"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 "Філософські статті" в Аудіоформат  ТУК

23 ноември 2023

Котаракът вярва, Попът Не Вярва


Имам си аз един бял мъничък котарак Снежко. Намерих го в... путка му майна и го прибрах. Много обича да ми спи в обятията, Като захърка (тоест замърка), реша ли да го погаля тоя Малък Негодяй, започва да бълнува, ако щете вярвайте, вика: "Хъ, мъ, драс" и т.н.
 
Изляза ли да пуша отвън, застава пред вратата отвътре и крещи "Мяу!!!", пусна ли го да "пушим" заедно и после го забравя отвън, тоя пак "Мяу, мяу, мяу!!!", докато не го прибера, за да ми се качи на главата.
 
Оня ден ми се домъкна на работата духом Малкият Досадник.... Лягам си да си поспя на... работа и в полусън: "Светльо, Светльо!!!", чувам съвсем ясно като глас, ставам да видя кой ме вика и... никой. Лягам си пак и таман да заспя - привижда ми се котарака - бял, с рижи следи на челото. И ми се метна на главата! Духом.
 
- Отче Георгие, това какво беше? - консултирам се духовно сетне.
- Абстиненция!!!
 
Каква абстиненция бе, ти онзи ден ме заля с алкохол?! Кога да ми залипсва пиене?!!
 
- Отче Стояне Бербатов, това какво беше?
 - Това е Библейско!!!
- Хайде де?!
- Проговарят ослиците като, като, като....
- Като в разказа за Варлаам?
- Да!
- Или за Валаам?
- Май пак да!
 
Че ти от къде да знаеш кому е проговорило магарето му, те там, в Македония, магаретата ви говорят на всичките на... сръбски. Няма да ми оскърбяваш Котарака Трачко.... тоест Снежко, чу ли!?
 
 
* * *
 
 
Затрябваха ми вчера 200 лева спешно и написах на отец Василий "паметна бележка" по един Явор: 2x35 за газ в бутилки, 6:00 за цигари "Marrlboro" сто червено, 30 лева за кофа с бързовар.... Общо 200! 
 
Отивам днеска и:
 
- Заповядай, мили Светльо, 10... 20 лева!
- Благодаря, ама защо само 20?!
- Видели са те да пиеш.
 
И коя от всичките ти вещици ме видя? 
 
А Самата Истина беше, че докато го чаках да се появи и се разхождах, намерих на улицата (ако щете вярвайте, ако не - путка ви майна и на вас) половин шише с водка "Финландия" и го взех. И го запих пътьом. И някоя църковна вещица ме е видяла, па ме е издала.
 
Така става, когато попът вярва на вещици, вместо на мен!!!
 
А Котката ми вярва.

Няма коментари:

Публикуване на коментар