафарианец.

    ОтговорИзтриване
  38. Ще реагират ли срещу архим. Дионисий? Четох статия в trud.bg с грозното заглавие: "Един монах, отрекъл се от Бог". Опитват се да го громят, но е смешно. Чудно, защо не са писали за свещенниците, които са водачи на листи...

    П.П. Днес ще тренирам мощно!

    ОтговорИзтриване
  39. http://le-mousquetaire.blogspot.com/2021/02/blog-post_15.html

    Ето тука това вече съм го коментирал.

    ОтговорИзтриване