"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

29 януари 2019

Усмихна ми се Варна (Попе Дончо, да ти сера в шапката)


Аз кондуктор, тя красива пътничка.... Отдалеко се усмихва в очите с шарени зайчета, маха ми с монетка. Тръгвам към нея нищо неподозиращ, виждащ само шарените зайчета и от дума на дума - та до... последния курс. После ядохме супа, а устните й вкусни като пресни малини с мед! Гарантирам. Проверено е емпирически, Господи помилуй!

А тя, да ви кажа, прелестно е незапозната с нашата неоправославна терминология... Веднъж отишла на изповед, питала попа "Какво е грях?", а оня: "Очите ти са грях!" рекъл, примлясвайки сластно. Оттогава на изповед при "нашите" не ходи. Пита дали може да се изповядва при католиците, ама не за друго, ами задето очи там не се виждат в изповедалнята.

- Католичка ли си? - питам смутен.
- О, не, християнка съм!!

Очарователно, разкошно! Ето една незаразена от модерности българка, която и без да се е ровила по нашите нови църковни сайтове, знае, че еретиците паписти не са християни. Да.

Днес минахме през храм "Свети Атанасий". На завоя срещаме поп Дончо Александров.

- Ха! Поп! - плесва тя с ръчички, възклицавайки тихичко, като дете, което е видяло коминочистач.
- Да! Поп! - виквам въздебело и театрално аз, за да ме чуе и фиксира хубаво Дончо.
- А! - забелязва ме Дончо - Светльо Ангелов! Какво правиш?!
- Разхождам се с красавица, - отговарям - а ти какво правиш, разхождаш си глупавата шапка ли?!
- Бо-о-оже-е!! - виква и засилва крачката, отдалечавайки се.

Чудя се само това "Боже!" защо беше?! Нима не е красива?! Ей, Богу, като капчица е хубава! Всеки с всичкия суи ще го потвърди. Макар че, Дончо може би има други вкусове - ако жена не се облича като жена му - като магистралка и не рисува, като нея, "картини", за които само в енорийската му парвенюшка секта вярват, че са картини, значи не е хубава! А може би заради шапката се сърди?! Ами глупава му е шапката, прилича на тенджера или на магьоснически цилиндър! Да. Само зайчета оттам дето не изскачат, ами византийски номера, като неговите около убийството на дядо Кирил....

* * *

А в "енорията" на поп Ясен Мъглата, за когото в последно време си говорим, надошли някакви руснаци от преселниците - руски новобогаташи, заселващи се по Черноморието ни. Оня бил възхитен, че за пръв път някой го уважава. Не били като старите му енориаши староседелци, дето за крива джанка не го бръснели. Обнадежден е силно, даже се заканва на старите, че ще ги "опее" до един... Боже, Боже! Те двамата в екип с поп Георги не могат един гръм да ми извикат, за да ме тресне, а той сам цял квартал "Галата" ще опее!... Пак имам лоши новини за него: руснаците му уважават само шапката и ще я уважават, докато не разберат какво има под шапката. И по-точно, че под нея няма никой.

* * *

Разделих се с нещо, което от години пазя и за последен път ползвах преди почти година, а сега ползвам само, за да си мажа палеца и показалеца преди работа - да не са сухи, като късам билетчетата - лубриканта ми за секс "Дурекс Плей" на основа алое.

Майка й й казала да погледне какво нося в торбата си, за да не съм някой секс-маниак. Аз бях забравил за него и за двуякото му предназначение, та отворих торбата широко и замалко да се задавя при вида му... Вече го няма. Подарих й го, защото е купен от Белград от аптека и наистина е от алое, та е полезен за ръцете й. 

Почва нов живот!

Ако не ме тресне гръм, та да ме опее поп Ясен.

2 коментара: