"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

13 май 2020

Благодарност до една митрополия и междинен отчет за парите ви!


От една митрополия в епархия на БПЦ-БП откликнаха от официалния имейл на канцеларията на изпратената лично от мене молба ТУК - Писмо до няколко манастира, митрополии и храмове, публикувам сега своя благодарствен отговор, заедно с отчет за дарените и изразходвани досега средства
/моят електронен адрес, откъдето ще получите, ако поискате и всеки от вас лично връзка с жената в беда - portos_@abv.bg/

Благодаря ви, че проявихте интерес и поискахте връзка с тази жена. Благодарете и на своя митрополит от мене, ако той е в основата с лично решение за изразената готовност. И го помолете да ми прости за случаите, когато в лични коментари по негов адрес и на дейността му съм преминавал драстично не само границите на общоприетия за християни начин на изразяване, но и на добрия светски тон. Никога и за никого, включително за него, не съм писал нещо, в което не вярвам безрезервно, макар че допускам и за някои неща да съм бил злонамерено подвеждан от източниците си и да съм грешил. А дори и да не съм грешил, дори за всяка дума да съм бил абсолютно прав, то изпускал съм от внимание, поради своята пламенност вероятно, че човекът е многообразие в личността и проявите си, че нивга целият човек не се свежда до нещо сторено в изолиран момент, затова и по едно действие или даже няколко, не можем да бъдем осъждани. Казва и Христос в Евангелието, че "се оправдава мъдростта от съвкупността на делата си, а не от едно или две изолирани прояви"... 

Но нали благородството задължава да оценяваш според мотивите, а не според грешките, когато приемаш извинения или благодарност?! Та, скъпа госпожо, която отговаря на писмото ми, моля ви, от мое име да се извините и да благодарите. За мене е чест да го сторите именно вие, не на последно място и заради бързината, с която отговорихте на молбата ми... Не знам дали сте и прекрасна, само мога да го предполагам с голяма доза увереност.

Няма да се впускам в задължително изпращаните за тоя род писма "целувки по Архипастирската му десница от (в Христа) смиреното чедо", за да не презасладя тортата!

* * *

Тъжно е донякъде, че само вие отговорихте, защото на моята дързост и неразумна често пъти ревност за това, което вярвам че е истина, се дължи дето именно митрополита ви ядно и безцеремонно съм нападал, а от други, с които съм бил значително по-мек, а даже често и мил, отговор не получих. Разбира се има и такива, с които съм бил значително по-груб, но на тях не писах. Не писах не само заради предвиденото безсмислие да очаквам отговор, но и от чувството за двуличие твърде голямо, което бих проявил, ако да бих писал и към тях по тоя начин.

* * *

Сега ще ви споделя отчет на събраната досега сума и за частичното изразходване.

1. Мирянин от БПЦ-БП изпрати по "Изипей" 100 лева. Познавам човека, но той изрично настоя да не се дават и най-малки посочки към името му. Изпрати парите чрез мен, за да не попада никак информация кой е той при трети лица. Обеща идния месец или при първа възможност да изпрати още пари, но изрично определи тази сума за режийни разходи на бедстващото семейство, затова и тя е изхарчена вече за това.

2. Мирянка от БПЦ-БП, живееща и учаща в Канада. Тя е понастоящем безработна и студентка, като със съпруга си отглеждат невръстно дете, затова тя изпрати само 50 евро по Western Union, които по нейно настояване се използваха за същата цел.

3. Преведе по заявената сметка с цел лечение 200 лева игумен на манастир от Тракия. Обеща след края на карантинния период да преведе още пари. Не уточни колко.

4. 100 лева преведе по споменатата сметка и отец А. от Шуменската духовна околия на Варненска и Великопреславска епархия.

5. Превел в сметката е сумата от 500 лева и мирянинът Р. Цв. Д., когото не познавам нито лично, нито виртуално, той вероятно е един от многото читатели на личния ми публичен блог, където публикувах апела, нито се е свързвал с мен. За превода на парите ми извести самата нуждаеща се жена по телефона, след като получила известяване за тази активност по сметката си. Имаме само имената на човека, които поставям с инициали, защото не е дал изрично да се знае, че желае да се види името му изцяло. Той и инициали не е поискал да се слагат, но го правя, за да се види в списъка сам, да та не реши, че аз или друг събираме безконтролно "пари в кошница", за да ги харчим безотговорно за "ликьор с бонбони"... Макар че е факт, че ако този човек изобщо е допускал, че мога да злоупотребя с доверието му или да предпоставя такава злоупотреба умишлено от трети лица, едва ли би се отзовал по тоя начин. От последното се чувствам трогнат, но и благодатно засрамен, защото според мене рядко съм оставял у хората чак такова чувство на доверие, а много повече поводи съм давал в живота си за обратното. Христос посред нас!

6. Отецът Ст. от Пловдивска епархия обеща да изпрати тия дни на жената 20 лева също за ежедневните разходи на семейството й. Той е селски свещеник с много деца и малка енория, затова ни радва даже само изразената готовност, понеже го познаваме като спонтанен и искрен човек, тъй че го пишем тука  и ако бъде възпрепятстван и не изпрати, го записваме като все едно да е вече изпратил, още повече че неговите 20 лева нямат отношение към важната и главна сума.

7. Обещаха ми лично мой виртуален приятел свещеник от БПЦ и един архимандрит от Пловдивска епархия съдействие. Първият не се е обаждал от седмица, след като писа, че ще се отзове, защото вероятно тогава пребиваваше в болница, а може би и още е в нея. Той сам се нуждае месечно от немалки суми за собственото си лечение, но обеща да потърси съдействието на свои приятели и за тази жена. А архимандритът от Пловдив обеща помощ преди няколко дена, но оттогава не сме получавали никакво известие от него никак. Надявам се и двамата отци да са добре духовно и здравословно.

И така, това което имаме "в ръката си", а по-скоро в сметката, за главната цел - на лечението (защото поради дългове на притежателката й тя е запорирана за други тегления, освен за медицинско лечение) са 800 лева. Като добавим към тях помощта от държавата от 6000 лева (от които бе приспадната в клиниката вчера сумата от 2000 лева за необходимите изследвания. остават 4000 лева). Имаме следователно 4800 лева от нужните 7500 общо за медикаменти.

Нужни са още 2700 лева. Аз добре зная, че вашата епархия (и митрополия) като бюджет трудно ще отдели накуп толкова. Но митрополитът ви е уважавана и обичана личност от мнозина, включително от тaкива с добри финансови възможности и в страната, и в чужбина, така че, ако се ангажира лично, при липса на друга възможност, да намери сумата, още повече за такава цел, не би му коствало повече от минута.

P. S. Моля ви, мила Госпожо, да повторите на митрополита си нещичко... Да "повторите" именно казвам, а не да съобщите или да напомните. Защото той със сигурност не само го знае и помни, но изповядва с ум и дело непрестанно, щом (иска ми се да вярвам) е в основата на такъв благороден отклик. Моля да му го повторите, за да се възрадваме с него заедно, макар непряко един с друг, от малка победа на една истина. Тя може да изглежда само малка тая победа, защото касае уж само една жена, при това слаба и болна, която и след лечението просто ще позакрепне, но няма да стане здрава и силна, тоест "полезна" според стандартите на нашия легнал в злината свят. Но силата на слабия за Бога (особено за Нашия Библейски Бог - открит и cам показващ се на Кръста Слаб и Раним, Плачещ Бог пред Лазаровия гроб) е много повече от възможностите на силния и жестокия. А нима, в тоя ред на мисли, доброто, което ще сторим за нея, е повече и по-голямо от нейната добрина?! Нашето добро е от излишъка на имането ни и е веднъж. А нейното е от немотията и болката по грижата на две деца с години... Но вие сте жена и ще разберете от половин дума, та няма какво да ви "проповядвам", още повече, че си имате епархийски водач и проповедник в негово лице на митрополита си. Не познавам митрополита ви лично, но се надявам и нему Бог да е дал от характерната за монаха мекота на женствения, Богородичен тип душевност.

Да и той, и аз знаем, че тази победа е победа всъщност над целия свят, понеже, както Христос казва в Евангелието Cи, "един човек струва много повече от цял свят". А душата на една жена е повече и от два свята, което е видно и от вашата бързина да откликнете лична. Много мъже на ваше място биха протакали отговора, па макар да имат одобрение от началството си, било за да си придадат важност, било поради немарливост да отлагат, понеже не го намират това за най-важно, което е другото име на гнусното безсърдечие, особено в такъв случай! О, ние сме виждали много пъти последното и по много поводи в практиката на народностната ни черква!!

И факт е още, че даваното от бащите и дедите ни за Църквата като имоти и пари през вековете даже на непосилно робство, е давано не за благолепието само на свещенството и храмовете, а за да се помага на бедстващи, което е изначална Евангелска и Апостолска заповед за Христовата Църква... Някои казват, че от това няма вече нужда, че тя, модерната държава, основана на християнски принципи, тя дава. Но Държавата, особено такава като нашата Българска, не дава. Тя убива слабите, болните, старите, немощните, оставя ги просто да умират. Тя дава щедро само за държавното училище. И защо? За да "обучава децата от малки" да са "граждани" - да смятат и четат, за да могат да си плащат налозите и данъците, като заедно с това ги "образова", че човекът не е по-ценен от опитомена маймуна, така като пораснат да приемат за даденост изоставянето на следващите болни, стари и немощни, да вярват, че така трябва.

Но нашата Народна Църква, при всичките си падения и отстъпления, във важни моменти винаги се е оказвала истинската "Майка и Учител" не само на народа като цяло, но на всеки българин поотделно. А сега народът е обезверен и омерзен от държавата си, от нейната зверщина и безчовечност. И ако не види нейде сигнал и подем за промяна, който се надяваме да е в неговата Цитадела - черквата му, може да излезе и да окървави улиците на страната. В последното, ако не се види друг изход, без да се замисля дори, ще участвам и сам.

О, мнозина считат българина за страхлив, задето слабо протестира и трябва много, за да му "кипне келят"! Но не затова българинът е търпелив, ами от милост и човечност, защото знае, че разгневи ли се истински, се накървавява, затова търпи до последно... Но то е друга тема.

Тук поставям банковата й сметка с имената:
BG72UBBS80021085666030
Петка Петкова Делирадева


P. S - 2 само за читателите на блога, извън писмото до митрополията
В началото на кампанията за събиране на средства за болната самотна мaйка няколко женици във Facebook поискаха телефонния номер на нуждаещата се от мене. Аз им го предоставих, защото те веднага изразиха готовност да помогнат. Две от тях са Н. В. от Враца и С. С. от Бургас. След няколко дни С. беше напсувана от мене на лични съобщения, защо на неангажиращ опит да започна с нея разговор, та да стигнем до по деликатния ми въпрос "Какво за Бога става с нейната бърза готовност да помогне и що се бави?", тя ми написа хладно и презрително "да не я занимавам след 18:00 часа" (беше тогава около 19:00). Ни една от двете дами, получили номера на жената, лично не се обади.

Впоследствие нуждаеща ми се оплака, че от непознати номера различни мъже звънят да я питат колко й е "тарифата за секс-услуги". На едного се обадих лично от моя телефон на номера, от който е звънял на нейния и му казах, че ако дойде във Варна, ще го заведа на едно място, където шестдесетгодишни травестити мъжки ще го е*ат само срещу пет лева.. Обажданията спряха.

Не мога да твърдя със сигурност, че инициативата е от споменатите жени. Но те са известни с денонощното си "благочестиво тролене" из православните групи във Facebook, като хвалят този или чернят онзи митрополит. Та може да са решили да злепоставят жената, виждайки в нея опасна конкуренция за парите, които разни миряни и свещеници им пращат "оттук-оттам", за което в случая с Н. отпреди време имаме и данни, защото те се представят за някои и нещо - близки до тоя и оня силен в БПЦ и наивниците "си плащат", за да бъдат хвалени или не попаднат под огъня на тия тролерки с фусти и забрадки, с икони на гърдите, но със силно вмирисани душици, според мен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар