"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

15 февруари 2022

Rolling Stones III

 


- Какво ще изскача такъв космат, тъмен и страшен от олтара да плаши хората!? Ще си боядисам аз косата огнено-червена и цялото си лице ще татуирам в готически мотиви и като идем следващия път, ще изскоча право пред лицето му пред олтара и ще викна: "Идвам да взема черната ти душа!" Ще получи инфаркт!
- Недей така, широка душа има всъщност...
- Широк му е гъзът на него!
- Престани!
- Защо? С години съм те чела, от какво се възмущаваш, последното е точно в твой стил!?

Ха така! С мойте камъни по моята глава!

- Защото за разлика от мнозина, които само безсрамно взимат, той умее и да раздава с лекота. Той не беше такъв, заедно сме се борили срещу злото.
- А той защо спря?
- Много деца му се народиха...
- И защо ги е направил толкова много?
- Ами нашите попове смятат контрaцепцията за страшен грях.
- Това не е ли при католиците?
- Абе тя разликата ни с католиците май е само в това, че техният папа е в Рим, а у нас всеки дръвник в расо се мисли за папа, когато някой по-папа от него не е наоколо, разбира се, в последния случай се превръща от папа в сервитьор, а ако се наложи и в компаньонка... И не е само до децата в неговия случай. След убийството на стария ни митрополит всичко стана грозно, трудно и цинично в нашата епархия.
- Как се казваше старият митрополит?
- Кирил...

И служеше точно там, в онази голямата църква на центъра, където искаш да се венчаем и където ти е толкова приятно да се молиш и да седиш...


* * *


- Велико и Диан ги съдиш без милост, а него не. Защо?!

Е, тука ме хвана натясно!

- Той ми е бил много близък приятел и много съм го обичал.
- А тях не си ли?
- Не чак толкова... А конкретно Велико никога, преди да го намразя, защото ми стана противен, ми беше просто забавен.


* * *


- И какво излиза, че в твоята Родина една от основните мафиотски шайки е попската?
- Така излиза.
- Аз не съм против свещениците, които носят достойно расата си. Но от такива се възмущавам! Ти трябваше да си свещеник, не те! Виждала съм те в подрасник по снимките. Защо не стана?
- Не знам, не ми се ставаше сякаш.
- Защото съвестта ти не позволи!
- Да, май и това така излиза.

Няма коментари:

Публикуване на коментар