"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

22 януари 2019

Гагаузи в мъглата и един Вечен Янко


"Сипи, ако нема - донеси!"


Как да се спра?! Чувствам се като звезда на рок-концерт! Велико, това пухкаво и мургаво добро човече, това малко обло съвършенство с една ръка държи телефона си, от който чете публикациите, а с другата се удря с все сила по шкембето, подскачайки на място, трупешката, с двата крака едновременно:

- Още, още, още!!

Продължаваме, нека се радва старият рокер, той заслужава!... Запознах го с М-на, сега ще опитам да го овкуся и с една В-на! За да не пее един ден тъжен за мене на погребението ми тракийската песен за Вълчан Хайдутина "Сестро Калино, Калинке": "Нито ме с вино почерпи, нито ме с агне овкуси"... Това имам, това раздавам, че вече не ми трябва - "хубавици".

* * *

Та, ако във Варна имахме Владика (а ние нямаме, защото последният Български Владика беше убит на Траката и такъв, според "пророчеството" на о Бозе п. отец Димитър Амбарев, ще се роди пак чак след 50 години) за последните си изпълнения поп Георги Фотакиев трябва да получи поне аргос - временно запрещение въобще да служи.

Та Христос даже Иуда Предателя си не "изпрати в ада", отклони го от причастието на Тайната Вечеря, защото адът е доброволен и личен избор, в който Бог не участва. За Иуда Христос казва, обръщайки се към Небесния Отец: "Изгубих го! Всички, които Ти ми даде, запазих, а него - синът на погибелта, изгубих!" Не казва Иисус - "отхвърлих го", казва "изгубих го", защото за Иисус и Иуда е нещо ценно... А попът, който в пияно състояние се преживява уж на майтап като свети Георги, който е "заел на Христос ръцете си в Богослужението", според добрата стара схоластична концепция, всъщност май не нещо от себе си на Христос е предал, ами е взел, Боже прости ме, Христа на концесия. Явно вече е решил, че владее живота и смъртта, та сега претендира да държи ключовете за Рая и ада. Самочинно, не съборно... Но нали даже Църквата в анатемите си никого не предопределя за ада, ами това са дисциплиниращи мерки, целящи спасението на падналия? Попе, попе-е, хич те няма... брат!

* * *

Но стига с поп Георги, сега пиша открито писмо на поп Ясен Керчев - Вацев Мъглата, за да се изясним, да зацари помежду ни истината Божия, защото оня ден толкова бях пиян (по случай заплатата си), че останаха помежду ни недоразумения, защото ми тресна телефона.

Преди време го слушах да обяснява за черкезкия си произход, че името Керчев това значело. Аз обаче знам друга история от общ приятел, комуто една баба от гагаузки произход в храма рекла:

- О, знам го попчето Ясен, познавам и родителите му!... Те са гагаузи, от нашите!

И понеже му нямам номера на телефона, загубих го, взех го сега от нашия енориаш д-р Златарски, който веднага ми го даде, защото ми има доверие по принцип и е много добър човек, та реши, че за нещо сериозно ми трябва. Звъня на Яско и го питам:

- Кажи сега, ти гагаузин ли си последно или черкезин?!

И вместо отговор: "Тряс телефонът!"

Обаждам се на Златарски, за да споделя какво недоразумение е станало, а той съвсем сериозно:

- Светльо, ти трябва да се лекуваш!

Като осъзна колко съм пиян, отложи разговора за идния ден, но аз вече се срамувам да му се обадя!

* * *

Та искам да ти кажа сега, приятелю мой, Ясене, че трябва най-сетне да порастнеш... Запознах се с тебе в седми прогимназиален клас, когато дойдох да уча в твоето училище. Тогава тебе, Роско и Младенчо редовно ви изтупваше с шамари от парите ви един ваш съученик Яни. Аз с вас взех да дружа, щото ми домиляхте, междувременно влюбен в една Рада Владимирова Попова смъртоносно. Така Яни почна да изтупва и мене. Аз реших, че така няма да стане и извиках тате Анчо, който изтупа Яни, а от Янко тройно повече изтупа пари, според както го излъгах, отколкото Яни изтупа от мене. Яни спря да ми говори и отдалеко ме заобикаляше, а вас тримата не спря да изтупва. Накрая Росен. макар и дребосък, наби Яни, защото му писна, а Яни почна да ви тупа само двамата с Младенчо, на жаргонен затворнически език би могло да се каже, че останахте само вие "неговите кучки" - подтекст не слагам никакъв сексуален - да се разберем!

Ти порастна и срещна един като Яни, порастналият Яни, в лицето на поп Георги. Така реши, че след като му стана официален лакей и паж, никой повече няма да смее да те тупа... Имам лоша новина, приятелю, мога да "натупам" и двама ви с новия ти Янко. Тате винаги е с мене - и в смърт, и в живот, така че, както Блаженият Павел казва в Посланието си до Римляните: "Ни ангели, ни власти могат да ни отделят от любовта на Нашия Небесен Баща, когото наричаме "Авва" (от арамейски "татко")  в Христос Иисус".

Следва

Няма коментари:

Публикуване на коментар