"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

07 януари 2019

Циганска седянка

посвещава се на Пламен Костадинов по прякор Кохалет, който ме заведе в Аспарухово
"Майка ти да еба, Стояне, каква ми беля докара, че във Стопанството вкара!" (цинична народна песен от времето на СОЦ-а)
...Да съм поискал, вика, прошка от хората, които съм бил обидил... От... събратята си... Какви ли са тези събратя?! Брех?! Да не би един свещеник най-сетне да призна всеобщото свещенство на всички вярващи на практика, след като между събратята ми спомена себе си, че и Варненската Владика?!... Да слагам расото тогава?! Или директно панагията?! 

Едва ли. Твърде добре би било, за да е истина... По-скоро ми е говорил, мислейки за себе си. щото събратът му в енорията поп Добромир отказва да съслужи с него света литургия, при това с владишко благословение отказва. Заради постоянните доноси и обвинения до владиката негови срещу "събрата" му, за които даже през ум не му минава май, че владиката ги чете на Добромир, защото явно обича селските интриги... 

Не жалете и поп Добромир - Сватята. Той е същата стока, просто тримата се намериха, по-точно двамата си намериха перфектния владика. Добромир е много по-злопаметен и отмъстителен от Георги, просто е страхлив, неуверен и подмолен... Горката жертвичка Добчо - Сватята чак сега отказа да съслужи, макар многократно да е заявявал по други поводи - "Ако еди-що си излезе вярно за Георги, няма да служа с него!" То все вярно излизаше, а Добата да съслужи не спря. Спря чак, когато Георги го засегна лично - обиди него и интересите му. Другите жертви на събрата му - кучета да ги ядат, щото и на Добата жертвите не са по-малко и Георги знае достатъчно за него също.

Питат ме старите му енориаши. питат мене, щото отдавна него никой не смее да го пита нищо. Възразиш ли му на гуруто, крещи, обижда, на бой налита. Въобще пренесе културната среда от квартала, в който е израснал и така направи една хубава енория в Аспарухово от работническо-селски тип на махленско-циганска седянка. Та питат ме: "Защо отецът махна от двора на храма наркозависимите, премести ги далече, така не знаем как са, не можем и да им помагаме?!" Аз мълча, увъртам, не е моя работа вече, когато ми е било частично работа, казвал съм го - Георги да не лъже, цяла година му го говорех, преди да почна да го пиша тук! Пък и защо да смущавам вярата им?! 

Ще го напиша обаче тука, защото те в интернет не влизат тези отрудени и обичливи хора. Премести ги отпред очите им, отдели ги от грижите им, за да прави с тях каквото намери за добре за... себе си и бюджета си. Енорията остана да участва в начинанието като "сграден фонд", за да отдава сгради под наем в полза на семейната фирма ПЦДОН на Фотакиев... Тази защитна ресоциализационна мрежа, която беше за тях старата енория, тази истински подкрепяща среда бързо бе подменена с кварталния нискоразреден криминалитет, който двамата с Добромир доведоха в храма, а после с него и заради него се изпокараха. Сега вече новата енория "обгрижва" лекуваните не с труд и взаимопомощ, ами със секс и връзки с квартални мутри и престъпници.

За това ли да му искам прошка, че му го казах, след като някои мои приятели от тези момчета пред очите ми умряха, след дълго "лекуване" по Георгиевски на живота си посегнаха?! Да искам прошка, та да благоволи да ме причасти, без да изсъска "За осъждане да ти е!"

Или да искам прошка от Варненската Владика? Затова че не го послушах, когато ме извика, щом се прибрах от Сърбия и благо ме помоли (благо, но настойчиво предупредително) да не се занимавам повече със смъртта на дядо Кирил и с БПЦ... Той бил разследвал - убийство нямало! Може би и обратното да напиша! Знаем ние как "разследва", затова и другият му прякор в синода е "Чистачката". За една филия хляб да си сера в устата сам?!... Не ща да им вземам занаята, те го правят достатъчно добре!... За пет лева да пикая на Отечески гроб и да си мия задника по турски с майчини сълзи?! Как пък не! Че аз на тоя гроб съм се клел да ида със страшна клетва, плачейки, чак щом видя да свалят панагията, че и расото на Николай Пловдивски и го водят обратно в психиатрията.

Съвестта ми е чиста за тези неща и Бог това знае, а той нека продължава да ме причастява за осъждане, пък да видим ще подействат ли "светите" му магии. Да пазят Бог и Пресвета Майка Богородица!

Следва

Няма коментари:

Публикуване на коментар